TNS300 defect loopwerk
-
- New Member
TNS300 defect loopwerk
Mijn TNS300 heeft een defect loopwerk. Toen ik de DVD wilde wisselen voor een nieuwe kreeg ik hem in eerste instantie er niet uit. Na wat gepruts lukte dit uiteindelijk, maar nu krijg ik de nieuwe er niet in. Het mechanisme blijft een aantal seconden draaien als de DVD er in zit, en werpt hem dan weer uit. Het systeem ziet niet dat de DVD er al helemaal in zit als het ware.
De simpelste oplossing is dus een nieuw DVD loopwerk van laten we zeggen een paar tientjes erin. Maar bij Toyota denken ze daar anders over, mijn dealer zegt dat het mij minimaal zo'n 260 - 280 euro gaat kosten.
Nu weet ik al lang dat Toyota schandalige prijzen rekent voor zijn accesoires, maar ik heb nu toch wel heel sterk het gevoel dat ik genaaid wordt. De hele klus zou, inclusief opsturen en arbeidsloon toch voor 50 euro klaar moeten kunnen zijn.
Weet iemand misschien waar ik dat loopwerk rechtstreeks zou kunnen bestellen ? Het vervangen ervan is namelijk vrij simpel, nog geen 10 minuten werk.
Groeten,
Guido Molenbeek.
De simpelste oplossing is dus een nieuw DVD loopwerk van laten we zeggen een paar tientjes erin. Maar bij Toyota denken ze daar anders over, mijn dealer zegt dat het mij minimaal zo'n 260 - 280 euro gaat kosten.
Nu weet ik al lang dat Toyota schandalige prijzen rekent voor zijn accesoires, maar ik heb nu toch wel heel sterk het gevoel dat ik genaaid wordt. De hele klus zou, inclusief opsturen en arbeidsloon toch voor 50 euro klaar moeten kunnen zijn.
Weet iemand misschien waar ik dat loopwerk rechtstreeks zou kunnen bestellen ? Het vervangen ervan is namelijk vrij simpel, nog geen 10 minuten werk.
Groeten,
Guido Molenbeek.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: TNS300 Defect loopwerk
Da's iets te simpel gedacht. Een DVD loopwerk in je computer thuis, ja, die heb je wel voor een paar tientjes. Maar zo'n intake loopwerk dat gemaakt is om onder de barre omstandigheden in een auto te kunnen functioneren, met z'n schokken en andere problemen, da's een ander verhaal.GuidoM schreef:Mijn TNS300 heeft een defect loopwerk. Toen ik de DVD wilde wisselen voor een nieuwe kreeg ik hem in eerste instantie er niet uit. Na wat gepruts lukte dit uiteindelijk, maar nu krijg ik de nieuwe er niet in. Het mechanisme blijft een aantal seconden draaien als de DVD er in zit, en werpt hem dan weer uit. Het systeem ziet niet dat de DVD er al helemaal in zit als het ware.
Groeten,
Guido Molenbeek.
Als je zo handig bent zou je het bestaande loopwerk eens aan een nadere inspectie kunnen onderwerpen en kijken waarom 'ie de DVD niet meer lust. Het is vaak iets van een rolletje dat vuil is, of iets verbogen is...
Anders er mee naar een goed service centre.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Gezien de geldende marktprijzen voor dit soort lossen onderdelen vind ik de voorgestelde reparatiekosten wel meevallen hoewel aan de forse kant.
http://cgi.ebay.de/Lasereinheit-f-Pione ... dZViewItem
Alleen al de vervangende laserunit voor een Avic kost € 149
Toegegeven, er zijn er ook van € 55 maar dit soort prijzen circuleert.
Een andere mogelijkheid is om een gewoon slot-in loopwerk van Pioneer te nemen en te gokken dat het werkt
Deze hoeven niet meer dan € 15 te kosten
http://cgi.ebay.de/Original-Pioneer-DVD ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/Lasereinheit-f-Pione ... dZViewItem
Alleen al de vervangende laserunit voor een Avic kost € 149
Toegegeven, er zijn er ook van € 55 maar dit soort prijzen circuleert.
Een andere mogelijkheid is om een gewoon slot-in loopwerk van Pioneer te nemen en te gokken dat het werkt
Deze hoeven niet meer dan € 15 te kosten
http://cgi.ebay.de/Original-Pioneer-DVD ... dZViewItem
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
-
- New Member
Hier zijn twee foto's, een van de bovenkant en aan van de onderkant.
