Ik woon in de grensstreek tussen Belgie en Nederland en ik krijg normaliter geen , GEEN Duitse TMC info in het scherm (nou even dan, na een reset of update......) Ik weet niet hoe jij dat nakijkt , maar de praktijk is anders....beckeronline schreef:Nog even nagekeken en inderdaad je krijgt bij de grens gewoon de nederlandse en de duitse informatie bij elkaar in je scherm te zien bij een Becker. Dus hij scant wel automatisch heel de band af naar tmc info en zet deze info bij elkaar zodoende krijg je in de grensstreken en nederlandse en duitse info in je scherm.
Wanneer ik naar bestemmingen in Duitsland of Oostenrijk rijdt krijg ik TMC info meestal pas IN Duitsland, niet al in Nederland, terwijl er hier aardig wat Duitse zenders met TMC te ontvangen zijn die sterker zijn dan 3FM bijvoorbeeld...inderdaad krijg ik ook soms al eerder Duitse TMC info, maar zeker niet altijd.
Ik heb het vermoeden dat adhv de coordinaten de TMC geblokkerde gebieden worden "bewaakt", dat de TMC ontvangst afhangt van de gekozen zender is duidelijk, gezien het feit dat je daar geen invloed op hebt als gebruiker ben je dus van de radiosoftware gestuurde zenderkeuze afhankelijk. Ik ben het helemaal met JW eens, zo werkt een TMC tuner. Wellicht is www.tmcforum.com een goede start
TMC is ontworpen om coordinaatcodes mee te sturen (en dat gebeurt uiteraard ook anders kan je navi niet beslissen tot herberekenen) en mijns insziens is het een ontwerpfout (bij Becker ??, ik weet niet hoe mijn andere Navi dat doet, een Carin 440 in een twingo die de grens nooit ziet ) dat niet gezocht wordt naar de TMC info die relevant is open rond de route, nu zie je de info van heel Nederland of welk ander land dan ook (ook bij de begeleiding van een gekozen route).
In dat geval zouden de zenders de info uit de overige aangrenzende landen mee kunnen uitzenden om zo een goede routekeuze te maken, en moet de TMC buffer groot genoeg zijn alle relevante info op te slaan (en dat zijn er vast riant minder dan alle meldingen voor heel duitsland).