Executive Pluspakket; Hoe het eigenlijk had gemoeten...

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
DJ41
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 apr 2009 14:07

Executive Pluspakket; Hoe het eigenlijk had gemoeten...

Bericht door DJ41 »

Afbeelding

:wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

:respect:

Maar ff serieus, waarom niet doorsturen naar VW, Pon dus?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DJ41
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 apr 2009 14:07

Bericht door DJ41 »

Het was maar als grapje bedoeld. Ik denk dat volkswagen dit zo in de prullenbak mikt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

....dat weet ik nog zo net niet.

Ook zij zullen zich zorgen maken, vanwege het geld dat er mee gemoeid is via LeasePlan, maar ook vanweg de reputatieschade. Niet alleen op dit forum lees je verhalen dat mensen om déze reden geen VW meer zullen kopen.
En ik denk dat er zich ook nog wel juridische gevechten zullen ontwikkelen, zeker als meer verzekeringsmaatschappijen gaan weigeren de schade te vergoeden. Dan kan zo'n verhaal plotseling als een bewijsstuk gaan gelden dat VW de belangen van z'n klanten verontachtzaamd heeft en dus "verwijtbaar gedrag" aangerekend kan worden.

Mijn suggestie was dus zeker wel serieus gemeend :idea:

Groet,
JW

PS: die "gracht met kroko's" staat er niet bij :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DJ41
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 apr 2009 14:07

Bericht door DJ41 »

De diefstalgevoelige RNS 510 doet niks af aan de kwaliteit van de auto's van Volkswagen. Maar tegenwoordig zien mensen een navigatiesysteem als een deel van de auto i.p.v. een toevoeging die je er later bij doet zoals Tomtom. Ik kan me dus inderdaad voorstellen dat er mensen zijn die Volkswagen (of andere VAG auto's) laten schieten, vanwege dit vervelende probleem.

Als Volkswagen dit probleem serieus neemt, dan zouden ze een revisie moeten doen van hun bevestigingssysteem en deze dan kostenloos voor alle RNS 510 bezitters bij de dealer moeten uitvoeren. Alleen dan krijgen ze hun geloofwaardigheid terug wat betreft klantgerichtheid. Het probleem erkennen en dan melden dat de monteur het er wel makkelijk uit moet kunnen halen met onderhoud (wanneer gebeurd dit nou aan een RNS systeem?!) vind ik een veel te makkelijk gekozen smoes.

Als ze hun verantwoordelijkheid zouden nemen, dan hoef ik ook niet naar de dierenwinkel voor die krokodillen. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Misschien wijkt dit wel teveel af van de oorspronkelijke bedoeling van dit onderwerp maar ik maak bezwaar tegen de classificatie als zou de RNS510 diefstalgevoelig zijn
Niet het navigatietoestel zelf maar de wijze van monteren is de oorzaak van de diefstalgevoeligheid.
VW heeft als één van de zeer weinige fabrikanten gekozen voor een concept waarbij de klant de keuze heeft uit een scala van bij haar autos passende multimediale en/of navigatie-oplossing. De consequentie daarvan is bekend. Zeer eenvoudige montage en ditto demontage.
Dus de conlcusie dat de klantgerichtheid pas hersteld zou zijn bij het veranderen van de bevestigingsmethode klopt mijns inziens niet helemaal.
Juist deze klantgerichtheid mbt veelzijdigheid van oplossingen leidt helaas tot de genoemde problemen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DJ41
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 apr 2009 14:07

Bericht door DJ41 »

Ik denk dat je te technisch kijkt naar het verhaal Gerritje. De RNS 510 wordt gejat en of dat nou ligt aan de diefstalgevoeligheid van het systeem, de manier van bevestigen, de kleur van je auto, de dag van de week of door het zonnige weer van vandaag, dat is allemaal voor meeste (ex)bezitter van de RNS 510 grotendeels bijzaak. Het systeem is weg en dat is wat ze ervaren. (Maar als men later hoort dat het systeem met maar 4 torx schroeven vastzat, dan worden ze boos en voelen zich "belazerd". Hiervan zijn veel voorbeelden te vinden op internet als je zoekt op RNS 510 diefstallen. Ze verwachten van een geintegreerd systeem dat het "vast zit" en niet makkelijk te stelen is.)

Feit is wel dat andere merken zoals b.v. BMW en Mercedes veel beter hun systeem geintegreerd hebben in de auto, wat het stelen bemoeilijkt. Het RNS 510 systeem is inderdaad makkelijk te demonteren, maar heeft daarbij ook een behoorlijke straatwaarde. Die combinatie is gewoon funest. En ik vind dat Volkswagen daar zeker voor een groot deel een rol in speelt.

