Sinds vorige week heb ik opeens geen GPS ontvangst meer op mijn Audi Navigation plus RNS-D. De antenne schijnt in kofferklep te zitten van mijn A4 cabrio. 2 Maanden geleden was de antennekabel voor radioontvangst al gebroken, omdat ook deze antenne in achterklep zit en het openen kennelijk voor slijtage aan kabels zorgdraagt. Grote kans dat de kabel van GPS antenne nu ook gebroken is. Iemand hier ervaring mee?
Overigens heb ik al naar mogelijkheden gekeken en twijfel nu voor slechts vervanging kabel, dan wel vervanging van volledige GPS-antenne om 100% zeker te zijn. Dit laatste is niet nodig als GPS-antenne betrouwbaar is en niet aan slijtage onderhevig.
Wie kan me hier over informeren?
Groetjes Dirk
GPS ontvangst ontbreekt
-
- New Member
-
- Moderator
Re: GPS ontvangst ontbreekt
Misschien met een test-antenne op het systeem aangesloten kijken of het inderdaad de gpsantenne/of-draad is, of de gps-unit in het systeem zelf.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Bij Navyshop te Nootdorp bood men aan als test een nieuwe universele GPS-antenne aan te sluiten. En inderdaad, hij werkte weer. Was dus kennelijk inderdaad sprake van draadbreuk bij achterklep. Vooralsnog antenne op dashboard liggen, maar zal deze in toekomst weg werken, mogelijk achter instrumentenpaneel.
Groetjes Dirk
Groetjes Dirk
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Goed te horen dat het weer werkt Dirk. Dank voor je terugkoppeling