Hallo JW,
Hopelijk een fijne vakantie gehad, en zo te zien onderweg ook veel de verrichtingen van het navigatiesysteem getoetst.
JW schreef:
In Duitsland was dat die T-Traffic Premi big, die ook op jouw lijstje voorkomt, en in Frankrijk was dat bij V-Trafic. Daarover maak ik dezer dagen een apart verhaal in dat specifieke topic, wordt vervolgd dus.
Op de terugweg zo'n beetje door heel Zuid-Duitsland gereden en dan zie je de zendernaam van T-Traffic per regio veranderen (BONN,BIG,REGN,RADI) ben benieuwd of straks bij vrijschakeling je alle zenders van T-traffic vrij krijgt
of alleen van een regio, interessant dat ook V-traffic op de lijst voorkomt of komt dit door jouw "aangepaste" tmc box
afijn dit zullen we straks wel in je verslag lezen.
Bij het zwarte kruis zijn alle regio's rood, dus überhaupt niks te melden. Ik hou het dus voorlopig nog maar even op een foute digitale info-string. Dat zou kunnen zitten aan de ontvangers kant, maar wellicht ook (tijdelijk) aan de zender. Misschien komen we er nog een keer achter.
Helaas van VDO nog geen reactie gehad, de zender in Duitsland betrof SWR welke ik daarvoor nog wel kon ontvangen (stond ook geselecteerd) ik krijg inderdaad het vermoeden dat dit komt doordat de zender geen complete info uitzend omdat alle msg info op rood staat. (ps zender is wel sterk genoeg, de zenders daar nog onder waren wel te selecteren)
Gisteren terugrijdend via Duitsland en België kreeg ik een eindje vóór Verviers overigens op een bepaald moment een groen
TMC symbool in de statusbalk, echter kijkend in de zenderlijst bleek er geen enkele zender te zijn
Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar geen enkele zender te vinden. Weer een raadseltje erbij dus.
Volgens mij is de TMC box/software vrij traag met het aan en afmelden van de TMC zenders, soms staat er zender in de lijst gewoon groen en is dan niet te selecteren omdat hij in werkelijkheid niet meer te ontvangen is mogelijk dat dit ook hier het geval is.
Ik heb het weleens bij Hazeldonk gehad, geen RADIO2 in de zenderlijst, toen ik op volgende zender drukte
kwam wel RADIO2 in de tmcbalk, toen weer terug naar de zenderlijst en daar stond hij nog niet bij.
Groet
Willem.