Wie kan mij vertellen hoe ik mijn Avic-x1 kan gebruiken in mijn Golf V zonder dat de motor aanstaat en mijn contact in stand 1 staat.
Zo te zien heeft de Golf alleen maar een stand 0 (=uit) stand 1 (=normale stand) en een start stand. Een ACC stand ontbreekt.
Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt?
Afz. Frank
ACC-stand op contact in Golf V
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 jul 2004 13:55
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Frank,
Welkom op het forum.
Ik vermoed dat achter jouw vraag het probleem zit dat de spanning onderbroken wordt bij het starten. Dat is een bekend probleem en ik denk dat we je wel kunnen helpen.
Lees daarvoor eerst eens het verhaal in Tips & Tricks over het belang van een niet onderbroken plus. Als er dan nog vragen zijn, horen we het wel van je.
Groet,
JW
Welkom op het forum.
Ik vermoed dat achter jouw vraag het probleem zit dat de spanning onderbroken wordt bij het starten. Dat is een bekend probleem en ik denk dat we je wel kunnen helpen.
Lees daarvoor eerst eens het verhaal in Tips & Tricks over het belang van een niet onderbroken plus. Als er dan nog vragen zijn, horen we het wel van je.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 jul 2004 13:55
Hoi JW,
Nee de spanning wordt bij mij niet onderbroken bij het starten, dus dat gaat wel goed, wat ik bedoel is dat als ik nu eens een dvd wil kijken in de auto op een parkeerplaats, ik de motor moete laten draaien of het contactslot in stand 1 moet laten staan. Probleme is dan dat allerlei stroomverbruikers ook aan blijven staan. Alle controlelampjes blijven ook branden.
In de handleiding van de AVic-x1 staat ook dat het toestel alleen in een auto met een ACC stand aangesloten kan worden. Mijn golf heeft dat (blijkbaar) niet.
Afz. Frank
Nee de spanning wordt bij mij niet onderbroken bij het starten, dus dat gaat wel goed, wat ik bedoel is dat als ik nu eens een dvd wil kijken in de auto op een parkeerplaats, ik de motor moete laten draaien of het contactslot in stand 1 moet laten staan. Probleme is dan dat allerlei stroomverbruikers ook aan blijven staan. Alle controlelampjes blijven ook branden.
In de handleiding van de AVic-x1 staat ook dat het toestel alleen in een auto met een ACC stand aangesloten kan worden. Mijn golf heeft dat (blijkbaar) niet.
Afz. Frank
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 jul 2004 13:55
frankK schreef:Hoi JW,
Nee de spanning wordt bij mij niet onderbroken bij het starten, dus dat gaat wel goed, wat ik bedoel is dat als ik nu eens een dvd wil kijken in de auto op een parkeerplaats, ik de motor moete laten draaien of het contactslot in stand 1 moet laten staan. Probleme is dan dat allerlei stroomverbruikers ook aan blijven staan. Alle controlelampjes blijven ook branden.
In de handleiding van de AVic-x1 staat ook dat het toestel alleen in een auto met een ACC stand aangesloten kan worden. Mijn golf heeft dat (blijkbaar) niet.
Afz. Frank
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Frank,
Duidelijk nu wat je bedoelt. Geen onderbreking dus bij het starten, maar dat accessoires contact ontbreekt. Ik zal je bijdrage even editen, want kennelijk is daar iets misgegaan bij je eerste posting en is het corrigeren daarvan niet goed gegaan.
Dat ontbreken van het ACC is lastig natuurlijk, aan de andere kant wordt dat contact nu juist WEL onderbroken bij het starten, met een hoop problemen tot gevolg. Daarvoor is die twee-dioden schakeling bedacht en dat vertagingsrelais geïntoduceerd.
Even afwachten wat mensen als Topsport hiervoor aan oplossingen hebben, die zal dat zeker meer meegemaakt hebben.
