MFD 2 DVD een goede navigatie?

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Indianapolis
Junior Member
Junior Member

MFD 2 DVD een goede navigatie?

Bericht door Indianapolis »

Ik heb hier op het forum geregeld gelezen dat de MFD 2 DVD een traag en minder goed apparaat zou zijn.
Geldt dat ook nog voor de MFD 2 DVD die in 2009 verkocht worden? Heb een exemplaar gezien die aangeboden wordt welke slechts 6 maanden oud zou zijn en voorzien van aankoopnota.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Sinds het moment dat de MFD 2 DVD op de markt gekomen is, is er niks meer aan veranderd.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Indianapolis
Junior Member
Junior Member

Dus enige verbetering zou er niet zijn begrijp ik.
Ben wel benieuwd eigenlijk naar gebruikerservaringen van de MFD 2 DVD
Helaas lees ik veel m.b.t. het aansluiten van externe audiobronnen maar niet zoveel
over het functioneren van het apparaat.

Wellicht dat er ook tevreden gebruikers zijn?

Heb ik het trouwens goed gelezen in het stuk van Gerrit dat de MFD 2 DVD B/C versie wel audio cd's kan spelen tijdens het navigeren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

In de test van dit systeem begin 2006 http://www.geo24.de/article/view_460__v ... 4.4.9.html is het al te lezen: traaaaagggggg....
Dat was het geval in vergelijking met andere systemen die toen op de markt waren. Het is er niet beter op geworden, en andere systemen die later gekomen zijn maken de vergelijking nog negatiever voor dit systeem, dat verder weinig mogelijkheden heeft.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Indianapolis
Junior Member
Junior Member

Bedankt JW. Ik heb het stuk gelezen en dat is niet zo positief over de snelheid van berekenen etc.
Is jammer. Wel een mooi toestel om te zien en grafisch ziet het er ook gelikt uit. Maarja...het moet
wel werken anders heb je er ook niets aan. Punt is om iets te vinden wat niet al te veel geld kost
(diefstal !) en toch goed werkt....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er is al heel wat over geschreven in de loop der jaren maar ik heb nog nooit één positieve reactie gezien.
Velen zijn het er over eens dat het met stip het slechtste product is dat Blaupunkt ooit voor deze markt heeft gemaakt.
Daarbij komt dat men bij deze firma, al dan niet gesteund door de afnemers waarvoor men de apparatuur maakt, een haast `misdadig` beleid voert tav de prijsstelling van het kaartmateriaal.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Indianapolis
Junior Member
Junior Member

Hallo Gerritje,

Uit de diverse postings hier heb ik al begrepen dat je geen fan bent van de MFD 2. Volgens mij helemaal niet van de OEM navigatie apparaten van VW. Ik heb tot voor kort een Becker Indianapolis gebruikt alleen die kreeg allerlei kuren. Ook blijven (her)berekenen etc. Navi Cd's die niet gelezen werden (Ja, de originele 6.0 versie) waardoor hij bleef vragen om de navigatie cd in te voeren. Er zat een wisselaar achter welke de cassette niet meer wilde uitwerpen. Moest daarvoor soms wel 10x op het knopje drukken. Het frontje wat af en toe niet meer werkte. En allemaal van dat soort kleine maar storende klachten. Heb deze nu uitgebouwd en wil dus iets anders. Vandaar dat ik me aan het orienteren ben. Heb een VW Golf dus een OEM leek me wel mooi. De RNS 510 is wel mooi maar die stelen ze bij bosjes... Nog maar even doorzoeken dan denk ik.
In ieder geval bedankt voor je info.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Het zal niet meevallen een systeem te vinden dat voldoet aan alle redelijk daaraan te stellen eisen, en dat niet valt in de categorie: zit 'ie er straks nog wel in?
Er leek een aardig alternatief, in de vorm van de "JVC met afneembaar scherm", maar daar hebben we hier al zoveel negatiefs over gelezen dat ik die niet meer zou willen aanbevelen.
Als je kunt leven met het uiterlijk ervan, zou de Eclipse AVN 4429 een mogelijkheid kunnen zijn, zie de postings daarover in viewtopic.php?p=83066#83066

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Indianapolis
Junior Member
Junior Member

Hallo VAG Navi gebruikers

Ik ben in de gelegenheid gesteld om, bij wijze van test, met een MFD2 DVD versie C te rijden om eens te zien hoe dat bevalt.
Gisteren aangesloten (fluitje van een cent) en mee gaan rijden. Vandaag naar Nuenen (bij Einhoven) gereden dus ook veel omleidingen etc gehad.

