Ik heb vandaag een tmc box gekregen van vdo (mt5010/01) maar de plak antenne mist. Nu heeft er in mijn auto wel ooit een vaste carkit gezeten en bij het uitbouwen is de externe spriet antenne op de achterruit blijven zitten. Nu is mijn vraag of ik eventueel deze antenne zou kunnen aansluiten op de tmc box aangezien de gsm antenne niet meer in gebruik is en me dat ook weer de kosten van een nieuwe plak antenne scheelt en een schone voorruit.
Iemand ervaring hier mee?
Groeten,
Marco
Externe GSM spriet antenne aansluiten op een TMC-box?
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
-
- New Member
Externe GSM spriet antenne aansluiten op een TMC-box?
vdo pc5000 computer
vdo mm5600 klapscherm
vdo mt5010/01 tmc box
Alpine cva-1000R
Alpine NVE-N055PV
Fujitsu-Siemens loox 600 met Route 66 navigate 2004 europa
vdo mm5600 klapscherm
vdo mt5010/01 tmc box
Alpine cva-1000R
Alpine NVE-N055PV
Fujitsu-Siemens loox 600 met Route 66 navigate 2004 europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Die spriet van een GSM antenne werkt in het frequentiegebied van 900-1800 MHz, oftewel een golflengte van zo'n 15-30 cm.
TMC wordt uitgezonden via FM en die zit op een frequentie rond 100 MHz, dat is 3 meter.
Dat betekent dat die GSM spriet eigenlijk niks zal ontvangen van wat via de FM uitgezonden wordt.
Je zult dus op zoek moeten naar een plakantenne zoals die bij de 5010 hoort te zitten.
Alternatief kun je de signalen pakken van je normale autoantenne door daar een splitter in te zetten en zo een aftakking te maken. Een goede is de VDO MA 1410, die gebruik ik ook.
Groet,
JW
TMC wordt uitgezonden via FM en die zit op een frequentie rond 100 MHz, dat is 3 meter.
Dat betekent dat die GSM spriet eigenlijk niks zal ontvangen van wat via de FM uitgezonden wordt.
Je zult dus op zoek moeten naar een plakantenne zoals die bij de 5010 hoort te zitten.
Alternatief kun je de signalen pakken van je normale autoantenne door daar een splitter in te zetten en zo een aftakking te maken. Een goede is de VDO MA 1410, die gebruik ik ook.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Elke normale antenne, plak of staaf voldoet voor TMC ontvangst waarbij ik persoonlijk een licht voorkeur voor een "normale" spriet zou hebben wegens het rondom gevoelig zijn van de antenne.Je zult dus op zoek moeten naar een plakantenne zoals die bij de 5010 hoort te zitten.
Halfords voert een fantastische plakantenne van het merk Calearo die ook zeer goed voldoet. No 78 97 015
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-