tmc zender
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
-
- Junior Member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 11 jun 2007 21:44
tmc zender
ik heb eens een vraag.
omdat mijn oude dx52 r overleden is heb ik een portable navigatie gekocht met tmc.
nu had ik mijn oude dx met tmc altijd op radio 1 staan maar daar bleek dat tmc niet altijd werkte.
maar met mijn nieuwe navigatie zoekt deze zelf en krijg je een lijst met file belemeringen enz.
maar nu de vraag welke zender is nu het beste waar je hem op vast kan zetten en geeft de beste informatie ,dus ook dat er regelmatig afgemeld wordt?
ik lees radio 1 of toch radio 538.
willen jullie mijn eens helpen.
omdat mijn oude dx52 r overleden is heb ik een portable navigatie gekocht met tmc.
nu had ik mijn oude dx met tmc altijd op radio 1 staan maar daar bleek dat tmc niet altijd werkte.
maar met mijn nieuwe navigatie zoekt deze zelf en krijg je een lijst met file belemeringen enz.
maar nu de vraag welke zender is nu het beste waar je hem op vast kan zetten en geeft de beste informatie ,dus ook dat er regelmatig afgemeld wordt?
ik lees radio 1 of toch radio 538.
willen jullie mijn eens helpen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Uit de vele bijdragen en meningen die hierover de afgelopen jaren zijn verschenen denk ik te mogen concluderen dat Radio 1 (NOS_ANWB) de meest betrouwbare informatie geeft. Echter, mocht je toch geïnteresseerd zijn in de melding van mobiele controles, zul je toch moet uitwijken naar een commericële zender zoals 538maar nu de vraag welke zender is nu het beste waar je hem op vast kan zetten en geeft de beste informatie ,dus ook dat er regelmatig afgemeld wordt?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 11 jun 2007 21:44
aha dus toch radio 1 ,in mobiele flitsinfo heb ik geen interesse.
want blijf je omrijden (sony nv-u92 is erg snel met omrijden) ,ik beheers mijn gaspedaal hahaha ,zelfde geld voor de poi wordt je gestoort van met de melding let op gevaarlijk punt jajaja ,maar dat is een andere topic.
morgen naar utrecht dus gelijk radio 1 vast zetten ,trouwens wel 1x op 8 uur vertrokken uit den helder naar utrecht en geen momment in de file gestaan.
okee was automatische berekening en via purmerend zuid naar afslag monickendam richting amsterdam centrum ,via de industrieterein amsterdam (arena) weer de a2 op ,was wel vermoeiend om na 2 uur pas in utrecht aan te komen omdat er a10 een flitser stond.
dus vandaar mijn vraag welke zender.
want blijf je omrijden (sony nv-u92 is erg snel met omrijden) ,ik beheers mijn gaspedaal hahaha ,zelfde geld voor de poi wordt je gestoort van met de melding let op gevaarlijk punt jajaja ,maar dat is een andere topic.
morgen naar utrecht dus gelijk radio 1 vast zetten ,trouwens wel 1x op 8 uur vertrokken uit den helder naar utrecht en geen momment in de file gestaan.
okee was automatische berekening en via purmerend zuid naar afslag monickendam richting amsterdam centrum ,via de industrieterein amsterdam (arena) weer de a2 op ,was wel vermoeiend om na 2 uur pas in utrecht aan te komen omdat er a10 een flitser stond.
dus vandaar mijn vraag welke zender.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38
Ik snap niet dat je zo bang bent voor de flits meldingen.
Je navigatie gaat je namelijk niet om een flitsmelding heen sturen.
Hij geeft je echter alleen een signaaltje als er een gemelde mobiele controle staat.
Flitspalen worden er niet op vermeld.
Alleen de mobiele controles en traject controles geeft hij door.
Dus ik zie geen probleem om hem op Radio 538 in te stellen.
Ik heb hem daar zelf ook altijd op staan.
Je navigatie gaat je namelijk niet om een flitsmelding heen sturen.
Hij geeft je echter alleen een signaaltje als er een gemelde mobiele controle staat.
Flitspalen worden er niet op vermeld.
Alleen de mobiele controles en traject controles geeft hij door.
Dus ik zie geen probleem om hem op Radio 538 in te stellen.
Ik heb hem daar zelf ook altijd op staan.