Vooral het aan de auto gekoppelde "codesysteem" wat de RNS 510 volgens Volkswagen nutteloos zou maken voor diefstal, is een blamage. Het is bedroevend om te zien dat ze dit argument nog steeds gebruiken, terwijl 99% van alle VAG autobezitters weet, dat dit codesysteem allang gekraakt is.
Zoals JW terecht aanmerkte is dit gezichtsverlies voor Volkswagen en zullen ze toch echt een oplossing moeten zoeken om hun klanten tevreden te stellen. Hun reactie is tot op heden erg laks en dat gaat er bij de meeste klanten gewoon niet in. Ik had ergens gelezen dat je nu voor 200 euro extra bij het Executive pluspakket een alarm kon meebestellen. Heel leuk allemaal, maar daar bestrijd je alleen de symptomen mee en niet de oorzaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DJ41
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 apr 2009 14:07

Bericht door DJ41 »

Ik sprak gisteren de buurvrouw en die vertelde me dat ze iemand hebben opgepakt die avond dat de buurman z'n RNS is gejat en mijn ruit is ingeslagen. Waarschijnlijk n.a.v. mijn telefoontje naar de politie. De politie was de wijk extra aan het controleren en hebben een heterdaadje een paar straten verderop. Het waren twee mannen uit Litouwen. Een is opgepakt en een ander wist te ontsnappen door in de sloot te springen. Mijn buurman heeft nog geen bericht gekregen of in de auto van de dieven ook zijn RNS 510 is gevonden.

Niet zo slim van die gasten om eerst mijn ruit in te slaan en daarna nog een paar straten verder gewoon verder te gaan. Nogal logisch dat ik de politie bel als mijn raam is ingetikt. Als ze slim waren geweest hadden ze mijn auto gewoon een duw gegeven om te zien of het alarm af ging. Dan had ik gaan kijken, zag ik niks en had ik de politie ook niet gebeld. Maa ik ben blij dat ze in ieder geval iemand hebben opgepakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat moet toch een plezierig gevoel geven, bij al die ellende....

Overigens, of je de RNS nou "diefstalgevoelig" noemt of niet, feit blijft dat ze aan de lopemde band gejat worden. En kennelijk weer verkocht, want "zonder heler geen steler".

Als VW al de strategie had om een makkelijk verwisselbaar systeem te maken om op die manier hun klanten goed te kunnen bedienen, moeten ze zo langzamerhand wel tot de ontdekking gekomen zijn dat ze buiten de waard gerekend hebben. En díe waard moet z'n ongenode gasten niet vertrouwen.

PSA is een andere weg ingeslagen, wél vast ingebouwde systemen waarvan een paar varianten beschikbaar zijn. Peugeot doet dat met WIP-Nav(World in Peugeot) en 3D, Citroën met MyWay Nav en NaviDrive NG4.
En ook Renault doet dat met z'n "Tominats".
Als dat systemen zijn die elk wat wils bieden, is daar de voorkeur aan te geven, denk ik.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De keerzijde van deze prachtig weggewerkte systemen is dat ze bij defect alleen maar zijn te vervangen door een schreeuwend duur origineel en dat de kaartsoftware van de ene op de andere dag niet meer beschikbaar is. Nissan, Peugeot, Ford, Volvo
En dan zit je met je mooie systeem dat je helaas ook nodig hebt voor de weergave van de andere functies in de auto
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat klopt, met name Ford, maar ook Volvo heeft een slechte reputatie op het punt van kaartupdates.

Nu er in de Renaults een Tominat zit, die ongetwijfeld veel verkocht zal worden door z'n lage prijs, ben ik daar niet zo benauwd voor.
En bij de thans aangeboden, relatief goedkope PSA systemen zal de omzet daarvan ook fors zijn. Met daarmee een goede kans dat er ook regelmatig kaartupdates gaan komen.

Je houdt het risiko dat, als er iets kapot gaat, je afhankelijk bent van de fabrikant, met navenant hoge prijzen. Maar ook daar zal gelden: met hogere omzetten ontstaan er ook parallel circuits met goede reparateurs voor akseptabele bedragen.

Hoe dan ook, ik zou liever een goed vast ingebouwd systeem nemen dan de 510 in z'n huidige vorm, hoezeer die technisch ook superieur is.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

WIP-nav, ik moest even lachen, sorry.

Zandpad in Utrecht staat er dus op?

