Zwart kruis achter de TMC Zendernaam

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Han
Senior Member

Bericht door Han »

WS schreef:Zojuist even een stukje A20 gereden en bij Moordrecht verandert de zender in RWS-RAD1 en in de zenderlijst geen kruis meer, de weg op naar Waddinxveen en bij de oprit naar de A12 weer WS-RAD1 en weer een kruis erachter.
Doorgereden naar de A12/A4 zender WS-RAD1 verandert in R1 NOS zonder kruis, de A4 op en bij Delft verandert de zender weer in RWS-RAD1 zonder kruis.
Inmiddels terug op de uitgangspositie en nu gewoon RWS-RAD1 zonder kruis.
Hallo Willem,

Ik heb vandaag rond 14.00 uur een gelijk rondje gereden en de TMC werkt helemaal naar behoren in ieder geval geen kruis.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member

Bericht door WS »

Hallo

Vandaag ook de hele dag gewoon RWS-RAD1 en ik heb ongeveer dezelfde route gereden als afgelopen zondag :?:
de Quality van RWS-RAD1 schommelt tussen de 39 en 63 opzich geen probleem lijkt me.

ben nu toch wel erg benieuwd naar de verklaring voor het zwarte kruis achter de zendernaam, maar ook de 2e
foto bevat een melding die anders is dan bv bij een te zwakke zender.
Ik heb vandaag nog even de antenne los gemaakt en dan verschijnt bij selectie van de zender " Zender is voorlopig niet te ontvangen" in plaats van "Dit station kan niet worden ontvangen"

Wat ook me nu ook opvalt is dat in de 1e foto bij WS-RAD1 alle msg info op rood staat (Int,Nat,Reg,Loc)
zou dit bij PAY-TMC ook het geval zijn.?

Groet,
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member

Bericht door WS »

Even een update

Ik heb voor mijn vakantie een e-mail gestuurd aan VDO en Siemens TMC4U

Tot op heden alleen een reactie van TMC4U
TMC4U schreef:De TMC zender die u heeft waargenomen is radio 1. TMC4U zendt via radio 1 TMC berichten uit in opdracht van Rijkswaterstaat. De service ID is RWS-RAD1, de R is blijkbaar weggevallen. Deze zender zal in ieder geval tot september 2006 gratis TMC berichten blijven versturen.
Er lopen op dit moment wel initiatieven voor betaalde TMC diensten, zowel vanuit TMC4U als vanuit andere partijen. Wanneer deze betaalde diensten precies live zullen gaan kunnen wij op dit moment nog niet zeggen.
Tijdens de rit naar Italie diverse malen in de tmc zenderlijst gekeken en bij Koblenz weer een zender met een zwart kruis in dit geval de zender SWR, welke verderweg in Duitsland (Karlsruhe) wel was te ontvangen.
Hopelijk komt VDO nog met een reactie wat het zwarte kruis nu precies inhoudt.

Ook stonden er een 2- tal zenders in welke voorzien waren van het pay-tmc symbool te weten:
T-Traffic Premi Bonn
T-Traffic Premi big
verderop in Duitsland (Freiburg) verandert de naam in
T-Traffic Premi radi
T-Traffic Premi regn
Selecteren van deze zender geeft als melding contact opnemen met C-IQ voor vrijschakelen.
dus verder kan je hier niets mee (TMC-Diagnose)

met vriendelijke groet,
Willem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Net terug van vakantie in Frankrijk, en dus maar even mijn ervaringen met "het kruis" melden.

Onderweg, heen via België naar het zuiden, terug via de oostkant langs Luxemburg en via Trier ben ik geen zwart kruis tegengekomen.
Wel rode kruizen, zoals ook op jouw foto te zien zijn. In Duitsland was dat die T-Traffic Premi big, die ook op jouw lijstje voorkomt, en in Frankrijk was dat bij V-Trafic. Daarover maak ik dezer dagen een apart verhaal in dat specifieke topic, wordt vervolgd dus.

Daarmee is denk ik wel het verhaal Pay-TMC duidelijk, dan is er dus dat rode kruis door de muntjes, en zie je ook voor welke regio de betaalzender werkt. En als je dan de zender selecteert krijg je de info: "De gekozen zender is niet gratis. Neem contact op met de C-IQ Service om de gewenste zender vrij te laten geven." Volgens mijn info kan dat nog niet, dat zou met een volgende SW update mogelijk worden.