Groet,
JW
Duidelijk nu wat je bedoelt. Geen onderbreking dus bij het starten, maar dat accessoires contact ontbreekt. Ik zal je bijdrage even editen, want kennelijk is daar iets misgegaan bij je eerste posting en is het corrigeren daarvan niet goed gegaan.
Dat ontbreken van het ACC is lastig natuurlijk, aan de andere kant wordt dat contact nu juist WEL onderbroken bij het starten, met een hoop problemen tot gevolg. Daarvoor is die twee-dioden schakeling bedacht en dat vertagingsrelais geïntoduceerd.
Even afwachten wat mensen als Topsport hiervoor aan oplossingen hebben, die zal dat zeker meer meegemaakt hebben.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
De geschakelde plus wordt bij een Golf V via het Can-Bus gedeelte geregeld, dus contact op 1 en dan terugdraaien en de radio blijft aan staan sleutel verwijderen en de radio gaat uit.er zit géén analoge geschakelde plus bij de radio
Nu is ie waarschijnlijk aangesloten op klem 15 van het contactslot, dus alle lampjes staan aan.stand 1.
informeer eens bij de garage hoe zij dat eventueel kunnen oplossen zodat jouw Pioneer het ook doet zoals een originele VW-radio, waarschijnlijk zou dat ook via een Can-Bus interface kunnen maar dat is vrij kostbaar denk ik
succes
Topsport
Nu is ie waarschijnlijk aangesloten op klem 15 van het contactslot, dus alle lampjes staan aan.stand 1.
informeer eens bij de garage hoe zij dat eventueel kunnen oplossen zodat jouw Pioneer het ook doet zoals een originele VW-radio, waarschijnlijk zou dat ook via een Can-Bus interface kunnen maar dat is vrij kostbaar denk ik
succes
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 jul 2004 13:55
Sleutel op 1 en dan terugdraaien dat werkt dus niet bij mijn auto. Is zo'n interface de enige manier om aan te sluiten? Is zo'n Can_bus (is dat een soort data-bus) interface los verkrijgbaar? Of moet ik de geschakelde plus van de radio maar via een aparte schakelaar aansluiten? Niet mooi, maar je moet wat!topsport schreef:De geschakelde plus wordt bij een Golf V via het Can-Bus gedeelte geregeld, dus contact op 1 en dan terugdraaien en de radio blijft aan staan sleutel verwijderen en de radio gaat uit.er zit géén analoge geschakelde plus bij de radio
Nu is ie waarschijnlijk aangesloten op klem 15 van het contactslot, dus alle lampjes staan aan.stand 1.
informeer eens bij de garage hoe zij dat eventueel kunnen oplossen zodat jouw Pioneer het ook doet zoals een originele VW-radio, waarschijnlijk zou dat ook via een Can-Bus interface kunnen maar dat is vrij kostbaar denk ik
succes
Topsport
Afz. Frank
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
Hallo Frank,
ik ken alleen Can-Bus-interfaces om pulsen uit het systeem te halen., of ze ook bestaan om er de geschakelde plus uit te halen weet ik niet. ze zijn wel kostbaar, tussen de 250 en 300 euro
bij volkswagen pakken ze de geschakelde plus bij de zekeringsbak, kleur blauw/zwart. maar deze geeft alleen spanning als je het contact op 1 zet zo zit het bij jou ook waarschijnlijk.
als je het toch via een aparte schakelaar wilt doen is het het mooist om een originele schakelaar te nemen en die in een van de vrije plaatsen te plaatsen ( mits je die nog over hebt), en dan niet vergeten om heb elke keer uit te zetten als je de auto verlaat
succes
Topsport
ik ken alleen Can-Bus-interfaces om pulsen uit het systeem te halen., of ze ook bestaan om er de geschakelde plus uit te halen weet ik niet. ze zijn wel kostbaar, tussen de 250 en 300 euro
bij volkswagen pakken ze de geschakelde plus bij de zekeringsbak, kleur blauw/zwart. maar deze geeft alleen spanning als je het contact op 1 zet zo zit het bij jou ook waarschijnlijk.