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Ik wel....JockJam schreef: .....Dus ik zie geen probleem om hem op Radio 538 in te stellen.
Ik heb hem daar zelf ook altijd op staan.
Inmiddels weten we al enige tijd (zie de betreffende draadjes) dat het met de gewone TMC info op deze zender niet best gesteld is. En dat vind ik toch effentjes belangrijker dan die mobiele flitsinfo
En dus staat 'ie bij mij standaard op NOS-ANWB, Radio 1 dus.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38
Waarom is de TMC info van deze zender niet best gesteld????JW schreef:Ik wel....JockJam schreef: .....Dus ik zie geen probleem om hem op Radio 538 in te stellen.
Ik heb hem daar zelf ook altijd op staan.
Inmiddels weten we al enige tijd (zie de betreffende draadjes) dat het met de gewone TMC info op deze zender niet best gesteld is. En dat vind ik toch effentjes belangrijker dan die mobiele flitsinfo
En dus staat 'ie bij mij standaard op NOS-ANWB, Radio 1 dus.
Groet,
JW
Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee en bijna altijd klopt het ook met wat er werkelijk staat.
Dus ik snap je probleem niet echt.
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat kun je hooguit beweren van de file waar je toevallig zelf in staat. De rest is speculatie!Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee en bijna altijd klopt het ook met wat er werkelijk staat.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 11 jun 2007 21:44
JockJam schreef:Ik snap niet dat je zo bang bent voor de flits meldingen.
Je navigatie gaat je namelijk niet om een flitsmelding heen sturen.
Hij geeft je echter alleen een signaaltje als er een gemelde mobiele controle staat.
Flitspalen worden er niet op vermeld.
Alleen de mobiele controles en traject controles geeft hij door.
Dus ik zie geen probleem om hem op Radio 538 in te stellen.
Ik heb hem daar zelf ook altijd op staan.
iwe zegt dat ik bang ben voor flitsinfo ,vindt het alleen vervelend om steeds op negeren te drukken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38
Dat valt nog wel mee aangezien ik het hele land door rijd voor mijn werk.Gerritje schreef:Dat kun je hooguit beweren van de file waar je toevallig zelf in staat. De rest is speculatie!Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee en bijna altijd klopt het ook met wat er werkelijk staat.
Ik zit dagelijks in alle uithoeken van het land dus dat valt echt wel.
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
538 is een van de zenders die via VIALIS van TMC info voorzien worden. En daarvan weten we al enige tijd dat die minder accuraat is dan de zenders die de info krijgen van de VID.JockJam schreef:Waarom is de TMC info van deze zender niet best gesteld????JW schreef:Ik wel....JockJam schreef: .....Dus ik zie geen probleem om hem op Radio 538 in te stellen.
Ik heb hem daar zelf ook altijd op staan.
Inmiddels weten we al enige tijd (zie de betreffende draadjes) dat het met de gewone TMC info op deze zender niet best gesteld is. En dat vind ik toch effentjes belangrijker dan die mobiele flitsinfo
En dus staat 'ie bij mij standaard op NOS-ANWB, Radio 1 dus.
Groet,
JW
Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee en bijna altijd klopt het ook met wat er werkelijk staat.
Dus ik snap je probleem niet echt.
Lees je gewoon een beetje in op dit forum, dan weet je hoe dat er voor staat.
Wat je voorts kunt doen is tijdens de spits een uurtje gaan zappen in de zenderlijst en dan kijken wat de verschillende zenders aan TMC info bieden. Regelmatig refreshen uiteraard, anders heb je er niks aan. Dan zul je, met anderen op dit forum tot de conclusie dat Radio 1 de betere TMC info heeft.
Maar als jíj happy bent met Vialis via 538 is mij dat prima, uiteraard
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38
Als ik het forum daar over door zoek kom ik idd wel wat posts daar over tegen maar die zijn inmiddels behoorlijk gedateerd.
Ik zie dan posts van 2005 en 2006.
Of kijk ik er overheen?
(uitgezonderd de post over TMC problemen bij Sky Radio op een Ranault Navigatie)
Heb je een linkje voor me misschien?
Ik zie dan posts van 2005 en 2006.
Of kijk ik er overheen?
(uitgezonderd de post over TMC problemen bij Sky Radio op een Ranault Navigatie)
Heb je een linkje voor me misschien?
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Er zijn ook jongere postings, zoals deze viewtopic.php?p=41512&search_id=542452859#41512.
