vanmiddag om 17.15 draai ik de A-9 op richting Amstelveen, had in mijn display netjes SKYTMC4U staan en wat denk je FILE , ik kijken naar de file lijst en daar stonden wel 10 file's, maar de A-9 stond er niet bij. even later verkeersinformatie op de radio wel een aantal file's maar niet op de A-9, nou die file was er wel degelijk ik stond er in
Topsport
TMC melding te laat/onvolledig ?
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
-
- Senior Member
TMC melding te laat/onvolledig ?
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Frustrerend he als je dat overkomt.
Mij is dat nou ook al een aantal maal overkomen.
Misschien heeft het te maken met een minimale lengte van de file.
Zover ik weet melden ze op de radio geen files meer die korter zijn dan 4 km.
En als het te veel files worden dan wordt de threshold (eehhhhhh in nederlands ondergrens of zo) ook naar boven bijgesteld. Ik weet dus niet of een file een bepaalde lengte moet hebben voordat hij via TMC wordt uitgestuurd.
Misschien kan Dennis hier een verhelderde blik op geven?
Mij is dat nou ook al een aantal maal overkomen.
Misschien heeft het te maken met een minimale lengte van de file.
Zover ik weet melden ze op de radio geen files meer die korter zijn dan 4 km.
En als het te veel files worden dan wordt de threshold (eehhhhhh in nederlands ondergrens of zo) ook naar boven bijgesteld. Ik weet dus niet of een file een bepaalde lengte moet hebben voordat hij via TMC wordt uitgestuurd.
Misschien kan Dennis hier een verhelderde blik op geven?
Hide post links |
-
- Senior Member
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat alle files nog niet binnen waren.
In principe worden alle files in het systeem gemeld.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ook files van bv 1kmHan schreef:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat alle files nog niet binnen waren.
Hide post links |
-
- Senior Member
Naar wat ik heb gezien staan er ook korte files in ook 1 kilometer.
Zelf heb ik wel eens 0.8 kilometer gehad.
Zelf heb ik wel eens 0.8 kilometer gehad.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ook weer wat geleerd.
Ik heb nog nooit files korter dan 2km gezien op mijn NAV.
Maar goed daarintegen heb ik ook nog maar recent mijn TMC module.
Ik heb nog nooit files korter dan 2km gezien op mijn NAV.
Maar goed daarintegen heb ik ook nog maar recent mijn TMC module.
Hide post links |
-
- Senior Member
heb wel ongeveer 15 minuten in de file gestaan, en ik maar wachten tot hij binnen kwam, maar helaas .Han schreef:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat alle files nog niet binnen waren.
was een ongeluk gebeurd, auto dwars over de snelweg via de vangrail en aan de andere kant allemaal zielige pottenkijkers met als gevolg ook aan de andere kant een lichte vertraging
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- Senior Member
Daar wordt ik nou zo moe van he. Van die pottekijkers.topsport schreef: was een ongeluk gebeurd, auto dwars over de snelweg via de vangrail en aan de andere kant allemaal zielige pottenkijkers met als gevolg ook aan de andere kant een lichte vertraging
Topsport
Allemaal afremmen ff kijken en dan vervolgens zo langzaam als dikke poppe^#$Q$ door een teezeef weer doorrijden.
Hide post links |
-
- Moderator
ja, eigenlijk zou er een soort 'file meld knop' op het systeem moeten komen, een druk op de knop en de actieve TMC zender wordt geattendeerd op deze file en kan informatie inwinnen.
(zal ik er vast patent op aanvragen... )
(zal ik er vast patent op aanvragen... )
Hide post links |
-
- Junior Member
Ben je een beetje te laat mee.
de ANWB heeft zoiets als roadmanagers. Dat zijn mensen die veel op de weg zitten en files doorgeven als ze in een terecht komen of zien o- de andere rijbaan.
Dit is vooral handig als je in gebieden zit waar er geen of weinig meetpunten in het wegdek zitten. Hoe die info verder verwerkt wordt weet ik niet.
de ANWB heeft zoiets als roadmanagers. Dat zijn mensen die veel op de weg zitten en files doorgeven als ze in een terecht komen of zien o- de andere rijbaan.
Dit is vooral handig als je in gebieden zit waar er geen of weinig meetpunten in het wegdek zitten. Hoe die info verder verwerkt wordt weet ik niet.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 566