Hallo,
Sinds gisteren (zaterdag 10 mei) zijn wij de trotste bezitters van een Toyota Avensis Wagon (bouwjaar 2004). Deze auto is uitgerust met een TNS300DRG navigatiesysteem.
Als ik de auto "start" start het navigatiesysteem netjes op, ik bevestig dat ik het verkeersregelement naleef en de nodige informatie verschijnt in het display. Echter, het getal achter GPS is en blijft 0 (nul), ook na een uur rijden. Er is dus geen enkele sateliet die het GPS signaal ontvangt.
Ik kan in de bijgeleverde handleiding niets vinden om dit te verhelpen. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken!
groeten,
Ruud
TNS300DRG - geen GPS
-
- New Member
-
- Senior Member
Het meest waarschijnlijk is dat de GPS antenne defect is of een storing geeft. Vaak is water de oorzaak van deze storing. Gevalletje garantie.Ik kan in de bijgeleverde handleiding niets vinden om dit te verhelpen. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Dankjewel Gerritje, voor je snelle reactie
Dan zal ik de komende dagen de dealer eens een bezoekje gaan brengen. Weet iemand of het vervangen van een GPS antenne een kostbare zaak is? De auto is nl zonder garantie gekocht.
Dan zal ik de komende dagen de dealer eens een bezoekje gaan brengen. Weet iemand of het vervangen van een GPS antenne een kostbare zaak is? De auto is nl zonder garantie gekocht.
Hide post links |
-
- Senior Member
Van 2004 en dan zonder garantie? Dat lijkt me geen dealer-aankoop. Dat wordt dan lachen!De auto is nl zonder garantie gekocht.
Een GPS-antenne voor op het dak kan incl demontage/mpntage een grap van € 100-150 worden of zelfs meer.
Ik zou altijd opteren voor een losse GPS-antenne. Onder het dashboard plakken als je tenminste geen warmtewerende voorruit hebt. Anders plakken achter de binnenspiegel bij het "tolpoortje"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Het was inderdaad geen dealeraankoop, maar wel een hele goeie deal. En inderdaad, dat is wel lachen
Maar om mijn vraag ook een einde te geven .. afgelopen donderdag naar de garage geweest (alwaar we onze andere Toyota sinds aanschaf in onderhoud hebben). Daar is een andere GPS antenne in de unit gestoken en warempel .. plots werden er wel satelieten gedecteerd. Een nieuwe antenne (los .. die achterin de auto gemonteerd wordt) kost € 106,00 ex. BTW, daarnaast is men ongeveer 30 minuten kwijt aan het inbouwen. Maandagmiddag is de volgende afspraak
Dus Gerritje, je prijsopgave was helemaal raak. Bedankt voor het meedenken
Maar om mijn vraag ook een einde te geven .. afgelopen donderdag naar de garage geweest (alwaar we onze andere Toyota sinds aanschaf in onderhoud hebben). Daar is een andere GPS antenne in de unit gestoken en warempel .. plots werden er wel satelieten gedecteerd. Een nieuwe antenne (los .. die achterin de auto gemonteerd wordt) kost € 106,00 ex. BTW, daarnaast is men ongeveer 30 minuten kwijt aan het inbouwen. Maandagmiddag is de volgende afspraak
Dus Gerritje, je prijsopgave was helemaal raak. Bedankt voor het meedenken
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0