Hallo,
Ik heb sinds vorige week een mcd in mijn golf IV gebouwd. Na heel veel zoek werk voor de aansluitingen is het me uiteindelijk gelukt om het systeem aan de praat te krijgen. Nu is het probleem dat het systeem de cd's slecht leest, vooral gebrande cd's zowel audio als navi, maar ook de originele cd's gaan niet van harte. Zou het helpen om er een reinigings cd in te stoppen of is de laser gewoon stuk?
MCD leest bijna geen cd's
-
- New Member
-
- Senior Member
Als de laser defect is doet ie helemaal niets meer maar het kan zijn dat deze vuil is en dan kan schoonmaken een optie zijn. Hij kan ook "versleten" zijn door het veelvuldige gebruik van zelf gebrande CD's waarmee VAG apparatuur heel vaak problemen heeft. Dat leidt tot hoge stromen door de laser en dientengevolge slijtage.
Schoonmaken NOOIT met een reinigings CD, daarmee maak je het vaak erger dan het is doordat je met de borsteltjes het fijne stof gbebruikt om prachtig krasjes op de lens te krijgen. Gewoon uitbouwen, open maken en de lens reinigen met een wattenstaafje met wat isopropanol.
Lukt dit niet, dan gewoon dumpen want zo'n MCD is echt de kosten van een reparatie niet waard.
Schoonmaken NOOIT met een reinigings CD, daarmee maak je het vaak erger dan het is doordat je met de borsteltjes het fijne stof gbebruikt om prachtig krasjes op de lens te krijgen. Gewoon uitbouwen, open maken en de lens reinigen met een wattenstaafje met wat isopropanol.
Lukt dit niet, dan gewoon dumpen want zo'n MCD is echt de kosten van een reparatie niet waard.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Gerritje,
Badankt voor je info! Daar kan ik wel wat mee, ga het morgen direct proberen. Ben blij dat ik dat nu weet want ik had morgen in eerste instantie zo'n reinigings cd willen kopen.
Groeten
Badankt voor je info! Daar kan ik wel wat mee, ga het morgen direct proberen. Ben blij dat ik dat nu weet want ik had morgen in eerste instantie zo'n reinigings cd willen kopen.
Groeten
Hide post links |
-
- New Member
Gerritje,
Hij werkt weer! Pakt alle cd's nu, zelfs een gecopieerde navi. Nogmaals bedankt.
Groeten
Hij werkt weer! Pakt alle cd's nu, zelfs een gecopieerde navi. Nogmaals bedankt.
Groeten
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0