Hallo,
Ik ben in het bezit van een Golf Variant uit 2008 met telefoonvoorbereiding af-fabriek en heb hier een Volkswagen Touch Adapter op aangesloten. Mijn vrouw heeft een Blackberry en ik maak gebruik een iPhone en Nokia.
3 Van de 4 keer maakt de telefoonvoorbereiding met de adapter automatisch koppeling (autootje komt dat in beeld van de adapter) en maakt de adapter ook zonder problemen verbinding met de verschillende telefoons.
Het gebeurt helaas regelmatig dat koppeling met telefoonvoorbereiding en adapter mislukt en er dus ook geen verbinding met de telefoon gemaakt kan worden ongeacht het type telefoon wat dan wordt gebruikt.
De auto is onlangs bij de dealer geweest, hebben alles nagezocht maar niets gevonden er is een melding naar Pon van gemaakt.
Uit het forum heb ik begrepen dat er meerdere gebruikers hier tegenaan zijn gelopen (Patrick68, 914) maar ik heb helaas geen oplossing kunnen lezen.
Dus bij deze wil ik mijn vraag nog eens stellen, heeft iemand hier ervaring mee en een idee wat de oorzaak/ oplossing hiervan zou kunnen zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr. Maarten
Koppeling telefoonvoorbereiding met Touch Adapter mislukt
-
- New Member
-
- Average Member
Re: Koppeling telefoonvoorbereiding met Touch Adapter misluk
Ik heb hetzelfde probleem gehad in een Passat met telefoonvoorbereiding af-fabriek. 9 van de 10 keer ging het goed maar di e ene keer dus niet. Ik heb via de dealer e.e.a. laten inleren/coderen maar dat mocht niet baten. Tevens een aantal keer de touchadapter leeg gemaakt ontkoppelt en weer gemonteerd. Het gaat dan een aantal weken goed en dan opeens is weer geen verbinding.
Nu heb ik gehoord dat er een software update is voor de adapter (achterop de adapter staat welke software erop staat bv: SW 0119) De adapter met problemen had bij mij ook SW 0119. Nu heb ik ook een Golf 2008 met touchadapter en eigenlijk geen problemen meer. Ik zal eens kijken welke SW versie hierop staat.
Kijk anders hier eens:
http://www.volkswagen-zubehoer.de/index.php?id=1580
En van de melding naar PON zou ik me niet teveel voorstellen![Very Happy :D](./../images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nu heb ik gehoord dat er een software update is voor de adapter (achterop de adapter staat welke software erop staat bv: SW 0119) De adapter met problemen had bij mij ook SW 0119. Nu heb ik ook een Golf 2008 met touchadapter en eigenlijk geen problemen meer. Ik zal eens kijken welke SW versie hierop staat.
Kijk anders hier eens:
http://www.volkswagen-zubehoer.de/index.php?id=1580
En van de melding naar PON zou ik me niet teveel voorstellen
![Very Happy :D](./../images/smilies/icon_biggrin.gif)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Hallo,
Bedankt voor je reactie.
De versie die bij mij achter op de adaptor staat is SW: 0124, wat volgens de opgegeven sit de laatste up date is.
Dus ben bang dat dit het niet kan zijn.
Ben nog wel nieuwsgierig wat er op jouw huidige adaptor staat.
Gr. Maarten
Bedankt voor je reactie.
De versie die bij mij achter op de adaptor staat is SW: 0124, wat volgens de opgegeven sit de laatste up date is.
Dus ben bang dat dit het niet kan zijn.
Ben nog wel nieuwsgierig wat er op jouw huidige adaptor staat.
Gr. Maarten
Hide post links |
-
- New Member
Hallo,
Wat betreft het mislukken met verbinden met telefoonvoorbereiding ben ik een stuk verder (niet door de dealer).
Kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik mijn Touch Adaptor kan downgraden, ondanks de beschrijving op de duitse site lukt het me niet.
Gr. Maarten
Wat betreft het mislukken met verbinden met telefoonvoorbereiding ben ik een stuk verder (niet door de dealer).
Kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik mijn Touch Adaptor kan downgraden, ondanks de beschrijving op de duitse site lukt het me niet.
Gr. Maarten
Hide post links |
-
- Average Member
Ik loop er aan te denken om te upgraden naar 0.124 (Passat CC).
Niet vaak, maar soms geen verbinding.
Het lastige dat de verbinding op de iPhone wel tot stand wordt gebracht, de andere kant heeft dat niet in de gaten, maar zelf (handsfree) kun je ze niet verstaan.
Bluetooth op de iPhone uit- en inschakelen is meestal voor mij de oplossing.
@mkur
je schrijft: Wat betreft het mislukken met verbinden met telefoonvoorbereiding ben ik een stuk verder (niet door de dealer)
Mogen wij ook weten wat jou een stuk verder heeft geholpen, misschien hebben wij er ook iets aan![Wink :wink:](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Niet vaak, maar soms geen verbinding.
Het lastige dat de verbinding op de iPhone wel tot stand wordt gebracht, de andere kant heeft dat niet in de gaten, maar zelf (handsfree) kun je ze niet verstaan.
Bluetooth op de iPhone uit- en inschakelen is meestal voor mij de oplossing.
@mkur
je schrijft: Wat betreft het mislukken met verbinden met telefoonvoorbereiding ben ik een stuk verder (niet door de dealer)
Mogen wij ook weten wat jou een stuk verder heeft geholpen, misschien hebben wij er ook iets aan
![Wink :wink:](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Hide post links |
-
- Senior Member
Volgens de link van PASTV5 is SW0124 alleen voor een Passat vanaf 2008. In jou eerste post zeg je dat je een Golf rijdt, daar zou dan SW0123 in moeten zitten.mkur schreef:De versie die bij mij achter op de adaptor staat is SW: 0124, wat volgens de opgegeven sit de laatste up date is.
Gr,
Marc
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400
Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400
Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Garmin Etrex Touch 35 ruilen voor Garmin Edge
door Tomwes321 » 04 apr 2022 19:37 » in Ruilen / Gratis op te halen -