als je het toch via een aparte schakelaar wilt doen is het het mooist om een originele schakelaar te nemen en die in een van de vrije plaatsen te plaatsen ( mits je die nog over hebt), en dan niet vergeten om heb elke keer uit te zetten als je de auto verlaat
succes
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07
Hoi,
Over de actieve CAN-bus adapter:
Deze adapter heeft een blackbox (CAN protocol decoder) waaruit de volgende signalen gedecodeerd vandaan komen: (volgens de brochure ) Geschakelde +12v, achteruit rijsignaal, lichtsignaal en GALA (KM-Puls). Deze signalen zijn vervolgens gemonteerd op ISO-connectoren. De blackbox zelf wordt gevoed door +12v (accu), Massa (0v) CAN+/CAN-
Maar helaas wordt het achteruit rijsignaal en het lichtsignaal bij de Golf V (ook Touran) in werkelijkheid niet doorgeschakeld. Mijn ervaring is dat het GALA signaal niet helemaal stabiel is. Hierdoor kun je calibratie problemen krijgen met je NAV.
Over de actieve CAN-bus adapter:
Deze adapter heeft een blackbox (CAN protocol decoder) waaruit de volgende signalen gedecodeerd vandaan komen: (volgens de brochure ) Geschakelde +12v, achteruit rijsignaal, lichtsignaal en GALA (KM-Puls). Deze signalen zijn vervolgens gemonteerd op ISO-connectoren. De blackbox zelf wordt gevoed door +12v (accu), Massa (0v) CAN+/CAN-
Maar helaas wordt het achteruit rijsignaal en het lichtsignaal bij de Golf V (ook Touran) in werkelijkheid niet doorgeschakeld. Mijn ervaring is dat het GALA signaal niet helemaal stabiel is. Hierdoor kun je calibratie problemen krijgen met je NAV.
gr. Rogér
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 jul 2004 13:55
Hoi,rlemmens schreef:Hoi,
Over de actieve CAN-bus adapter:
Deze adapter heeft een blackbox (CAN protocol decoder) waaruit de volgende signalen gedecodeerd vandaan komen: (volgens de brochure ) Geschakelde +12v, achteruit rijsignaal, lichtsignaal en GALA (KM-Puls). Deze signalen zijn vervolgens gemonteerd op ISO-connectoren. De blackbox zelf wordt gevoed door +12v (accu), Massa (0v) CAN+/CAN-
Maar helaas wordt het achteruit rijsignaal en het lichtsignaal bij de Golf V (ook Touran) in werkelijkheid niet doorgeschakeld. Mijn ervaring is dat het GALA signaal niet helemaal stabiel is. Hierdoor kun je calibratie problemen krijgen met je NAV.
Ik denk dat ik toch maar voor een originele schakelaar ga, welke op een van de vrije plekken plekken kan komen. De can-bus interface klinkt wel mooi, maar in principe heb ik een KM-puls (deze werkt dus zal het wel goed zijn). Ik heb alleen een probleem met de aansturing van de Avic-x1 zelf als je het contact uit hebt. De achteruit en verlichting sluit ik wel een keer aan als ik het ga missen, vooralsnog is de navigatie op 10 meter nauwkeurig. Wel heb ik weinig satelieten, maar dat komt blijkbaar door de (standaard) warmtewerende voorruit.
Iedereen bedankt voor de info tot nu !
Afz. Frank
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07
@Frank,
Je kunt ook een instelbaar tijdsrelais gebruiken. Zolang hij een ACC +12v krijgt (ACC on), stuurt hij deze door. Bij het wegvallen hiervan (ACC off), dan treedt er het relais in werking en schakelt vervolgens (tijdelijk) +12v (memory) door. Deze ON-tijd is afhankelijk van de waarde welk je hebt ingesteld. bv 1 uur.