Mijn ervaringen tot nu toe zijn zeer positief. Na de berichtgeving van Gerritje was ik op het ergste voorbereid maar de MFD2 DVD heeft me verbaasd. In tegenstelling tot de berichtgevingen kan ik snel de wegenkaarten bekijken en zoomen. Het gewraakte zandlopertje zie ik wel verschijnen maar niet lang. Als ik (express) verkeerd rij dan zie ik dat hij vrij snel met een nieuwe route komt. Ik hoef dus niet langzamer te gaan rijden om de MFD2 DVD een nieuwe route te laten zoeken/berekenen.

Het is waar dat de Becker Indianapolis sneller de ingegeven route berekend maar dat is zeker niet 2x zo snel. Met het herberekenen lijkt de Becker op het eerste gezicht ook sneller maar die hoeft weer geen kaart op het scherm weer te geven dus dat scheelt ook in tijd.

Al met al is dit een apparaat wat, tot nu toe, zeker goed bevalt. Ook het audio gedeelte voldoet prima. Vol geluid, goede bas. (bij mij over 2 luidsprekers).
Er zit een DVD europa bij dus dat is ook een voordeel. Alles op 1 dvd.

Wat wel als een (groot) nadeel gezien kan worden is dat je geen audio CD kan afspelen als je navigeert. Daarvoor zou ik dan een Solisto aanschaffen en dan zou dat probleem ook opgelost zijn. (bij de Becker had ik ook een cd wisselaar)

Kortom, ik test nog even verder maar het ziet er tot nu toe goed uit.

PS: de MFD2 DVD versie C zit in een Golf Plus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Alvorens je besluit tot de aanschaf, kijk ook eens naar een Pioneer of een Kenwood. Pas dan weet je echt hoe snel het kan. En echt, je zult waarschijnlijk een van de weinigen zijn die er iets positiefs over kan zeggen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Indianapolis
Junior Member
Junior Member

Hallo allemaal,

Inmiddels enige maanden met de MFD2 DVD versie C op pad en ik moet zeggen dat ik niet begrijp waar die negatieve recenties vandaan komen. Ik ben zeer tevreden over de MFD2. Navigeren gaat goed en snel. Het geluid voldoet zeer goed. Het scherm ziet er heel goed uit en de mogelijkheden zijn ook ruim voldoende.
Als ik iets negatiefs moet noemen dan is het dat ik geen cd kan luisteren als ik navigeer.
Overigens draait mijn MFD2 wel op de V6 software. Mogelijk dat dat er iets mee te maken heeft?
Maar goed, na alle negatieve recenties hier op dit forum ben ik zeer positief verrast over dit apparaat.
En laat mij dan de eerste zijn die er positief over is op dit forum.
Overigens ben ik een particulier gebruiker. Mogelijk dat en puur zakelijk gebruiker waarbij tijd is geld geldt meer snelheid wenst. Maar zoals overal voor geldt....Je hebt goed, beter en best. Voor mij is deze MFD2 DVD versie C te kwalificeren als "beter"

Allemaal nog fijne feestdagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Als vriend en vijand het er in heel navigerend Europa over eens is dat het een volkomen waardeloos product is dat reeds bij de introductie 6 jaar achter liep op de concurrentie en half zo snel als cd cd versie, is het te begrijpen dat er ook hier een negatief advies over werd gegeven
Dat jij dit anders ervaart is prachtig, en ik blij om dat te horen. Maar dan heb je vast nog nooit een modern apparaat onder handen gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Indianapolis
Junior Member
Junior Member

Hey Gerritje,

Dat jij de MFD2 niks vind is bij mij bekend. Hiervoor had ik de Becker Indianapolis en daarvoor de Becker Traffic Pro High Speed daarvoor de Becker Traffic pro en daarvoor de VDO MS 4100 dus ik denk dat ik ook wel wat vergelijkingsmateriaal heb. Maar ik respecteer jouw ,mening wat betreft de MFD2. Jammer dat jij niet kan aannemen dat ik de MFD2 wel een goed navigatiesysteem vind. En op andere fora zijn er gelukkig meer die die mening hebben. Als je een apparaat zoekt wat OEM (origineel) is en wat gewoon doet wat zo'n apparaat moet doen... navigeren en muziek spelen... dan heb je er gewoon een goed apparaat aan. Zoals ik al zei... er is altijd beter en sneller, dat zal ik ook niet ontkennen.

Fijne feestdagen.

Andy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • goede vervanger gezocht voor Command (Mercedes ML)
    door HendrikJD » 12 okt 2015 17:53 » in Aankoop advies
    Reacties: 4
    Weergaves: 957
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1400
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1180
  • Navigatie