Maar wat let je om nu een uurtje in de auto te gaan zitten en ze met elkaar te vergelijken? Op Vialis http://www.traphic.nl/verkeer.aspx?showads=no en VID http://www.vid.nl/VI/overzicht kun je ze dan checken.
Ben benieuwd naar je bevindingen
Groet,
JW
Maar wat let je om nu een uurtje in de auto te gaan zitten en ze met elkaar te vergelijken? Op Vialis http://www.traphic.nl/verkeer.aspx?showads=no en VID http://www.vid.nl/VI/overzicht kun je ze dan checken.
Ben benieuwd naar je bevindingen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Aardig is om even die twee sites te vergelijken en wat ze schrijven over de A1
Vialis schrijft:
Laatst bijgewerkt: 16:56
A1 Van Amersfoort naar Amsterdam
Tussen knooppunt Hoevelaken en afrit Bunschoten
6 kmt stilstaand verkeer
Vertragingstijd: 23 minuten.
Oorzaak: Eerder ongeval
Van Amsterdam naar Amersfoort
Tussen knooppunt (triangle) Watergraafsmeer en afrit Muiden
4 kmt stilstaand verkeer
Vertragingstijd: 18 minuten.
VID schrijft:
Verkeersinformatie Actuele situatie (27-11-2007, 16:56)
Er zijn op dit moment 55 meldingen, waarvan 47 files (201 km)
A1 Amsterdam - Amersfoort
tussen knp. Watergraafsmeer en Muiden
4 km stilstaand verkeer (vertraging: meer dan 20 min)
tussen knp. Eemnes en Bunschoten
7 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer (vertraging: ca. 16 min)
Amersfoort - Amsterdam
tussen knp. Hoevelaken en Bunschoten
6 km stilstaand verkeer (vertraging: meer dan 20 min) door een eerder ongeval
En bij de A2
Vialis meldt er maar eentje:
Van Utrecht naar 's-Hertogenbosch
Tussen afrit Kerkdriel en knooppunt (triangle) Hintham
3 kmt langzaam rijdend verkeer
Vertragingstijd: 4 minuten.
De VID schrijft:
Utrecht - 's-Hertogenbosch
tussen knp. Oudenrijn en Nieuwegein
2 km stilstaand verkeer (vertraging: ca. 7 min)
tussen Nieuwegein en Everdingen
7 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer (vertraging: ca. 13 min)
tussen Waardenburg en Zaltbommel
2 km langzaam rijdend verkeer
tussen Kerkdriel en knp. Hintham
3 km langzaam rijdend verkeer (vertraging: minder dan 5 min)
Dan lijkt mij de VID info toch wat uitgebreider............
Groet,
JW
Vialis schrijft:
Laatst bijgewerkt: 16:56
A1 Van Amersfoort naar Amsterdam
Tussen knooppunt Hoevelaken en afrit Bunschoten
6 kmt stilstaand verkeer
Vertragingstijd: 23 minuten.
Oorzaak: Eerder ongeval
Van Amsterdam naar Amersfoort
Tussen knooppunt (triangle) Watergraafsmeer en afrit Muiden
4 kmt stilstaand verkeer
Vertragingstijd: 18 minuten.
VID schrijft:
Verkeersinformatie Actuele situatie (27-11-2007, 16:56)
Er zijn op dit moment 55 meldingen, waarvan 47 files (201 km)
A1 Amsterdam - Amersfoort
tussen knp. Watergraafsmeer en Muiden
4 km stilstaand verkeer (vertraging: meer dan 20 min)
tussen knp. Eemnes en Bunschoten
7 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer (vertraging: ca. 16 min)
Amersfoort - Amsterdam
tussen knp. Hoevelaken en Bunschoten
6 km stilstaand verkeer (vertraging: meer dan 20 min) door een eerder ongeval
En bij de A2
Vialis meldt er maar eentje:
Van Utrecht naar 's-Hertogenbosch
Tussen afrit Kerkdriel en knooppunt (triangle) Hintham
3 kmt langzaam rijdend verkeer
Vertragingstijd: 4 minuten.