Bij het zwarte kruis zijn alle regio's rood, dus überhaupt niks te melden. Ik hou het dus voorlopig nog maar even op een foute digitale info-string. Dat zou kunnen zitten aan de ontvangers kant, maar wellicht ook (tijdelijk) aan de zender. Misschien komen we er nog een keer achter.

Gisteren terugrijdend via Duitsland en België kreeg ik een eindje vóór Verviers overigens op een bepaald moment een groen TMC symbool in de statusbalk, echter kijkend in de zenderlijst bleek er geen enkele zender te zijn :!: Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar geen enkele zender te vinden. Weer een raadseltje erbij dus.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member

Bericht door WS »

Hallo JW,

Hopelijk een fijne vakantie gehad, en zo te zien onderweg ook veel de verrichtingen van het navigatiesysteem getoetst.

JW schreef: In Duitsland was dat die T-Traffic Premi big, die ook op jouw lijstje voorkomt, en in Frankrijk was dat bij V-Trafic. Daarover maak ik dezer dagen een apart verhaal in dat specifieke topic, wordt vervolgd dus.
Op de terugweg zo'n beetje door heel Zuid-Duitsland gereden en dan zie je de zendernaam van T-Traffic per regio veranderen (BONN,BIG,REGN,RADI) ben benieuwd of straks bij vrijschakeling je alle zenders van T-traffic vrij krijgt
of alleen van een regio, interessant dat ook V-traffic op de lijst voorkomt of komt dit door jouw "aangepaste" tmc box
afijn dit zullen we straks wel in je verslag lezen.

Bij het zwarte kruis zijn alle regio's rood, dus überhaupt niks te melden. Ik hou het dus voorlopig nog maar even op een foute digitale info-string. Dat zou kunnen zitten aan de ontvangers kant, maar wellicht ook (tijdelijk) aan de zender. Misschien komen we er nog een keer achter.
Helaas van VDO nog geen reactie gehad, de zender in Duitsland betrof SWR welke ik daarvoor nog wel kon ontvangen (stond ook geselecteerd) ik krijg inderdaad het vermoeden dat dit komt doordat de zender geen complete info uitzend omdat alle msg info op rood staat. (ps zender is wel sterk genoeg, de zenders daar nog onder waren wel te selecteren)

Gisteren terugrijdend via Duitsland en België kreeg ik een eindje vóór Verviers overigens op een bepaald moment een groen TMC symbool in de statusbalk, echter kijkend in de zenderlijst bleek er geen enkele zender te zijn :!: Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar geen enkele zender te vinden. Weer een raadseltje erbij dus.
Volgens mij is de TMC box/software vrij traag met het aan en afmelden van de TMC zenders, soms staat er zender in de lijst gewoon groen en is dan niet te selecteren omdat hij in werkelijkheid niet meer te ontvangen is mogelijk dat dit ook hier het geval is.
Ik heb het weleens bij Hazeldonk gehad, geen RADIO2 in de zenderlijst, toen ik op volgende zender drukte
kwam wel RADIO2 in de tmcbalk, toen weer terug naar de zenderlijst en daar stond hij nog niet bij.

Groet
Willem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member

Bericht door WS »

Hallo JW,

Hopelijk een fijne vakantie gehad, en zo te zien onderweg ook veel de verrichtingen van het navigatiesysteem getoetst.

JW schreef: In Duitsland was dat die T-Traffic Premi big, die ook op jouw lijstje voorkomt, en in Frankrijk was dat bij V-Trafic. Daarover maak ik dezer dagen een apart verhaal in dat specifieke topic, wordt vervolgd dus.
Op de terugweg zo'n beetje door heel Zuid-Duitsland gereden en dan zie je de zendernaam van T-Traffic per regio veranderen (BONN,BIG,REGN,RADI) ben benieuwd of straks bij vrijschakeling je alle zenders van T-traffic vrij krijgt
of alleen van een regio, interessant dat ook V-traffic op de lijst voorkomt of komt dit door jouw "aangepaste" tmc box
afijn dit zullen we straks wel in je verslag lezen.

Helaas van VDO nog geen reactie gehad, de zender in Duitsland betrof SWR welke ik daarvoor nog wel kon ontvangen (stond ook geselecteerd) ik krijg inderdaad het vermoeden dat dit komt doordat de zender geen complete info uitzend omdat alle msg info op rood staat. (ps zender is wel sterk genoeg, de zenders daar nog onder waren wel te selecteren)

Volgens mij is de TMC box/software vrij traag met het aan en afmelden van de TMC zenders, soms staat er zender in de lijst gewoon groen en is dan niet te selecteren omdat hij in werkelijkheid niet meer te ontvangen is mogelijk dat dit ook hier het geval is.
Ik heb het weleens bij Hazeldonk gehad, geen RADIO2 in de zenderlijst, toen ik op volgende zender drukte
kwam wel RADIO2 in de tmcbalk, toen weer terug naar de zenderlijst en daar stond hij nog niet bij.

