leeuwen10 schreef:....
Het enige gekke is dan wel, dat als je terugkeert in de regio, dat je dan niet weer hetzelfde probleem krijgt.
...
mwoaah, helemaal gek vind ik dat eerlijk gezeg niet.
Een vergelijk van een heel andere orde:
Ik zit hier op 5Km van de Nederlands-Belgische grens, en ontvang alleen maar Belgische providers op mijn GSM.
Totdat ik van een buurtgenote hoorde, dat zij een inmense rekening had ontvangen, bleek dat zij via KPN gebeld had als Belgische abonnee.
Toch ontvang ik hier, slechts 200 meter van haar verwijderd, geen KPN tenzij ik op het dak met de GSM ga zwaaien...
Aangezien ik toch eens wilde proberen, naar haar huis toegelopen, en ja hoor, op mijn KPN mobieltje kwam keurig KPN als provider staan, terwijl dit bij ons op het terrein dus vrijwel onmogelijk is.
Dus teruggelopen, steeds turend naar het display, en steeds KPN, terwijl het op dat moment niet meer de sterkste zender was, want Proxymus overheerst hier (tot in Roosendaal toe).
Sta bij het hek, niets aan de hand, nog steeds KPN, doe het hek open, sla hem achter mij dicht....gatver....Mobistar...
Terug naar de andere kant van het hek, noppes, nog steeds Mobistar, terug naar buurtgenote, ja hoor, KPN...
Affijn...heb mijn wandeling die dag wel gehad, maar blijkbaar is het zo dat (in dit geval een GSM) wanneer eenmaal een provider in beeld is, pas om de zoveel tijd wordt gekeken of er niet een sterker signaal aanwezig is.
Dit zou mijn inziens ook zo kunnen werken met de Navigatie, eenmaal buiten bereik van de 102.7 (van wie is die frequentie eigenlijk? Want ik denk zo langzamerhand dat de fout daar zit) kiest het systeem een andere. Deze blijft die vasthouden, vermoedelijk totdat de spanning er vanaf geweest is, zodat pas bij opstarten weer wordt gezocht naar op dat moment de sterkste draag golf.
Mogelijk ? Ik weet het niet, maar ik sluit het als optie even niet uit.