Instellingen RNS 510

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
TangoBravo
Normal Member
Normal Member

Instellingen RNS 510

Bericht door TangoBravo »

Ik heb een paar vragen over mijn RNS 510

In de setup kun je instellen dat de navigatie stem dynamisch is. Dan krijg je geen aanwijzingen, tenzij je verkeerd rijdt. Ik heb echter ontdekt dat deze instelling niet permanent is. Zodra je een keer "verkeerd" rijdt (dat wil soms zeggen dat je zelf bewust kiest voor een iets betere route), dan verdwijnt de instelling dynamisch, en krijg je voortaan bij alles weer stem aanwijzingen. Je kunt hem dan alleen weer via het setup menu dynamisch krijgen. Hoort dit zo?

Is het juist dat de dag/nacht instelling alleen invloed heeft op de kaart? In dag staat de kaart ingekleurd, in nachtstand is de kaart zwart met witte lijnen. De dag/nacht instelling heeft verder geen enkele invloed op de knoppen, niet in de nav functie, noch in de radio, mediaspeler, of telefoon functie, daar blijven alle knoppen zwart met een gekleurde rand. Ik meen dat ik wel eens foto's heb gezien waar de knoppen lichtgrijs ingekleurd waren, of is dat per type auto verschillend?

Verder lijkt de sensor die de automatische dag / nacht stand regelt wel erg gevoelig. Als je op een redelijk zonnige dag al onder de bomen rijdt dan springt het scherm naar de nachtstand (de automatische verlichting reageert overigens niet op die plekken, misschien een andere sensor, of andere sensor instelling?). De RNS 510 reageert daar zo gevoelig op dat ik hem al niet eens meer op de automatische dag / nacht stand zet, dat hindert mij teveel. Is deze "lichtgevoeligheid" gebruikelijk?

T B
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Re: Instellingen RNS 510

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De automatische helderheid van VAG apparatuur is voor velen veel te gevoelig en is jammer genoeg niet in te stellen.
Als je bijv in je garage staat en er is geen licht aan, zie je vrijwel niets van het scherm. Even een zaklantaarntje erbij houden moet dit oplossen. Hopeloos en onder het mom van verkeersveiligheid, soms onnodig beperkend.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”