Groet
Willem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Om het verhaal weer wat waziger te maken.

De zender ffn rond emmen met een zwart kruis erachter.
Rood -> Int Groen-> Nat - Reg - loc
Als je deze zender wil kiezen krijg je de melding "Dit station kan niet worden ontvangen"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Han schreef:Om het verhaal weer wat waziger te maken.

De zender ffn rond emmen met een zwart kruis erachter.
Rood -> Int Groen-> Nat - Reg - loc
Als je deze zender wil kiezen krijg je de melding "Dit station kan niet worden ontvangen"
De zender FFH (ik vermoed dat het daarom gaat) is een private zender in Hessen, zie het eerder gegeven ADAC overzicht. Die zou volgens dat zelfde lijstje TMC (gaan?) uitzenden, dus wellicht is men bezig met testen.
Het kan ook zijn dat de info slecht doorkwam omdat de zender nogal ver weg is vanuit Emmen, en dat dat de reden zou kunnen zijn voor de spellingsfout, net als bij (R)WS-RAD1

Ik vraag me overigens ook af of dit iets te maken zou kunnen hebben met een nieuw TMC protocol, daar zou DENNIS wellicht wat meer over kunnen vertellen. Maar helaas, die hebben we hier al een poosje niet meer gezien, een PB'tje twee maanden geleden gestuurd is ook (nog) niet door hem opgehaald.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator

Bericht door ritselaar »

Wil even reageren op Han zijn FFN, wat volgens JW wel eens FFH kan zijn.

FFH (Hessen) is wel erg ver weg om te ontvangen. Betwijfel of het die wel is.

De laatste dagen absoluut geen atmospherische dx-condities meegemaakt.

Verder bestaat er ook nog een FFN, Superhits fuer Niedersachen.

Gezien reactie kwam uit omgeving Emmen lijkt me dat dus wel kloppen en heeft Han wel degelijk FFN ontvangen.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Frits,

Bedankt voor je aanvulling, daarmee zou het raadsel in elk geval deels opgelost zijn. Hessen ligt inderdaad wel erg ver weg van Emmen, Niedersachsen ligt wat dichterbij.

Anderzijds is het raadsel weer groter, want die FFN komt niet voor in het lijstje van de ADAC, en dus is het de vraag hoe 'ie in de TMC zenderlijst terecht komt, al-dan-niet voorzien van een zwart kruis. En als je even bij de zender zelf kijkt http://212.59.34.242/ffnlive/homepage/verkehr.php kan ik daar zo even niks vinden over TMC.

Nou zijn die raadsels toch al groot, zie Higgy's posting over 0900-1313 als TMC zender. En die kennen we ook niet...
Waar is DENNIS nou gebleven :?: Die zou dat toch moeten kunnen uitleggen :!:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator

Bericht door ritselaar »

Ik ken die lijst van de ADAC niet.

Maar mogelijk zijn er meer zenders met TMC. (ofwel niet up-to-date lijst)

Zie ook het verhaaltje op www.tmc4u.nl: Classic FM :o en Sky Radio
Is ook out-of-date

frits de laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Frits,

Die ADAC lijst had ik wat eerder in dit draadje gelinkt, maar hier is 'ie nog een keer http://www.adac.de/images/TMC-Sender%20 ... -47206.pdf :lol:

Uit een posting op het duitse forum heb ik begrepen dat deze wel actueel is, in tegenstelling inderdaad tot wat op de TMC4U site staat. Want die info is al meer dan een jaar achterhaald :cry:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS 510 alleen nog zwart scherm
    door daanos » 03 apr 2015 12:52 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 1885
  • scherm TOTTOM blijft zwart
    door wanouwir » 27 dec 2018 00:47 » in TomTom
    Reacties: 5
    Weergaves: 1165
  • Pioneer AVIC F700BT start niet op, zwart scherm
    door Ferlex » 20 apr 2017 20:07 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 5984
  • Gratis af te halen 2x Pioneer ANH-P9R zilver en zwart of ruilen tegen MO4265SR CD
    door cabrio_rob » 15 aug 2015 16:07 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1912

Terug naar “Traffic Message Channel”