Keuze uit RNS300, Pioneer Avic D3bt of Kenwood DNX-7200

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
ron73
Starting Member
Starting Member

Keuze uit RNS300, Pioneer Avic D3bt of Kenwood DNX-7200

Bericht door ron73 »

Ik krijg in mijn Volkswagen de radio/navigatie RNS 300. Voordeel van deze unit is dat deze mooi ingebouwd is in het dashboard (hetzelfde materiaal). Uit verschillende reacties blijkt dat de RNS 300 toch geen erg fijn systeem is. Nu denk ik er over de RNS te vervangen door de Pioneer Avic D3bt of de Kenwood DNX-7200. Beide kunnen weggewerkt worden in het dashboard met een los te verkrijgen frame. Nadeel vind ik wel dat de materialen niet mooi overeenkomen met de rest van het dashboard van mijn auto.

Beide andere systemen hebben wel veel voordelen tov de RNS300. Ik heb de afgelopen dagen dan ook geprobeerd de beide systemen met elkaar te vergelijken. Dit is niet gemakkelijk.

Ik denk dus dat ik beter aan de praktijk gebruikers kan vragen welk systeem het beste is.

Ik wil jullie dan ook vragen mij te helpen met mijn keuze.

Al vast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hallo,

Er loopt op dit moment al een andere draad over dit onderwerp waarbij de keuze al is gevallen op de AVIC-D3BT, inclusief een voorlopige kostenraming.

viewtopic.php?p=43782#43782

Ik denk dat de Pioneer en de Kenwood elkaar niet veel zullen ontlopen in elementaire mogelijkheden. Op het forum is een aantal deelnemers actief met de doorgaans zeer goed beoordeelde Kenwood-apparatuur.
De AVIC-D3BT is een, naar het zich laat aanzien, instapmodel van Pioneer. De Kenwood heeft zo te zien iets betere specificaties en mogelijkheden, alle gegevens op 1 DVD (Pioneer 2) en meer videomogelijkheden. Verder ziet de randapparatuur en verdere integratiemogelijkheden er bij Kenwood duidelijk gelikter uit.

Hoe de dekking van Europa incl Oost Europa is bij de beide fabrikanten is me niet helemaal duidelijk. Wel weet ik van Pioneer dat er de laatste jaren iedere keer gezeur is mbt de kaartupdates, ook wat betreft grove fouten in de gegevensverwerking waarvoor van een bepaalde update 3 versies bestaan waarvan de gebruikers vrijwel zonder uitzondering beweren dat ze beter de oude hadden kunnen behouden.
Updates voor de Kenwood zie ik wel regelmatig verschijnen maar hoe recent de database dan is valt slecht te vergelijken.

Maar alles is beter dan de RNS300, ondanks zijn inpassing in het dashboard niet echt meer van deze tijd, ook al door de gegevensdragers, CD's. Een Europa-pakket kost je een vermogen! Zie: viewtopic.php?p=43812#43812.
Met de 2-DIN unit en de spullen van Pioneer of Kenwood lijkt het trouwens ook fantastisch veel op origineel! Het voordeel van Pioneer is hier dat hij mbt de kleur aangepast kan worden aan de kleur van je dashboard verlichting. Deze voorziening heb ik bij Kenwood niet kunnen ontdekken, maar dat zegt niets.
Een probleem is de aansluiting. Gelukkig heb je de auto met RNS dus de quadlock-aansluiting zit er in. Ik raad je ten zeerste aan om een originele VW CAN-quadlock-adapter te laten plaatsen voor de aansluiting van de nieuwe unit. Dan heb je alle signalen bij de hand en werkt je nieuwe unit zoals de fabrikant van de auto het heeft bedoeld. Dat verhoogt de prijs wel met € 250 trouwens.

PS
De AVIC wordt in de VS reeds aangeboden voor $ 450 zoals ik zojuist van iemand heb ervaren. Die is er buitengewoon tevreden over behalve over de extra prijs die hij moest neertellen voor de CNDV 70M, want die krijg je er daar niet bij natuurlijk en hij dacht hier even te scoren met een kopietje!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ron73
Starting Member
Starting Member

Bericht door ron73 »

Wat kost die CNDV 70M dan?

Weet jij via welke leverancier hij de Avic heeft gekocht? Was dat inclusief bluetooth?

Waarschijnlijk moet je nog wat andere onderdelen erbij kopen. $ 450 lijkt mij wel erg weinig.

Ik heb begrepen van de auto-onderdelen shop dat het voordeel van de Kenwood is dat de navigatie software en kaarten niet via DVD maar op een aparte computer staan, waardoor erg geen slijtage van de DVD plaatsvindt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat kost die CNDV 70M dan?
Weet jij via welke leverancier hij de Avic heeft gekocht? Was dat inclusief bluetooth?
Waarschijnlijk moet je nog wat andere onderdelen erbij kopen. $ 450 lijkt mij wel erg weinig.
Geen idee wat deze zou kosten maar de voorganger kost € 249
De unit is meegebracht uit de VS en hij probeert nu viavia zo'n DVD-set te pakken te krijgen maar Pioneer werkt niet echt mee. De prijs is wel degelijk reëel.
Ik heb begrepen van de auto-onderdelen shop dat het voordeel van de Kenwood is dat de navigatie software en kaarten niet via DVD maar op een aparte computer staan, waardoor erg geen slijtage van de DVD plaatsvindt.
Ik had begrepen dat er een black box bij zit waarin de navigatiecomputer zit. De AVIC heeft alleen de headunit.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

De vraag is gepost in het VDO gedeelte, maar tot nu toe wordt dat merk niet genoemd. Daarom dan maar even een hint in die richting.

