Sinds 3 weken (15 april) heb ik een nieuwe VW California met af fabriek een RNS 510 en achteruitrijcamera. Eerste 2 weken werkte het achteruitrijsysteem netjes, beeld en de hulplijnen op het scherm bij achteruit inschakelen. Maar sinds vorige week blijft het beeld zwart. Naar de dealer (VW campercentrum Amersfoort) gebeld. Even langskomen.
Dat vrijdag(7/5) gedaan. Na enkele uren de mededeling dat het probleem bekend was bij VW, maar dat er geen oplossing was. Mogelijk een softwareprobleem. Er werd dus ook niks door hun gedaan omdat VW hen het advies gaf niks te doen tot er een verklaring was en een oplossing. Ik vind dit eigenlijk niet acceptabel voor een apparaat dat voor 3500 euri op de rekening stond. Was vrijdag echter perplex en weer teruggereden (dus 300km voor niks gereden).
Is het probleem hier mogelijk ook bekend en nog beter heeft iemand wél een oplossing?
(Voor de goede orde ik had zelf niks veranderd aan het apparaat).
Alvast dank.
Pierre
Achteruitrijcamera RNS 510 uitgevallen
-
- New Member
-
- Senior Member
Nog afgezien van het vervelende euvel begrijp ik niet goed waarom je voor dit specifieke probleem alleen maar bij het VW Campercentrum terecht zou kunnen. Ook een reguliere VW dealer zou toch in staat moeten zijn dit probleem aan te pakken.
Maar zoals je stelt, 3500 euro neertellen en dan geconfronteerd worden met "een bekend probleem" is niet iets waar je vrolijk van wordt
Maar zoals je stelt, 3500 euro neertellen en dan geconfronteerd worden met "een bekend probleem" is niet iets waar je vrolijk van wordt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Hoi Gerritje,Gerritje schreef:Nog afgezien van het vervelende euvel begrijp ik niet goed waarom je voor dit specifieke probleem alleen maar bij het VW Campercentrum terecht zou kunnen. Ook een reguliere VW dealer zou toch in staat moeten zijn dit probleem aan te pakken.
VW campercentrum heeft de california geleverd en dus leek me ook het aangewezen adres voor de service (zeker binnen 1 maand)
vriendelijke groet,
Pierre
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad een dilemma om in dit geval te kiezen tussen de plaatselijke VW dealer en VW Campercentrum
Maar die 300 km laat je je toch wel vergoeden neem ik aan? Ook per telefoon hadden ze dat wel kunnen melden
Maar die 300 km laat je je toch wel vergoeden neem ik aan? Ook per telefoon hadden ze dat wel kunnen melden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: Achteruitrijcamera RNS 510 uitgevallen
Dit verhaal komt mij ook bekend voor.Pierre24 schreef:Sinds 3 weken (15 april) heb ik een nieuwe VW California met af fabriek een RNS 510 en achteruitrijcamera. Eerste 2 weken werkte het achteruitrijsysteem netjes, beeld en de hulplijnen op het scherm bij achteruit inschakelen. Maar sinds vorige week blijft het beeld zwart. Naar de dealer (VW campercentrum Amersfoort) gebeld. Even langskomen.
Dat vrijdag(7/5) gedaan. Na enkele uren de mededeling dat het probleem bekend was bij VW, maar dat er geen oplossing was. Mogelijk een softwareprobleem. Er werd dus ook niks door hun gedaan omdat VW hen het advies gaf niks te doen tot er een verklaring was en een oplossing. Ik vind dit eigenlijk niet acceptabel voor een apparaat dat voor 3500 euri op de rekening stond. Was vrijdag echter perplex en weer teruggereden (dus 300km voor niks gereden).
Is het probleem hier mogelijk ook bekend en nog beter heeft iemand wél een oplossing?
(Voor de goede orde ik had zelf niks veranderd aan het apparaat).
Alvast dank.
Pierre
De fabriek is er mee bezig maar heeft nog geen oplossing.
De dealers mogen nog niks repareren of vervangen tot er een oplossing bekend is.
Doet de dealer dit toch kunnen zij de kosten niet verhalen bij de fabriek en moeten deze kosten dan zelf dragen.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]
Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 674