Hallo,
Ik ben van plan om een Audi A4 cabrio Proline te kopen. Ik wil achteraf (veel goedkoper) een monochroom navigatie systeem (BNS-5.0) in (laten) bouwen. Ik heb begrepen dat je hiervoor een dubbel DIN ruimte in de midden console moet zitten. als ik naar het plaatje in de Audi folder kijk is de Radio concert die in het Proline pakket zit, een dubbel DIN Radio. Kan iemand dit bevestigen, want het ombouwen naar dubbel DIN is ook niet echt goedkoop en komt er dan nog eens bij.
Oh ja nog 1 vraagje. De monochroom versie is wel met Nederlandse stem toch, dit in tegenstelling tot de uitgebreide kleuren versie..
Alvast bedankt,
Rien
A4 cabrio proline, dubbel din ???
-
- Starting Member
-
- New Member
De nieuwe concert radio's van audi zijn allen dubbeldin. Er hoeft dus niet omgebouwd te worden voor het plaatsen van een bns.5. De BNS systeem is trouwens Nederlands
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Er is nogal een verschil tussen dubbel din en dubbeldin, dus al te grote stelligheid dient te worden vermeden
Bij VW bijv zijn de MFD en de MFD2 allebei dubbelding maar de laatste is wel 6 cm breder!
Dat dubbel DIN slaat nl alleen op het gedeelte dat in het dashboard verdwijnt. De frontplaat kan zomaar centimers verschillen daarmee!
Bij VW bijv zijn de MFD en de MFD2 allebei dubbelding maar de laatste is wel 6 cm breder!
Dat dubbel DIN slaat nl alleen op het gedeelte dat in het dashboard verdwijnt. De frontplaat kan zomaar centimers verschillen daarmee!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Starting Member
-
- Normal Member
ja, kan bevestigen dat de nieuwste radio's (Symphony 2+ of Concert 2+) dubbel DIN zijn, en dat de BNS en RNS-E passen. Dit omruilen naar een andere navigatie is simpeler dan ooit: alleen maar even omwisselen, je hebt zelfs geen adapters meer nodig. Ik zou je alleen aanraden direct voor de RNS-E - DVD navigatie, kleurenscherm, BT-voorbereiding, SD cards etc) te gaan i.p.v. voor het magere BNS-systeem. Als je toch bezig bent is dat een veel mooiere upgrade.
Hide post links |
-
- Starting Member
Bedankt voor het duidelijke antwoord !!!
Wat ik jammer vind is dat het RNS-E systeem niet in het Nederlands te verkrijgen en natuurlijk ook wat duurder is.
Kan je nog iets specifieker uitleggen wat de BT voorbereiding inhoudt en hoe ik dat eventueel met het BNS systeem ook zou kunnen doen. (dus wat het ik nodig dan)
Alvast bedankt,
Rien
Wat ik jammer vind is dat het RNS-E systeem niet in het Nederlands te verkrijgen en natuurlijk ook wat duurder is.
Kan je nog iets specifieker uitleggen wat de BT voorbereiding inhoudt en hoe ik dat eventueel met het BNS systeem ook zou kunnen doen. (dus wat het ik nodig dan)
Alvast bedankt,
Rien
Hide post links |
-
- Senior Member
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
Dit is voor de RNS-E en niet voor het BNS systeem. ik kan me voorstellen dat dit weer net iets anders is. Ten tweede is dit niet echt plug-and-play. Dit kan je niet overlaten aan een gemiddeld persoon.
/Rien
/Rien
Hide post links |
-
- Normal Member
BNS heeft geen BT-ondersteuning. de RNS-E wel. Je adresboek wordt gesynchronsieerd met het scherm van je navigatiesysteem, en ook gemiste oproepen etc. staan erop. Radio wordt automatisch gemute etc. Volledige integratie dus. Installatie is niet ingewikkeld, maar niet te doen als je niet gewend bent aan bedrading te sleutelen. Printscreens van de functionaliteit: http://www.navplus.us/forum/viewtopic.php?t=2563
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik heb m'n audi cabrio proline inmiddels besteld. Ik zit er toch aan te denken om een BNS systeem achteraf in te laten bouwen. Bleutooth telefoon is niet nodig en de lagere prijs en de nederlandse navigatie taal lijkt me dit toch een beter alternatief.
Ik heb de auto overigens besteld met het optionele kleuren BIS....
Helemaal onhandig ben ik niet, dus hoe plug and play is het ombouwen nu eigenlijk. Ik heb maar weinig info over het inbouwen van een BNS 5.0 systeem kunnen vinden. Ik stel me het volgende voor:
1. uitbouwen Concert II radio, stekkers aan de achterkant los...
2. bevestigen van de GPS antenne ergens onder het dashboard.
3. aansluiten van de stekkers aan de BNS en weer inbouwen.
4. via een vriend of de dealer middels VAG-com het type auto, het multifuntionele stuur en het BIS configureren.
Vergeet ik nu iets?? extra kabels ofzo...
Alvast weer bedankt,
Rien
Ik heb de auto overigens besteld met het optionele kleuren BIS....
Helemaal onhandig ben ik niet, dus hoe plug and play is het ombouwen nu eigenlijk. Ik heb maar weinig info over het inbouwen van een BNS 5.0 systeem kunnen vinden. Ik stel me het volgende voor:
1. uitbouwen Concert II radio, stekkers aan de achterkant los...
2. bevestigen van de GPS antenne ergens onder het dashboard.
3. aansluiten van de stekkers aan de BNS en weer inbouwen.
4. via een vriend of de dealer middels VAG-com het type auto, het multifuntionele stuur en het BIS configureren.
Vergeet ik nu iets?? extra kabels ofzo...
Alvast weer bedankt,
Rien
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik krijg m'n cabrio volgende week geleverd....
Graag had ik nog antwoord op mijn gestelde vragen.
Met name hoe makkelijk het plaatsen van de GPS module gaat en wie mij zou kunnen helpen met de VAGCOM programering...
Alvast bedankt,
RdP
Graag had ik nog antwoord op mijn gestelde vragen.
Met name hoe makkelijk het plaatsen van de GPS module gaat en wie mij zou kunnen helpen met de VAGCOM programering...
Alvast bedankt,
RdP
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-