auto ziet nieuwe RNS 510 niet

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
DJ41
Starting Member
Starting Member

auto ziet nieuwe RNS 510 niet

Bericht door DJ41 »

Nadat mijn RNS 510 verleden week is gejat, is er inmiddels een nieuwe ingezet door het schadeherstelbedrijf. Vandaag was hij klaar en ik ben mijn auto op gaan halen.

Nu kreeg ik meteen een melding dat er een airbag error was, zodra ik het contact aanzette. Dus ik even nagevraagd bij het herstelbedrijf. Ik ben met een monteur naar een SEAT garage aan de overkant van de weg geweest en daar hebben ze de auto uitgelezen. Het schijnt dat de airbag een error gaf, omdat de stroom eraf was geweest voor het alarm klasse 3 in te bouwen. Hij heeft de error gereset. Hij (monteur SEAT) vertelde me erbij dat hij ook kon zien dat de auto de RNS nog niet herkende, maar dat hij wel functioneerde. Dit zou ik bij de eerstvolgende beurt moeten melden aan de VW dealer.

Nu reed ik terug naar huis en zag ik tot mijn grote verdriet dat de RNS 510 inderdaad helemaal niet kan communiceren met de boordcomputer. Ik krijg geen gegevens van de navigatie of de radio/CD op mijn boordcomputer, park distance control doet het niet op de boordcomputer, op het stuur werkt alleen de volume omhoog en de volume omlaag. :x

Uiteraard heb ik ze meteen gebeld toen ik thuis kwam en morgen krijg ik even contact met degene die het systeem heeft ingbouwd. Nu is mijn vraag, moet ik hiervoor weer naar een VW dealer? Ik heb geen zin om weer een keer terug te rijden en dat die monteur er dan pas achter komt dat het alleen door een VW dealer kan worden gefixt en dat ik de auto dan weer daar moet laten of NOG een keer terug moet komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Fouten die te maken hebben met instellingen die met VAG-COM moeten worden gedaan kunnen moeilijk tot de competentie van een schadeherstelbedrijf behoren. Dit bedrijf zou dus voor alle wzh verband houdend met deze instellingen te biecht moeten bij een VAG bedrijf en niet doen alsof ze er ook verstand van hebben :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DJ41
Starting Member
Starting Member

Bericht door DJ41 »

De reden dat het schadeherstelbedrijf is ingeschakeld, komt omdat mijn werkgever een contract met ze heeft. Als er schade is en we laten het daar maken, dan is er geen eigen risico. Het schadeherstelbedrijf is een dochteronderneming van de tussenpersoon waar het verzekerd is. Een officiele VW dealer is natuurlijk altijd beter. Ik hoop dat het schadeherstelbedrijf het zelf op kan lossen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoop rustig verder maar ik betwijfel het ten zeerste gezien de eerdere ervaring waarbij ze aantoonden de ballen verstand ervan te hebben
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DJ41
Starting Member
Starting Member

Bericht door DJ41 »

Het ging dus precies zoals ik had gedacht, ik heb gewacht bij de garage en ja hoor. Weer met een huurauto naar huis gestuurd. Ze vertelden dat ze de auto wel goed gecodeerd hadden icm de RNS 510, maar dat om de een of andere reden de auto nog steeds niet de RNS 510 niet kan zien. Ze denken nu dat misschien de RNS 510 defect is?! :shock:

Mijn idee is gewoon onkunde. En als het zo is dat ik weer een andere RNS 510 krijg, dan moet daar natuurlijk na plaatsing ook weer de navigatiesoftware op, dus moet de auto weer naar de VW Dealer. Dit kost me zo echt een hoop tijd en irritatie. Ik betaal geen dikke bijtelling om weken in huurauto's te gaan rijden.... bah

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DJ41
Starting Member
Starting Member

Bericht door DJ41 »

Ik heb eindelijk mijn auto weer terug! Het probleem was volgens de monteur, dat de dief heel hard aan de kabelboom had getrokken, waardoor er ergens onder in de auto een connector was losgeschoten. Het boeit me eigenlijk niet zo wat het was, ik vind het alleen maar erg fijn dat ik hem nu terug heb en dat alles werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • avic-F320Bt ziet op sd kaart geen sattelietten
    door Ria » 02 mei 2016 19:49 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 650