Je kunt ook een instelbaar tijdsrelais gebruiken. Zolang hij een ACC +12v krijgt (ACC on), stuurt hij deze door. Bij het wegvallen hiervan (ACC off), dan treedt er het relais in werking en schakelt vervolgens (tijdelijk) +12v (memory) door. Deze ON-tijd is afhankelijk van de waarde welk je hebt ingesteld. bv 1 uur.
gr. Rogér
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 jul 2004 13:55
Roger,rlemmens schreef:@Frank,
Je kunt ook een instelbaar tijdsrelais gebruiken. Zolang hij een ACC +12v krijgt (ACC on), stuurt hij deze door. Bij het wegvallen hiervan (ACC off), dan treedt er het relais in werking en schakelt vervolgens (tijdelijk) +12v (memory) door. Deze ON-tijd is afhankelijk van de waarde welk je hebt ingesteld. bv 1 uur.
Klinkt nog veel mooier dan een schakelaar! Weet jij toevallig ook waar ik dat kan krijgen, en of dat een beetje is weg te werken. Met andere woorden is het groot, of is het een klein stukje electronica?
Groet,
Frank
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07
@Frank,
Ik zal eens kijken welk relais hiervoor geschikt is.
Ik ontdek zelf net een nadeeltje hiervan, nl: totdat deze tijd verstreken is kun je de AVIC-X1 niet uitschakelen. Evt kans op leegtrekken v/d accu. Zie ook viewtopic.php?t=2664
Ik zal eens kijken welk relais hiervoor geschikt is.
Ik ontdek zelf net een nadeeltje hiervan, nl: totdat deze tijd verstreken is kun je de AVIC-X1 niet uitschakelen. Evt kans op leegtrekken v/d accu. Zie ook viewtopic.php?t=2664
gr. Rogér
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 jul 2004 13:55
Dan misschien een combinatie van een schakelaar & een vertragingsrelais???rlemmens schreef:@Frank,
Ik zal eens kijken welk relais hiervoor geschikt is.
Ik ontdek zelf net een nadeeltje hiervan, nl: totdat deze tijd verstreken is kun je de AVIC-X1 niet uitschakelen. Evt kans op leegtrekken v/d accu. Zie ook viewtopic.php?t=2664
Afz. Frank
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07
@Frank:
Bij Conrad is er een verkrijgbaar.
Bij Conrad is er een verkrijgbaar.
Mocht de stroomsterkte groter zijn dan 5A, dan kun je nog een extra koppel relais (1xom) gebruiken.ELEK.TIJDRELAIS BS
Artikelnr.: 190027 - 89
Deze schakeltrap realiseert 7 verschillende functies (schakel- en afvalvertraging, pulsgever, monoflop-schakelaar met reset, in- enuitschakelaar, tastschakelaar). Tijdvertraging in 32 stappen. De functie en de tijd worden met draaischakelaars en dipschakelaars ingesteld. Twee LED´s geven de voedingsspanning en schakeltoestand aan.
Technische spec.: Voedingsspanning 12 V= (11 tot 15) • Stroomverbruik max. 0,2/1 W • Stroomsterkte max. 5 A • Instelbare tijd 0,125 s tot 12 h • Aansluitingen voor twee externe toetsen/schakelaars • Afm. 67 x 77 x 30 mm. Incl. Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.
gr. Rogér
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54
geen geschakelde plus via contactslot
Probeer eens de +(plus 12v) van het lampje van het dashboard kastje,bij sommige autos komt hier spanning op te staan zodra de deuren ontgrendeld zijn,je hebt dan de sleutel niet nodig.Het kan zijn dat deze plus tijdens het starten weg valt,indat geval pas je de "2 dioden schakeling"toe
Meten is Weten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
NAVIGATIE VOLKSWAGEN, RAAR GELUID BIJ AUX EN CONTACT AAN
door oepich123 » 26 sep 2018 17:02 » in V.A.G -
Reacties: 0
Weergaves: 705
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 951
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 572
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 669
-
-
Navigatie-systeem inbouwen VW-GOLF(cup) van 2015
door ffocus01 » 17 apr 2017 10:42 » in Aankoop advies -
Reacties: 3
Weergaves: 780
-