Hallo,
Ik heb al behoorlijk rond zitten neuzen maar ik kom er niet helemaal achter.
Ik heb sinds vorige week een seat leon 1p (2006).
Daar zit de standaard af-fabriek mp3 radio in.
Ik heb stuurwielbediening voor zowel de radio als de bluetooth cakit.
Door die btuetoothcarkit heb ik dus ook het grote scherm van de boordcomputer.
Nu ben ik van plan om een MFD2 cd aan te schaffen (er zijn hier een hoop negatieve ervaringen met dit systeem maar ik was in mijn golf IV ook uitermate tevreden met het MFD1 systeem, dus dat durf ik wel aan).
In mijn golf heeft het aardig wat voeten in de aarde gehad voordat ik systeem aan het werk kreeg, galasignaal, mini iso can + can- Zo'n beetje alles moest wel aangepast of doorgelust worden Maar het werkte uiteindelijk prima!
Zouden jullie mij antwoord kunnen geven op de volgende vragen (sommige antwoorden heb ik deels al wel gevonden in andere topics maar als ik toch bezig ben)
- heeft mijn auto een quadlockstekker waardoor het redelijk eenvoudig plug and play is?
- klopt het dat ik de gps antenne nodig heb met blauwe fakra aansluiting? (waar kan ik deze het beste plaatsen?)
- werkt mijn stuurwielbediening straks nog (hierover heb ik wat problemen gelezen)
- krijg ik straks aanwijzingen te zien in mijn MFA+?
- waar vind ik een inbouwraam voor de MFD2 (degene die ik tot nu toe op het internet heb gezien hebben rechte hoeken en het MFD2 systeem heeft afgeronde hoeken en loopt iets taps toe als ik me niet vergis.
Uit ervaring weet ik dat ik met deze vragen echt niet naar mijn dealer moet gaan. Bij het inbouwen in mijn golf zeiden ze meteen dat dit nooit ging werken, en toen een heel bla bla verhaal over type afhankelijke systemen en dat een systeem uit een passat nooit zou werken in een golf enz..
Nou goed een heel verhaal, ik heb geprobeerd zo volledig mogelijk te zijn want na het lezen van verschillende topics is me duidelijk geworden dat dat wel op prijs gesteld wordt.
Bedankt alvast voor de genome moeite!
Inbouwen mfd2 in seat leon '06
-
- Starting Member
-
- Starting Member
Ik wil natuurlijk helemaal niet ongeduldig lijken maar weet iemand misschien waar ik een inbouwraam kan kopen voor een leun uit 2006. En dan eentje met afgeronde hoeken.
Ik hoor/lees het graag.
Ik hoor/lees het graag.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
In een Seat Leon hoort geen MFD2 thuis met ronde hoeken omdat deze alleen maar met CAN 2.0 functioneert.
De Seat heeft nog CAN 1.6 (voorzover ik weet) en daarom moet de MFD2 eventueel met een CAN converter worden aangesloten
Dat betekent dat noch het MFA noch de stuurwielbediening (deels) nog functioneren
Zet het maar uit je hoofd
De Seat heeft nog CAN 1.6 (voorzover ik weet) en daarom moet de MFD2 eventueel met een CAN converter worden aangesloten
Dat betekent dat noch het MFA noch de stuurwielbediening (deels) nog functioneren
Zet het maar uit je hoofd
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Average Member
In een Seat Leon 2006 kon af-fabriek een MFD2 besteld worden. Inbouw is ook geen probleem. Voor een inbouwraampje kun je het beste de dealer contacten (paar tientjes meen ik).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Senior Member
![Embarassed :oops:](./../images/smilies/icon_redface.gif)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
Dan toch maar eens bij de dealer langs gaan zaterdag. Ben benieuwd.
bedankt heren voor zover!
bedankt heren voor zover!
Hide post links |
-
- Senior Member
Nu de MFD2 er in kan waarom overweeg je dan niet de F9110BT van Pioneer. Speciaal voor alle VW, Skoda en Seat auto's. Die past er ook in en dat is tenminste een navigatie die met z'n tijd mee kan ipv die "antieke" MFD2 waarvoor waarschijnlijk niet eens meer een update uitkomt
Hide post links |
-
- Starting Member
Nou allereerst, als ik 1000 euro had liggen dan had ik een rns 510 gekocht.
Bovendien wil ik graag alles zo origineel mogelijk houden, of in ieder geval aanpassen met originele seat producten.
Andere merken navigatie zullen wellicht meer kunnen, maar ik houd zelf meer van de "zakelijke eenvoud" die de VAG systemen hebben.
Maar wel bedankt voor het meedenken.
Het feit dat er geen update meer komt wil dat zeggen dat er geen nieuwe kaarten voor dit systeem worden uitgebracht of slaat dat meer op de software van het systeem?
Mvg.
Bovendien wil ik graag alles zo origineel mogelijk houden, of in ieder geval aanpassen met originele seat producten.
Andere merken navigatie zullen wellicht meer kunnen, maar ik houd zelf meer van de "zakelijke eenvoud" die de VAG systemen hebben.
Maar wel bedankt voor het meedenken.
Het feit dat er geen update meer komt wil dat zeggen dat er geen nieuwe kaarten voor dit systeem worden uitgebracht of slaat dat meer op de software van het systeem?
Mvg.
Hide post links |
-
- Senior Member
Zoals je het uitlegt begrijp ik je overwegingen, zeker gezien de aanschafprijs. Anderzijds betaal je voor één CD waarop nog niet eens hoofdwegen van Europa staan, al Euro 149. Als dat geen afzetterij is ?
Maar zoals het er naar uitziet komen er geen nieuwe kaarten meer voor dit systeem
viewtopic.php?t=14690
En "origineel" is maar zeer betrekkelijk . Je hebt weinig aan een systeem zonder actuele kaarten
Dat is de reden dat het adviseren van een speciaal voor de VAG groep gefabriceerde Pioneer unit.
Als deze is gemonteerd ziet deze er 100% origineel uit. Deze heeft exact dezelfde vorm als de MFD2 en alle functies blijven volledig behouden!
http://www.pioneer.eu/nl/products/10/20 ... index.html
Maar zoals het er naar uitziet komen er geen nieuwe kaarten meer voor dit systeem
viewtopic.php?t=14690
En "origineel" is maar zeer betrekkelijk . Je hebt weinig aan een systeem zonder actuele kaarten
Dat is de reden dat het adviseren van een speciaal voor de VAG groep gefabriceerde Pioneer unit.
Als deze is gemonteerd ziet deze er 100% origineel uit. Deze heeft exact dezelfde vorm als de MFD2 en alle functies blijven volledig behouden!
http://www.pioneer.eu/nl/products/10/20 ... index.html
Hide post links |
-
- Starting Member
Vandaag alles voor elkaar gekregen!
Goede cd erin en alles werkt precies zoals ik gehoopt had.
- plug & play met quadlockstekker
- stuurwielbediening werkt (alle functies)
- navigatieaanwijzingen en informatie in MFA
kortom prima!
Oke hij is wat minder gelikt dan de nieuwe systemen maar doet z'n werk prima.
Ook valt de traagheid voor mijn gebruik zeer mee!
kortom prima!
Hide post links |
-
- Average Member
Mooi !roger98 schreef:Vandaag alles voor elkaar gekregen!
kortom prima!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 827