De VID schrijft:
Utrecht - 's-Hertogenbosch
tussen knp. Oudenrijn en Nieuwegein
2 km stilstaand verkeer (vertraging: ca. 7 min)
tussen Nieuwegein en Everdingen
7 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer (vertraging: ca. 13 min)
tussen Waardenburg en Zaltbommel
2 km langzaam rijdend verkeer
tussen Kerkdriel en knp. Hintham
3 km langzaam rijdend verkeer (vertraging: minder dan 5 min)
Dan lijkt mij de VID info toch wat uitgebreider............
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Jammer dat je het niet begrijpt!JockJam schreef:Dat valt nog wel mee aangezien ik het hele land door rijd voor mijn werk.Gerritje schreef:Dat kun je hooguit beweren van de file waar je toevallig zelf in staat. De rest is speculatie!Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee en bijna altijd klopt het ook met wat er werkelijk staat.
Ik zit dagelijks in alle uithoeken van het land dus dat valt echt wel.
Je weet alleen maar van de file waar je in staat of deze correct wordt doorgegeven, maar niets over afstanden, vertragingen en ongevallen in de rest van het land. Daar heeft jouw kruistocht door Nederland niets mee te maken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 11 jun 2007 21:44
jongens ik heb antwoord op mijn vraag en ik ben bang dat het hele topic verhaal uit de hand gaat lopen.
de ene vindt dit de andere vindt dat en de ene geeft normaal antwoord en de ander wat agressiever antwoord en of je nu wel of niet in alle uithoeken zit maakt mijn niet uit.
maar ik heb antwoord op mijn vraag en daar is deze topic mee klaar.
dus webmaster sluiten maar voordat het uit de hand loopt.
de ene vindt dit de andere vindt dat en de ene geeft normaal antwoord en de ander wat agressiever antwoord en of je nu wel of niet in alle uithoeken zit maakt mijn niet uit.
maar ik heb antwoord op mijn vraag en daar is deze topic mee klaar.
dus webmaster sluiten maar voordat het uit de hand loopt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Maak je geen zorgen, dit loopt niet zo gauw uit de hand. We hebben voor hetere vuren gestaan
Jij bent geholpen, da's mooi. En naar ik aanneem blijft jouw voorkeur bij Radio 1, zo is het toch?
Wat nu verder speelt is of 538 even goed is als Radio 1, en dan heb ik het uiteraard niet over de programmering
Daar is deze bijdrage nu verder mee bezig, en da's wat mij betreft prima.
In de posting hierboven heb ik laten zien dat de VID, die de info aan Radio1 aanlevert veel meer file info geeft dan Vialis, de bron voor 538 en de andere Via-zenders.
Dat is een bevestiging van wat eerder beschreven is, een updating kan nooit kwaad, lijkt mij. Dat is ook waar JockJam om vroeg, daarover was geen posting meer de afgelopen maanden.
Groet,
JW
Jij bent geholpen, da's mooi. En naar ik aanneem blijft jouw voorkeur bij Radio 1, zo is het toch?
Wat nu verder speelt is of 538 even goed is als Radio 1, en dan heb ik het uiteraard niet over de programmering
Daar is deze bijdrage nu verder mee bezig, en da's wat mij betreft prima.
In de posting hierboven heb ik laten zien dat de VID, die de info aan Radio1 aanlevert veel meer file info geeft dan Vialis, de bron voor 538 en de andere Via-zenders.
Dat is een bevestiging van wat eerder beschreven is, een updating kan nooit kwaad, lijkt mij. Dat is ook waar JockJam om vroeg, daarover was geen posting meer de afgelopen maanden.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38
Zojuist op je advies even de TMC omgezet van Radio 538 naar Radio 1.
Net kreeg ik via Radio 1 TMC een file gemeld op de A12 vanaf zeg 10km voor Driebergen t/m Utrecht en ik heb die melding op mijn TMC genegeerd.
Dus ik ben over de A12 door blijven rijden en der bleek dus geen enkele file te staan.
Met andere woorden ik kreeg dus van Radio 1 TMC door dat er een stilstaande file stond van ruim 8km die er helemaal niet was.
Dus zo betrouwbaar is de TMC van Radio 1 ook weer niet.
Ik zeg hiermee ook niet dat TMC van Radio 538 100% is.
Aan de andere kant zou de provider niet veel kunnen uitmaken aangezien alle files via dezelfde lussen in het wegdek gemeten worden. Deze komen vervolgens binnen bij Rijkswaterstaat en deze zend vervolgens de info door aan de betreffende partijen zoals VID etc.