:lol:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

....ongetwijfeld. Bij de POI's wellicht :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Bericht door Route 66 »

DJ41 schreef:Het waren twee mannen uit Litouwen.
Een is opgepakt en een ander wist te ontsnappen door in de sloot te springen.
Had nou toch maar meteen die krokodilen aangeschaft...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

JW schreef:Hoe dan ook, ik zou liever een goed vast ingebouwd systeem nemen dan de 510 in z'n huidige vorm, hoezeer die technisch ook superieur is.
Technisch superieur? Dat ben ik niet geheel met je eens.
Het is een duur systeem wat feitelijk alleen maar goed navigeert, de rest moet je er voor veel geld nog eens bijkopen, het enige wat wel gratis is is diefstalgevoeligheid vanwege de 4 schroefjes, maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat elke willekeurig achteraf ingebouwd systeem ook door diezelfde schroefjes los te halen verwijderd kan worden, echter zijn er wel systemen die nog een extra beveiliging hebben, dat heeft de RNS510 niet.
Bovendien hoor ik nogal wat over storingen van de RNS510 en toestellen die vervangen moeten worden. Dus zo zaligmakend is het systeem niet.
Nog een leuke, in het buitenland is al enige tijd een nieuwe update beschikbaar die wat problemen oplost, maar in NL nog niet beschikbaar omdat er nog wat oude update software is die eerst verkocht moet worden (heb ik van horen zeggen hoor).

Een ingebouwde Tomtom in een Renault oid zou ik iedereen afraden, oa vanwege de eerder genoemde nadelen, oa tav het defect raken van het toestel, wat moet je dan?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gentry schreef:
JW schreef:Hoe dan ook, ik zou liever een goed vast ingebouwd systeem nemen dan de 510 in z'n huidige vorm, hoezeer die technisch ook superieur is.
....
Een ingebouwde Tomtom in een Renault oid zou ik iedereen afraden, oa vanwege de eerder genoemde nadelen, oa tav het defect raken van het toestel, wat moet je dan?
En wat is dan het alternatief?
Bij de nieuwe Renault Megane heb je twee opties:
-de Tominat, met radio en BT
-de standaard radio in de dash, als je die er uithaalt heb je geen DIN-opening tot je beschikking. Dat moet dan aangevuld worden met een TomTommetje op je dash: prettig vooruitzicht :oops:

Ritselaar heeft dat allemaal uitgezocht en op een rijtje gezet. En vervolgens z'n keuze gemaakt :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Precies,

De keuze is "noodgedwongen" gevallen op de Tominat in combinatie met een Arkamys audiosysteem (incl. Bluetooth tbv telefoon) voor 995 euro.

Ander alternatief is de carminat dvd met audio voor een kleine 2000 euro.
In de Megane is geen normale DIN-sleuf aanwezig, waardoor ik mijn huidige VRm6100 met pc5510 in de nieuwe auto niet kan gebruiken. Het systeem zal dus in augustus/september op de markt beschikbaar komen voor de liefhebber.

De dealer heeft van alles uitgezocht, maar een consolepaneel met een DIN-sleuf is volgens hem niet te leveren.

Ik zie dit probleem bij steeds meer auto's/modellen komen: mooie geïntegreerde systemen af fabriek. Bekijk je het dashboard, dan zie bij aantal direct de beperkingen mbt tot eigen inbouw van je audio/navigatie.

Qua diefstalgevoeligheid zal de Tominat veiliger zijn dan mijn huidige VRM6100. Met de bekende ijzertjes heeft een dief de VRM6100 ook binnen de kortste keren schadevrij verwijderd.


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Chris56
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 jun 2009 17:21

Bericht door Chris56 »

'k Ben wel geen techneut, maar waarom zetten ze geen activeringprogje (of zoiets) op de SD kaart.
Voor elke auto een unieke code en kaartje eruit bij vertrekken uit de auto. Klaar.

.... of denk ik nu te simpel?? :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2030
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Chris56 schreef:'k Ben wel geen techneut, maar waarom zetten ze geen activeringprogje (of zoiets) op de SD kaart.
Voor elke auto een unieke code en kaartje eruit bij vertrekken uit de auto. Klaar.

.... of denk ik nu te simpel?? :(
...of verbonden via de can bus met de chip die in de sleutel van de auto zit...
Zoiets als met de ECU's van sommige auto's, dat het chassis nummer er in opgeslagen zit, tegen chip-tuning.

Leuke van het verbinden met de chip in de sleutel, is dat dan gelijk de favorieten van de huidige bestuurder aangeroepen kunnen worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Peugeot 5008 Blue Lease Executive > Connect Nav welke updates
    door MeMyself » 08 sep 2015 16:31 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 14072

Terug naar “V.A.G”