Op dit forum is al het eea geschreven over de nieuwe dubbelDIN van VDO, de VRM6200 die dezer dagen op de markt komt. Gene heeft 'm al in bestelling lopen voor een familielid, en ook anderen overwegen 'm aan te schaffen.
Aan deze Headunit kan dan rechtstreeks de PC5200 gekoppeld worden, die TMC aan boord heeft. En die unit werkt met SD kaarten, er zijn geen bewegende delen meer aanwezig.
De ervaringen met de 5200 zijn erg positief heb ik begrepen. Gerritje, Gentry en Gene kunnen er over meepraten.

Een alternatief is een Kenwood dubbelDIN Headunit, en daar met een interface diezelfde PC 5200 aan knopen. Gentry heeft dat al gedaan.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Ik sluit mij aan bij Gerritje (heel uitvoerig weer Gerritje, bravo) en JW, de VDO VRM6200 is icm de PC5200 ook een heel fraaie optie. Heb er 2 in bestelling staan, verwachte leverdatum week 18.
Ik ben toch wel Kenwood fan, heb de DDX-7025 nu 3 jaar icm een VDO computer, uiterst tevreden mee. Er is wel een grote kans dat de Kenwood DDX vervangen gaat worden door de VDO 6200.....

Nadeel van Pioneer blijft toch de kaartupdates en met de AVIC klapschermen gaat het mechaniek nog wel eens kapot. De updates voor de Kenwood navigatie zijn te verkrijgen via Garmin, een betrouwbare leverancier wat dit betreft..
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ron73
Starting Member
Starting Member

Bericht door ron73 »

Ik kan nergens iets vinden over de VDO VRM6200. Heeft iemand een link naar meer info? Is dit ook een dubbel din unit?

Verder wordt aangegeven dat een goed alternatief is een Kenwood dubbelDIN Headunit, en daar met een interface diezelfde PC 5200 aan knopen. Gentry heeft dat al gedaan.

Welke dubbel din van Kenwood is geschikt? Ik wil ook graag mijn telefoon via bluetooth kunnen gebruiken en een usb stick voor muzien/films.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

voor info over de VRM6200 via viewtopic.php?t=8184

Ik wil toch ff het bluetooth verhaal onder je aandacht brengen. Bij zowel de Kenwood als de Pioneer kun je niet het hele telefoonboek automatisch laten synchroniseren. Voor mij is dit en het feit dat mijn telefoon niet in de auto geladen wordt een reden om niet te kiezen voor BT via de headunit en ik kan nu doorlullen als ik het kontakt uitzet, ik weet niet of dat kan bij de Kenwood en de Pioneer...

Wat betreft de Kenwood, gezien jouw wensen is de reeds door jou genoemde DNX7200 een goede keuze. Wil je een VDO navigatie dan zou ik kiezen voor de DDX7029 (heeft ook USB!) + interface caw-1000rv icm een VDO PC5200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

We zitten in het VDO draadje, dus...... :wink:

De VRM 6200 heeft geen USB aansluiting, maar wel een SD kaart slot met de mogelijkheid om daar MP3's, WMA's of JPEG's in af te spelen.
Voorts heb je voor de koppeling met de PC 5200 geen adapter nodig, zoals dat bij de koppeling met een Kenwood wel nodig is. Scheelt weer wat Euri.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

JW schreef:Voorts heb je voor de koppeling met de PC 5200 geen adapter nodig, zoals dat bij de koppeling met een Kenwood wel nodig is. Scheelt weer wat Euri.
Klopt, maar toch denk ik dat de Kenwood met interface nog goedkoper is dan de 6200
Goingprijs van losse 6200 wordt naar verluid 799...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ron73
Starting Member
Starting Member

Bericht door ron73 »

Gentry, waarom de DDX7029 (heeft ook USB!) + interface caw-1000rv icm een VDO PC5200 en niet de Kenwood KNA-G520?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Ach, is een persoonlijke keuze hoor, ik ben nu eenmaal fan van VDO qua navigatie. Duidelijk, geen poespas en betrouwbaar als het gaat om updates. Moet wel zeggen dat de KNA-G520 een prima apparaat is met een goede leverancier van de software (lees updates). Bij de 520 kun je ook eenvoudig POI's zoals flitspalen etc toevoegen, zie ook www.garmin.nl en http://www.scdb.info/nl/
dat is er (nog) niet voor de VDO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 815
  • pioneer avic 900bt
    door Dijkhuizen » 02 nov 2015 20:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 600
  • Pioneer AVIC F960 DAB
    door Rofab » 30 dec 2015 14:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 954
  • Pioneer AVIC-940BT
    door Ray Bos » 02 jul 2017 10:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Weergaves: 494
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 926
  • Pioneer Avic-F950BT
    door Abeltje » 02 jan 2018 22:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Weergaves: 795
  • Pioneer avic f80DAB
    door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Weergaves: 569

Terug naar “V.A.G”