Net kreeg ik via Radio 1 TMC een file gemeld op de A12 vanaf zeg 10km voor Driebergen t/m Utrecht en ik heb die melding op mijn TMC genegeerd.
Dus ik ben over de A12 door blijven rijden en der bleek dus geen enkele file te staan.
Met andere woorden ik kreeg dus van Radio 1 TMC door dat er een stilstaande file stond van ruim 8km die er helemaal niet was.
Dus zo betrouwbaar is de TMC van Radio 1 ook weer niet.
Ik zeg hiermee ook niet dat TMC van Radio 538 100% is.
Aan de andere kant zou de provider niet veel kunnen uitmaken aangezien alle files via dezelfde lussen in het wegdek gemeten worden. Deze komen vervolgens binnen bij Rijkswaterstaat en deze zend vervolgens de info door aan de betreffende partijen zoals VID etc.
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38
Toch wel aangezien ik bijna elke week zo'n beetje alle snelwegen van Nederland berijd.Gerritje schreef:Jammer dat je het niet begrijpt!JockJam schreef:Dat valt nog wel mee aangezien ik het hele land door rijd voor mijn werk.Gerritje schreef: Dat kun je hooguit beweren van de file waar je toevallig zelf in staat. De rest is speculatie!
Ik zit dagelijks in alle uithoeken van het land dus dat valt echt wel.
Je weet alleen maar van de file waar je in staat of deze correct wordt doorgegeven, maar niets over afstanden, vertragingen en ongevallen in de rest van het land. Daar heeft jouw kruistocht door Nederland niets mee te maken.
Jij suggereerd dus dat de problemen die men hier heeft met 538 TMC altijd op een andere plaats zijn dan waar ik rijd???
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Wordt jouw Alpine goed refresht? Zo nee, dan kan een file er nog in staan die al opgelost is, daar is al eens eerder over gesproken, zie de posting van ANWB van 22 juni 2007 in viewtopic.php?t=7448&start=25JockJam schreef:Zojuist op je advies even de TMC omgezet van Radio 538 naar Radio 1.
Net kreeg ik via Radio 1 TMC een file gemeld op de A12 vanaf zeg 10km voor Driebergen t/m Utrecht en ik heb die melding op mijn TMC genegeerd.
Dus ik ben over de A12 door blijven rijden en der bleek dus geen enkele file te staan.
Met andere woorden ik kreeg dus van Radio 1 TMC door dat er een stilstaande file stond van ruim 8km die er helemaal niet was.
Dus zo betrouwbaar is de TMC van Radio 1 ook weer niet.
Ik zeg hiermee ook niet dat TMC van Radio 538 100% is.
Aan de andere kant zou de provider niet veel kunnen uitmaken aangezien alle files via dezelfde lussen in het wegdek gemeten worden. Deze komen vervolgens binnen bij Rijkswaterstaat en deze zend vervolgens de info door aan de betreffende partijen zoals VID etc.
De technologie achter het RDS-TMC-sinaal brengt met zich mee dat er een limiet is aan het aantal berichten dat wij kunnen uitzenden. Wij hebben daarom de verhoging van de frequentie van onze berichtgeving eerst uitgebreid getest. Helaas blijkt in de praktijk dat in meerdere gevallen de verhoogde frequentie in de berichtgeving toch voor ontvangstproblemen in navigatiesystemen zorgt. Deze problemen variëren, voorbeelden zijn o.a. het vasthouden van verouderde berichten, de ontvangst van incomplete berichten of de ontvangst van slechts een gedeelte van alle actuele berichten.
Dat vinden wij een vervelende situatie, aangezien TMC4U graag betrouwbare, bruikbare actuele TMC-informatie verzorgt.
Kijk ook nog eens naar dat overzicht van de files op de A2, een paar postings hierboven.
Vialis gaf maar één file, en ik kan je verzekeren dat er op dat moment een heleboel meer waren op de A2, ik was ze tegen gekomen toen ik vanaf knooppunt Deil naar Utrecht reed, rond een uur of 4 vanmiddag.
Dat is wel bijzonder kort door de bocht en doet bepaald geen recht aan de werkelijkheid. Als je bijvoorbeeld eens leest wat VID daarover onder andere schrijft in http://www.vid.nl/uitleg.html en op andere plekken op z'n site wordt dat wel wat duidelijker.Aan de andere kant zou de provider niet veel kunnen uitmaken aangezien alle files via dezelfde lussen in het wegdek gemeten worden. Deze komen vervolgens binnen bij Rijkswaterstaat en deze zend vervolgens de info door aan de betreffende partijen zoals VID etc.
