Er staan hier veel discussies over de verschillende TMC zenders, en het is inderdaad "leuk" om de lijst met meldingen in je navigatie te zien. Toch vindt ik het vorodeel van TMC meevallen. Eigenlijk denk ik dat het systeem me "alleen" behoed voor extreme dingen zoals een weg die plots is afgesloten. Voor gewone file situaties is de informatie niet specifiek genoeg (Er wordt volgens mij niet gerekend met een soort van rijsnelheid over een bepaald stuk weg, b.v. 5 km/uur over 3 km maar met 3 km druk verkeer). Ook zijn er volgens mij geen zenders die iets ove de N wegen melden.
Dus wie laat z'n route wekelijks bepalen door TMC?
En, hebben jullie nou vaak profijt van TMC?
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
-
- Average Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 17 jan 2005 11:34
Ik heb mijn navigatiesysteem altijd aanstaan, ook al rijd ik op een mnij overbekende route....... alleen voor de TMC ontvangst. Op momenten dat het rustig is op de weg en ik een filemelding krijg, gebruik ik die informatie wel en neem een alternatieve route. Dit zal dus vooral zijn als er ergens een ongeluk is gebeurd.
In de spits laat ik de informatie meestal voor wat het is. Als ik b.v. 's-ochtends van Eindhoven naar Nieuwegein rijd, staan er op de A2 diverse files. Ik zou in eerste instantie de A27 nog kunnen nemen, maar ook daar loopt het dan vol. Ik merk dan wel dat de TMC informatie wat achterloopt bij de werkelijkheid. Mocht er een bijzondere fiel staan, dan gebruik ik die melding nog wel eens om b.v. toch maar de A27 te nemen.
Conclusie: ik gebruik TMC eigenlijk alleen voor de bijzonderheden en niet voor de standaardfiles.
In de spits laat ik de informatie meestal voor wat het is. Als ik b.v. 's-ochtends van Eindhoven naar Nieuwegein rijd, staan er op de A2 diverse files. Ik zou in eerste instantie de A27 nog kunnen nemen, maar ook daar loopt het dan vol. Ik merk dan wel dat de TMC informatie wat achterloopt bij de werkelijkheid. Mocht er een bijzondere fiel staan, dan gebruik ik die melding nog wel eens om b.v. toch maar de A27 te nemen.
Conclusie: ik gebruik TMC eigenlijk alleen voor de bijzonderheden en niet voor de standaardfiles.
Peugeot 206 SW met MS57000 en Supercode Benelux
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19
Net als pbaan voer ik in mijn navsys altijd een route in met als doel de TMC info (verkeersberichten én mobiele politiecontroles) én de flitspaalinfo over die route te krijgen.
Voor de dagelijkse file maak ik geen gebruik van de TMC info. De ruimte voor alternatieve routes is beperkt tussen Almere en Utrecht.... Wel maak ik op basis van de info bij minder bekende bestemmingen keuzes mede op basis van de beschikbare TMC info.
Daarenboven maakt de TMC info mij rustiger: ik weet beter dat en of ik te laat kom op een afspraak. Ik ga mij daarom niet meer haasten om het uiteindelijk toch niet te halen.....
Groet
Riekus
Voor de dagelijkse file maak ik geen gebruik van de TMC info. De ruimte voor alternatieve routes is beperkt tussen Almere en Utrecht.... Wel maak ik op basis van de info bij minder bekende bestemmingen keuzes mede op basis van de beschikbare TMC info.
Daarenboven maakt de TMC info mij rustiger: ik weet beter dat en of ik te laat kom op een afspraak. Ik ga mij daarom niet meer haasten om het uiteindelijk toch niet te halen.....
Groet
Riekus
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 15 sep 2004 22:37
Ik stoor mij ook aan die reclame van de Anwb die zegt dat ze nooit meer te laat komen sinds ze een navigatiesysteem met TMC hebben. De enige manier om niet te laat te komen is op tijd vertrekken en de TMC informatie voegt niets toe aan de lange files. Wat ik dus wel mis is dat het systeem voor mij de "meest gunstige" file uit zou moeten kiezen. Dus de file waar ik de minste tijd aan kwijt ben, ook al is dat 40 km om rijden.
Al met al, het speelgoed is nog lang niet volwassen.
groet,
Rich
Al met al, het speelgoed is nog lang niet volwassen.
groet,
Rich
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57
Ben dus niet de enige die het zo gebruikt. Helaas geeft mijn systeem geen flitsmeldingen door. En het lukt ook niet om de meest voordelige file te kiezen (of te kiezen voor een goede sluipweg) dat doe ik dus maar zelf. Dank voor de reacties
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 jun 2006 23:51
Heeft trouwens de VDO MS3100 een TMC functie , ik hoord het dat losse module is.
Als dat het geval is waar kan je de module aanshaffen
Als dat het geval is waar kan je de module aanshaffen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die module is de welbekende MT 50XX box.
Bij voorkeur de MT 5010/01 of de MT 5011 omdat je met die boxen zelf een TMC zender kunt kiezen en vastleggen.
Met de MT 5010/00 en de MT 5000 kan dat niet, bij die boxen ben je afhankelijk van de keuze die de box maakt.
Groet,
JW
Bij voorkeur de MT 5010/01 of de MT 5011 omdat je met die boxen zelf een TMC zender kunt kiezen en vastleggen.
Met de MT 5010/00 en de MT 5000 kan dat niet, bij die boxen ben je afhankelijk van de keuze die de box maakt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |