kapotte rns 510
-
- Starting Member
kapotte rns 510
Hallo iedereen,
Ik heb een passat sedert 2 jaar en 3 weken en nu wilt mijn rns 150 niets meer doen en ik krijg geen garantie meer volgens het telefonisch contact dat ik heb gehad. Het enige wat er gebeurt is dat hij opstart en dan krijg ik het welkomstscherm 'welcome to vw'. Dat slaat na een paar seconden uit en na een tijdje probeert hij het opnieuw. En zo gaat dat de hele tijd maar door. Ik heb eigenlijk niets anders gedaan dan normaal, dus ja ik weet het ook niet.
Het enige wat ik geprobeerd heb is te resetten en mijn originele dvd ingestoken die ik gekregen heb bij mijn aankoop, maar dat verandert niets. Kan iemand mij aub helpen??
Ik heb een passat sedert 2 jaar en 3 weken en nu wilt mijn rns 150 niets meer doen en ik krijg geen garantie meer volgens het telefonisch contact dat ik heb gehad. Het enige wat er gebeurt is dat hij opstart en dan krijg ik het welkomstscherm 'welcome to vw'. Dat slaat na een paar seconden uit en na een tijdje probeert hij het opnieuw. En zo gaat dat de hele tijd maar door. Ik heb eigenlijk niets anders gedaan dan normaal, dus ja ik weet het ook niet.
Het enige wat ik geprobeerd heb is te resetten en mijn originele dvd ingestoken die ik gekregen heb bij mijn aankoop, maar dat verandert niets. Kan iemand mij aub helpen??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
-
- Starting Member
Pastv5, ik heb niets gedaan. Ik ben ergens naartoe geweest en dan werkte die. Ik ben uitgestapt en dan terug ingestapt, vertrokken en dan werkte die niet meer. En van updaten, ik zou bijgod niet weten hoe ik het moet doen. Zelfs als ik achteruit rij, dan gaat mijn scherm ook niet. Wat moet ik hiermee??
Alvast bedankt voor het antwoordje.
Alvast bedankt voor het antwoordje.
Hide post links |
Ik zou contact opnemen met emielvanham of vwgolf om een diagnose te laten doen. Zij hebben iig voldoende kennis en ervaring om je te kunnen helpen met het vinden van de oorzaak. Of die dan ook verholpen kan worden is natuurlijk een ander verhaal.
Electronic 4 Cars (Emiel van Ham)
VASS Car Electronics (vwgolf)
Hide post links |
-
- Senior Member
Er is geen enkele reden om te veronderstellen dat 3 weken na afloop van de fabrieksgarantie, de rechten van de consument op service zouden zijn afgelopen.
Als de normale gebruiksduur van de betreffende apparatuur 10 jaar zou zijn mag je verwachten dat deze dan ook 10 jaar probleemloos zijn werk doet.
Zo niet dan heeft de consument heel sterke rechten om ook na afloop van de termijn van 2 jaar gewoon aanspraak te kunnen maken op vergoeding van de te maken kosten onder aftrek van een redelijke afschrijving die niet meer hoeft te bedragen dan bijv 1% per maand vanaf het verstrijken van de garantietermijn
Als de normale gebruiksduur van de betreffende apparatuur 10 jaar zou zijn mag je verwachten dat deze dan ook 10 jaar probleemloos zijn werk doet.
Zo niet dan heeft de consument heel sterke rechten om ook na afloop van de termijn van 2 jaar gewoon aanspraak te kunnen maken op vergoeding van de te maken kosten onder aftrek van een redelijke afschrijving die niet meer hoeft te bedragen dan bijv 1% per maand vanaf het verstrijken van de garantietermijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Starting Member
Maandag ga ik naar de garage, hopelijk wordt het opgelost en wordt het financiele ramp.
Hide post links |
-
- Starting Member
-
- Senior Member
In 99.9 % van de gevallen wordt dit probleem opgelost door een firmware update.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]
Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
Hide post links |
-
- Starting Member
Laat ons hopen dat het men een update gaat.
Zou ik dat eventueel zelf kunnen?
Zou ik dat eventueel zelf kunnen?
Hide post links |
-
- Senior Member
....als je over die update beschikt, een goede en originele....
Oftewel, ga bij iemand langs die van wanten weet
Groet,
JW
Oftewel, ga bij iemand langs die van wanten weet
![Idea :idea:](./../images/smilies/icon_idea.gif)
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Starting Member
Bij de dealer:veel te veel...
Bij bovengenoemde personen: aanzienlijk minder maar dat kunnen ze je beter zelf vertellen.
Ik heb het persoonlijk niet zelf gedaan omdat de verhalen over mislukte updates legio zijn (met alle grvolgen van dien, inclusief 'bricks...') en ik de zekerheid van een expert wilde hebben.
Bij bovengenoemde personen: aanzienlijk minder maar dat kunnen ze je beter zelf vertellen.
Ik heb het persoonlijk niet zelf gedaan omdat de verhalen over mislukte updates legio zijn (met alle grvolgen van dien, inclusief 'bricks...') en ik de zekerheid van een expert wilde hebben.
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik ben juist terug van de garage en daar hebben ze geprobeerd een update te doen, maar dat lukte blijkbaar niet.
De technische dienst in Brussel is niet bereikbaar, omdat ze gesloten zijn met die feestdag van gisteren. Ofwel kan Brussel helpen met een update ofwel zal het een nieuwe rns510 worden.
Een updat zou me 75 euro kosten, een nieuwe rond de 700 euro
.
Een deel van een nieuwe (2000 euro) zouden we krijgen in garantie en dan zou nog 700 euro door ons moeten worden betaald. Maar het ziet er dus niet goed uit aangezien ze geen update kunnen doen.
![Sad :(](./../images/smilies/icon_sad.gif)
De technische dienst in Brussel is niet bereikbaar, omdat ze gesloten zijn met die feestdag van gisteren. Ofwel kan Brussel helpen met een update ofwel zal het een nieuwe rns510 worden.
Een updat zou me 75 euro kosten, een nieuwe rond de 700 euro
Een deel van een nieuwe (2000 euro) zouden we krijgen in garantie en dan zou nog 700 euro door ons moeten worden betaald. Maar het ziet er dus niet goed uit aangezien ze geen update kunnen doen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Zou je deze weg niet even nemen? Zou je een boel euries kunnen schelen.MJMaverick schreef:Ik zou contact opnemen met emielvanham of vwgolf om een diagnose te laten doen. Zij hebben iig voldoende kennis en ervaring om je te kunnen helpen met het vinden van de oorzaak. Of die dan ook verholpen kan worden is natuurlijk een ander verhaal.
MVG,
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Kobus
Hide post links |
-
- Starting Member
Ja, ik heb er al aan gedacht, maar ik woon wel bijna aan de kust in Belgie, dus dat is niet zo dichtbij, dus ja
Hide post links |
-
- Starting Member
Vandaag bericht gekregen van de garage, toestel dus kapot, vw komt tussen in de 2000 euro, zelf moet ik nog 303 euro bijbetalen voor een nieuwe.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik verwacht dat met de juiste update, dit toestel nog te repareren is.svenbrent schreef:Vandaag bericht gekregen van de garage, toestel dus kapot, vw komt tussen in de 2000 euro, zelf moet ik nog 303 euro bijbetalen voor een nieuwe.
Tegen een lagere prijs dan de € 303,-.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]
Hide post links |
-
- Senior Member
Aan de andere kant € 303 voor een splinternieuwe door VW geleverde is zeker geen slechte
service, doen ze er ook nog nieuwe DVD bij?
service, doen ze er ook nog nieuwe DVD bij?
MVG,
Kobus
Kobus
Hide post links |
-
- Senior Member
Uit andere bron verneem ik dat er behhorlijk wat problemen zijn met de duurzaamheid van de RNS510.
En dan betreft het toch echt noodzakelijke reparaties op componenten-niveau
En dan betreft het toch echt noodzakelijke reparaties op componenten-niveau
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik weet niet welke versie ik ga krijgen, ik heb alvast de laatste gevraagd, we zullen zien.
Ik zal waarschijnlijk pas aan het eind van volgende week kunnen gaan, dus het zal nog even wachten zijn tot ik meer kan zeggen.
Tot dan, alvast allemaal bedankt voor jullie reactie en ik laat jullie nog wel iets weten.
Ik zal waarschijnlijk pas aan het eind van volgende week kunnen gaan, dus het zal nog even wachten zijn tot ik meer kan zeggen.
Tot dan, alvast allemaal bedankt voor jullie reactie en ik laat jullie nog wel iets weten.
Hide post links |
-
- Normal Member
Voor 303 euro een nieuwe zou ik altijd doen, zeker als je dan de allernieuwste versie krijgt met eem LED scherm.
Hide post links |