En hoe denk je dat wegafsluitingen doorkomen, of afgesloten rijstroken, of spookrijders en zo? Echt niet via lussen...
Voorts is het zo dat Vialis deels de info op een andere manier verzamelt dan VID dat doet, ook daar is al eens over geschreven. Daarom zijn die overzichten ook verschillend
Bedenk daarbij dat Vialis en VID in feite twee marktpartijen, dus elkaars concurrenten zijn. Er zijn wel samenwerkingen, maar het zijn gewoon twee providers.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38
Ja mijn Alpine wordt zeer goed gerefreshed zelfs.
Zodra ik ook van TMC provider wissel wordt meteen het TMC geheugen geleegd.
Daarnaast toen ik net Radio 1 als Provider ingesteld had kwam die met 16 verkeersmeldingen op mijn route van Apeldoorn naar Dordrecht. Dit waren er 5 min laten nog maar 2.
Dit komt doordat Alpine eerst alle berichten verzameld en vervolgens alle dubbele meldingen er uitfilterd.
Maar goed 1 van de 2 meldingen bleek dus niet waar te zijn (die van de A12) en nee dat was geen oude melding.
Die was er pas net sinds een minuut of 15 in. Daarbij heeft alpine ook de gewoonte om het TMC geheugen automatisch te reseten als de navigatie computer meer dan 5 minuten uit staat.
Ik heb ook zeker je overzicht gelezen en ja zit idd nogal een verschil in, ben ik helemaal met je eens.
Maar aan de andere kant kan je het niet met mij oneens zijn over dat alle verkeersinfo providers de files via dezelfde lussen in het wegdek door krijgen.
Zodra ik ook van TMC provider wissel wordt meteen het TMC geheugen geleegd.
Daarnaast toen ik net Radio 1 als Provider ingesteld had kwam die met 16 verkeersmeldingen op mijn route van Apeldoorn naar Dordrecht. Dit waren er 5 min laten nog maar 2.
Dit komt doordat Alpine eerst alle berichten verzameld en vervolgens alle dubbele meldingen er uitfilterd.
Maar goed 1 van de 2 meldingen bleek dus niet waar te zijn (die van de A12) en nee dat was geen oude melding.
Die was er pas net sinds een minuut of 15 in. Daarbij heeft alpine ook de gewoonte om het TMC geheugen automatisch te reseten als de navigatie computer meer dan 5 minuten uit staat.
Ik heb ook zeker je overzicht gelezen en ja zit idd nogal een verschil in, ben ik helemaal met je eens.
Maar aan de andere kant kan je het niet met mij oneens zijn over dat alle verkeersinfo providers de files via dezelfde lussen in het wegdek door krijgen.
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Merkwaardig dat die lange file op de A12 er in stond terwijl 'ie er niet was. Waarschijnlijk heb je niet meer gekeken hoe dat er bij stond bij 538 Vialis, dat zou interessante info geweest zijn.
Het zou ook interessant zijn eens een goeie proefopstelling te maken, met dan twee computerschermen met Vialis en VID Info, en daarnaast een TMC systeem waar je snel kunt wisselen van provider. En dan kijken hoe die info er in de vergelijking uit ziet.
Ik zal eens overleggen met Gerritje, wellicht kunnen we zoiets optuigen.
Over de Techniek van TMC is al heel wat meer geschreven op dit forum, er loopt zelfs een apart topic over viewtopic.php?t=5426 en ook in viewtopic.php?t=5330&start=100 wordt er het eea uit de doeken gedaan. Met name het verhaal over "direction bit" is daar heel interessant en geeft een indicatie hoe de informatie omgevormd wordt naar echte TMC Info.
Want bedenk je wel, die TMC info is aan harde codes gekoppeld, die liggen vast in de ALERT-C tabel met een paar duizend items. In http://home.kabelfoon.nl/~stormmss/TMC/indextmc.htm kun je er daarvan een 1500 zien, de tabel is intussen al uitgebreider.
Vervolgens worden die gekoppeld aan de LT (Location Table), waarover Escape en ondergetekende het hebben in het Techniek topic.
Helaas heeft dat weinig vervolg gekregen omdat het voornamelijk een gedachtewisseling bleek tussen maar twee mensen. Wellicht weer eens oppakken.
Groet,
JW
Het zou ook interessant zijn eens een goeie proefopstelling te maken, met dan twee computerschermen met Vialis en VID Info, en daarnaast een TMC systeem waar je snel kunt wisselen van provider. En dan kijken hoe die info er in de vergelijking uit ziet.
Ik zal eens overleggen met Gerritje, wellicht kunnen we zoiets optuigen.
Die lussen zijn dezelfde, ze zijn in beheer bij RijksWaterStaat en worden via VCNL http://www.vcnl.nl/Default.aspx?tabid=54 uitgelezen en doorgegeven aan de verschillende providers. Maar dat is niet de enige bron van info, zoals ik al schreef. Dat zie je ook in dat VCNL verhaal.Maar aan de andere kant kan je het niet met mij oneens zijn over dat alle verkeersinfo providers de files via dezelfde lussen in het wegdek door krijgen.
Over de Techniek van TMC is al heel wat meer geschreven op dit forum, er loopt zelfs een apart topic over viewtopic.php?t=5426 en ook in viewtopic.php?t=5330&start=100 wordt er het eea uit de doeken gedaan. Met name het verhaal over "direction bit" is daar heel interessant en geeft een indicatie hoe de informatie omgevormd wordt naar echte TMC Info.
Want bedenk je wel, die TMC info is aan harde codes gekoppeld, die liggen vast in de ALERT-C tabel met een paar duizend items. In http://home.kabelfoon.nl/~stormmss/TMC/indextmc.htm kun je er daarvan een 1500 zien, de tabel is intussen al uitgebreider.
Vervolgens worden die gekoppeld aan de LT (Location Table), waarover Escape en ondergetekende het hebben in het Techniek topic.
Helaas heeft dat weinig vervolg gekregen omdat het voornamelijk een gedachtewisseling bleek tussen maar twee mensen. Wellicht weer eens oppakken.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38
Hoe die op dat moment op 538 TMC was heb ik idd niet gecheckt.
Maar ik ben idd wel benieuwd naar de testopstelling die je voorsteld.
Maar ik ben idd wel benieuwd naar de testopstelling die je voorsteld.
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Stond die file op de A12 er soms aan de andere kant? Dat is zeer gebruikelijk op dat moment van de dag.
Als dat zo is kan er een "direction bitje" verkeerd gestaan hebben, zie m'n eerdere link.
Groet,
JW
PS Hoe regel je het om te rijden en toch tegelijk hier te kunnen posten? Heb je een laptop aan boord?
Als dat zo is kan er een "direction bitje" verkeerd gestaan hebben, zie m'n eerdere link.
Groet,
JW
PS Hoe regel je het om te rijden en toch tegelijk hier te kunnen posten? Heb je een laptop aan boord?
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38
Nee aan de andere kant stond ook een file vermeld maar die stond er ook echt.JW schreef:Stond die file op de A12 er soms aan de andere kant? Dat is zeer gebruikelijk op dat moment van de dag.
Als dat zo is kan er een "direction bitje" verkeerd gestaan hebben, zie m'n eerdere link.
Groet,
JW
PS Hoe regel je het om te rijden en toch tegelijk hier te kunnen posten? Heb je een laptop aan boord?
Waarom zou ik aan het rijden zijn als ik hier post?
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dan blijft het dus vooralsnog een raadsel waarom die file op jouw rijbaan vermeld werd....
Groet,
JW
Waarom ik dat vroeg? Wel, om 5 uur was die posting van mij, waarin ik die suggestie deed. En om 7.23 pm schreef je daar een reaktie op, met de opmerkingWaarom zou ik aan het rijden zijn als ik hier post?
Daarom dacht ik dat, als je "zojuist" en "net" schrijft koppelde ik dat niet aan het feit dat je dat inmiddels een uur later thuis in Dordrecht schreef. En voorts omdat je die posting van mij van 5 uur had gelezen.....VandaarZojuist op je advies even de TMC omgezet van Radio 538 naar Radio 1.
Net kreeg ik via Radio 1 TMC een file gemeld op de A12 vanaf zeg 10km voor Driebergen t/m Utrecht en ik heb die melding op mijn TMC genegeerd.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |