Achteruit & dimlicht signalen bij Passat 3C (2006)

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
gniewold
Average Member
Average Member

Achteruit & dimlicht signalen bij Passat 3C (2006)

Bericht door gniewold »

Bij een Passat 3C uit 2006 heb ik onlangs de Blaupunkt Travelpilot E2 vervangen door een volledig VDO DVD monitor navigatiesysteem & een standaard radio/cd speler.

Alles werkt, ivm die TravelPilot zat er al een quadlock --> ISO verloop, deze heeft echter alleen maar de speakers, de vaste plus en massa. Geschakelde plus was ook al getrokken, tachosignaal ook al. Wat ik nog mis (dus slordig ingebouwd toendertijd!) is het achteruitrijsignaal (reverse) en signaal voor dimlicht (illumination) en voor de goede orde wil ik die nog wel aansluiten. De auto staat op een vrij lange oprit, na achteruit erafrijden denkt VDO al bijna op de oprit van de achterburen te staan met alle navolgende calibratieactiviteiten van dien :-)

Kan iemand exact aangeven waar ik deze beide signalen het handigst kan oppikken en welke kleurcodering ze hebben?

BVD

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hopelijk komt er nog iemand met een betere tip dan deze: kijk bij de achteruitrijlichten welke draad (kleur, nummer) daar gebruikt is, en probeer 'm dan ergens langs de vloerbalken te vinden.
Sommigen trekken er een draad bij, van achteren naar voren om op díe manier de achteruit op te pakken. Als je daar een twin-draad voor neemt kun je gelijk de spanning van de achterlichten aftakken.

Overigens, dat je schrijft De auto staat op een vrij lange oprit, na achteruit erafrijden denkt VDO al bijna op de oprit van de achterburen te staan met alle navolgende calibratieactiviteiten van dien is iets dat maar weinigen willen geloven. Helaas, want inderdaad, alleen met een aangesloten achteruit zal de navi echt goed werken en haal je het maximale er uit :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Op de regelunit J519 links onder in de voetenruimte moet je zijn:
Het regelapparaat is het gedeelte waar de relaishouder op is bevestigd en vormen zo een geheel

De achteruitrijlampen worden gevoed met een blauw/zwarte draad op T8t-zwarte 8 polige stekker pin 6

Kentekenplaatverlichting is een grijs/bruine draad op T12k-Bruine 12 polige stekker pin 8
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Wat zeg ik: hopelijk....
En zie daar, gniewold wordt op z'n wenken bediend :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member

Bericht door gniewold »

Fantastisch, bedankt!
Het kan nog wel een paar weekjes duren voor ik de auto weer voor de deur heb om het af te maken, maar nu heb ik alvast de benodigde info klaarliggen. Super!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Dubbeldin Navigatie Hyundai Tucson uit 2006
    door Aadje » 03 mei 2015 11:59 » in Hyundai
    Reacties: 1
    Weergaves: 3803