In 2008 kocht ik een VW Golf V met het MFD DVD RNS2 systeem. Bij dit systeem zat een DVD met software versie 4. Ik heb geupdate naar V5 en later naar V6 en deed dat zonder problemen. Nu heb ik afgelopen week West Europa V7 gekocht en ook die deed het prima (zoals het hoort).
Toen tipte iemand me dat er een upgrade van de firmware beschikbaar was waardoor onder andere het in- en uitzoomen op de kaart een stuk sneller ging. Nieuwsgierig als ik ben besloot ik vandaag deze firmware te installeren (VWMFD2DVDEU0030.iso).
De update ging perfect, na een klein uurtje was het klaar. Ik doe versie 7 er weer in en.....geen stem meer. Mevrouw kletst niet meer tegen me, opzich een perfecte oplossing voor als ik even geen gezeur wil, maar toch vind ik het handig als de mevrouw mij de goede weg gaat vertellen (hoe tegenstrijdig het ook is dat een vrouw dat moet doen
![Wink ;)](./../images/smilies/icon_wink.gif)
De taalinstelling in het menu is grijs gekleurd en staat op American metric. Deze kan ik niet aanpassen. Ik heb de firmware nogmaals geïnstalleerd om te kijken of het probleem zichzelf zou herstellen, maar helaas.
Wie kan me helpen, ik heb namelijk even geen idee hoe ik dit moet oplossen.