Guido.
Guido.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Senior Member
-
- New Member
Dat zit binnenin, kun je niet zien op de foto. Het mechanisme trekt de dvd naar binnen als je hem in de gleuf steekt. Alleen blijft het mechanisme draaien als de dvd al helemaal binnen is, en na een aantal seconden komt de dvd er weer uit.
Dit loopwerk uit elkaar halen is nogal een priegelwerk, maar ik denk dat er weinig anders op zit. Het is allemaal ook ontzettend klein, ik kan nergens iets van een sensor zien die zou moeten bepalen of de dvd al helemaal geladen is of zoiets.
Dit loopwerk uit elkaar halen is nogal een priegelwerk, maar ik denk dat er weinig anders op zit. Het is allemaal ook ontzettend klein, ik kan nergens iets van een sensor zien die zou moeten bepalen of de dvd al helemaal geladen is of zoiets.
Hide post links |
-
- Senior Member
bij het bovenste plaatje zie je een flexfoil lopen, Deze onder het zwarte plaatje.
Vermodelijk zit er onder het zwarte plaatje sensoren. Misschien vervuild??
Vermodelijk zit er onder het zwarte plaatje sensoren. Misschien vervuild??
Hide post links |
-
- New Member
Het zwarte plaatje is een soort plakband. Daaronder zitten inderdaad een aantal sensoren. Ik heb ze schoongemaakt met alcohol, maar het helpt niet.
Wellicht zijn de sensors defect. Vervangen is simpel: plakband verwijderen en de stekker aan de onderzijde van het loopwerk (zichtbaar linksonder op de onderste foto) loshalen en ze kunnen eruit. Het volgende probleem is dan: waar haal ik nieuwe.
Wellicht zijn de sensors defect. Vervangen is simpel: plakband verwijderen en de stekker aan de onderzijde van het loopwerk (zichtbaar linksonder op de onderste foto) loshalen en ze kunnen eruit. Het volgende probleem is dan: waar haal ik nieuwe.
Hide post links |
-
- Senior Member
tja dat weet ik het ook niet zo snel.
kom je op de meeting? dan wil ik er een blik op werpen.....maar de kans is klein
kom je op de meeting? dan wil ik er een blik op werpen.....maar de kans is klein
Hide post links |
-
- New Member
-
- Senior Member
Komende zondag, in de Meern: viewtopic.php?t=8314GuidoM schreef:Waar en wanneer is die meeting precies ?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
ok, ik kom hoogstwaarschijnlijk dan wel even langs op de meeting.
Hide post links |
-
- Junior Member
Gewoon even langsbrengen (of opsturen naar) bij CE Repair in Mijdrecht.
Mijn TNS600 begon continu te zeuren dat ie de DVD niet kon lezen, euvel was een defect laseroog.
Reparatie duurde nog geen week en kostte 150 euro. Nu is ie weer top!
Mijn TNS600 begon continu te zeuren dat ie de DVD niet kon lezen, euvel was een defect laseroog.
Reparatie duurde nog geen week en kostte 150 euro. Nu is ie weer top!
Hide post links |
-
- New Member
Dat bedrijf ken ik wel, daar heb ik ooit eens een flatcable voor mijn Kenwood autoradio besteld. Als ze ook dat loopwerk voor mijn navigatie kunnen bestellen dan ben ik eruit !
Bedankt voor deze tip !
Bedankt voor deze tip !
Hide post links |
-
- Junior Member
Ze hebben mijn loopwerk uit de TNS600 getest in een ander apparaat hoorde ik toen ik m ophaalde.
Dus reparatie en/of nieuw loopwerk zal geen enkel probleem zijn denk ik.
Succes!
Dus reparatie en/of nieuw loopwerk zal geen enkel probleem zijn denk ik.
Succes!
Hide post links |
-
- New Member
Hij hoeft niet meer gerepareerd te worden. Ik ben op de meeting van afgelopen zondag geweest, en daar heeft Frans er even naar gekeken. Binnen een aantal seconden werkte het apparaat weer.
Hide post links |
-
- Senior Member
Zo, da's het betere werk
Wat was er nou aan de hand?
Groet,
JW
Wat was er nou aan de hand?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
In de rode circel op bijgevoegde foto zit een soort plastic haakje wat moet detecteren dat de DVD helemaal geladen is. Dat was iets verbogen zodat de DVD niet meer herkend werd.
Oplossing: even terug buigen en het werkt weer.
Oplossing: even terug buigen en het werkt weer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 656