Geen satelliet ontvangst MFD-D

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
SusAntigoon
New Member
New Member

Geen satelliet ontvangst MFD-D

Bericht door SusAntigoon »

Hallo allemaal,

Enige tijd terug heb ik een passat gekocht. 3.5 jaar oud en aan boord een mfd-d (navigatie, radio en cd wisselaar).
Omdat je bij het beluisteren van een cd behoorlijk de motor hoort joelen heb ik vervolgens de radio eruit gehaald en geprobeert te bepalen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Na enkele kroonsteentjes en plakband vervangen te hebben :-( is het geluid weer goed.

Het echte probleem begon hierna pas. De stekker van de gps ontvanger (tenminste dat denk ik) was deels afgebroken en zat vast met plakband.
Hoe dan ook ik krijg deze stekker er niet goed meer aan. (wel met plakband :-( ) maar evenmin ontvangt hij geen sateliet info meer.
Nu was er op het forum een document met de stekkeraansluiting. (steckerbelegung.mdf) Echter is op bladzijde 1 net de helft van de achterkant van de radio te zien.

Ik heb daarom dan de volgende vragen.
-heeft iemand een volledige afdruk van de achterkant met de betekenissen erbij.
-Zit de gps-antenne aansluiting linksboven aan de achterkant (dus boven de luidspreker aansluiting)?
- is zo'n antenne stecker er los aan te zetten of moet ik de hele ontvanger met kabel vervangen?
-Of moet ik iets doen om de sateliet ontvangst weer in te schakelen ( radio is al van de spanning af geweest)
(melding is beschikbaar 30 satelieten, ontvangen = 0)

Als iemand mij iets verder kan helpen voordat ik richting een dealer rijdt dan hoor ik dat graag.

mvg

Raymond

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Enige tijd terug heb ik een passat gekocht. 3.5 jaar oud en aan boord een mfd-d (navigatie, radio en cd wisselaar).
De MFD-D versie is in ieder geval van jaren daarvoor en dus niet origineel aanwezig. Ook de aansluitmethode met kroonsteentjes duidt op "hobbywerk"

Het echte probleem begon hierna pas. De stekker van de gps ontvanger (tenminste dat denk ik) was deels afgebroken en zat vast met plakband
Normaliter zit er bij VW een blauwe Fakra stekker aan de GPS antenne die in de bovenste bus moet worden gestoken. Het blauwe omhulsel of eigenlijk het plastic, maakt van een gewone SMB stekker een fakra die door het extra plastic vaak maar in één van de chassisdelen kan worden gestoken, die dezelfde kleur hebben.
De gewone radioantenne is over het algemeen beige/bruin.
Uit je verhaal begrijp ik dat er ooit iets meer geweld dan nodig was is gebruikt. Het is daarom zeer zinvol om in de aanwezige antennebus even te kijken of daar nog wel het centrale pinnetje aanwezig is welke naderhand in het holle pinnetje van de stekker moet passen. Zo niet dan moet er een nieuwe antennebbus worden geplaatst.

Je kunt aan de aanwezige GPS-coaxkabel een nieuw SMB stekkertje (laten) krimpen of een vervangende antenne kopen. Wellicht nuttig om even de gelegenheid te krijgen om te proberen of het daarmee wel gaat werken.

Je krijgt dan rap te zien hoeveel satellieten je ontvangt.

Het plaatje is wel van een MFD2 maar links boven zit de antenne op dezelfde plaats
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SusAntigoon
New Member
New Member

Bericht door SusAntigoon »

Bedankt voor je bericht, ik ondertussen een nieuwe stekker laten aankrimpen en ik zag direct weer 7 satelieten.
Wat dat geweld betreft, ja daar heb je gelijk aan. Zelf onder het dashbord zijn de bevestigingspunten vernield. Belachelijk maar daar kan ik niets meer aan doen. Het zit allemaal vast en welzo dat je er helemaal niets van ziet. Maar blijft hobbywerk :-).

Ik heb weer ontvangst en dat is het belangrijkste...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kijk, daar zijn we weer iets mee opgeschoten. Succes ermee!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1