Dension gateway 100 op rns300

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
bassievw
New Member
New Member

Dension gateway 100 op rns300

Bericht door bassievw »

Ik heb een touran van 2007.

Ik heb op mijn rns 300 een i-pod adapter van dension geïnstalleerd met de hoop tekst in mfa+ te krijgen. Ik heb hiervoor de GW16VC1 gebruikt, muziek speelt ie af maar helaas krijg ik nog geen tekst in display.

Iemand ideeën dat je dit wel werkend krijgt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Onmogelijk
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Re: Dension gateway 100 op rns300

Bericht door vwgolf »

bassievw schreef:Ik heb een touran van 2007.

Ik heb op mijn rns 300 een i-pod adapter van dension geïnstalleerd met de hoop tekst in mfa+ te krijgen. Ik heb hiervoor de GW16VC1 gebruikt, muziek speelt ie af maar helaas krijg ik nog geen tekst in display.

Volgens de site van Dension is het niet mogelijk icm de RNS300 de artiestinformatie weer te geven in de MFA+ met GW16VC1.
Zie ook: http://www.dension.com/download.php?fil ... -09-10.pdf
Voor mijn gevoel moet het wel kunnen werken omdat het wel werkt met de RCD300 en RCD500.
Zat er een Quadlock plug and play kabel bij?
Of is alleen de 12 polige connector gemonteerd in de Qaudlock?
Probeer anders een keer de module los te halen en opnieuw te monteren voor een reset.
De informatie van de radiozenders is wel zichtbaar in de MFA+?
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Dit type adapter is volgens de fabrikant uitsluitend geschikt voor gebruik icm fabrieksradio's RCD210, RCD300 en RCD500, en pertinent niet geschikt voor gebruik met een navigatie/radio. Daarvoor wordt ook gewaaschuwd!

Het wonderlijk is evenwel dat de tekst in het MFA+ wordt getoond maar dat er weinig VW's zullen zijn met de combinatie radio MFA+ omdat dit vrijwel uitsluitend icm navigatie voorkomt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

Ik vind het toch vreemd als het niet zou werken, maar kan natuurlijk altijd ze zeggen het waarschijnlijk niet voor niets.
Heb al vaker in de praktijk mee gemaakt dat er dingen mogelijk zijn die volgens Dension niet zouden kunnen.
Dus vertrouw niet 100% meer op de informatie die ze geven.

DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

vwgolf schreef:Ik vind het toch vreemd als het niet zou werken.
Heb al vaker in de praktijk mee gemaakt dat er dingen mogelijk zijn die volgens Dension niet zouden kunnen.
Dus vertrouw niet 100% meer op de informatie die ze geven.
Mee ens!
Er zijn echter wel berichten te vinden van teleurgestelde gebruikers die dachten dat het icm een navigatie wel zou werken. Ook leverancier Deynos wijst erop dat het alleen voor radio's is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bassievw
New Member
New Member

Bericht door bassievw »

vwgolf schreef:

Volgens de site van Dension is het niet mogelijk icm de RNS300 de artiestinformatie weer te geven in de MFA+ met GW16VC1.
Voor mijn gevoel moet het wel kunnen werken omdat het wel werkt met de RCD300 en RCD500.
Probeer anders een keer de module los te halen en opnieuw te monteren voor een reset.
Die url heb ik uiteraard bekeken! ( ik werk bij een vw dealer )

Quadlock zat erbij P&P dus, zou dit het probleem zijn?

Radiozenders zijn zichtbaar op mfa+ en de ipod speelt ook af alleen niet met tekst...

In en ander topic las ik dat jij het wel eens op een rns300 hebt aangesloten, kreeg je het daar wel werkend bij?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

bassievw schreef:
vwgolf schreef:

Die url heb ik uiteraard bekeken! ( ik werk bij een vw dealer )

Quadlock zat erbij P&P dus, zou dit het probleem zijn?

Radiozenders zijn zichtbaar op mfa+ en de ipod speelt ook af alleen niet met tekst...

In en ander topic las ik dat jij het wel eens op een rns300 hebt aangesloten, kreeg je het daar wel werkend bij?
Ik heb wel meerdere keren een Ipod aansluiting ingebouwd icm een RNS300 maar dit was dan zonder tekst ondersteuning.
Ook een aantal keer een versie ingebouwd met tekst ondersteuning maar dan niet icm een navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”