Heb vanmiddag mijn "oude" VDO MS4200 ingebouwd in de Corolla E11 (1999) van mijn zoon.
Vlg Petrie zou de puls achter het instrumentenpaneel zitten in de bruine stekker pin 6. Mooi niet dus (misschien niet in deze diesel?)
Na lang zoeken op een engelse site terechtgekomen en ziedaar zowel de puls-, als het achteruitrijsignaal zijn te vinden aan 2 stekkers (!) achter de midden console aan de linker zijwand: daar zijn 3 stekkers te zien: de middelste blauwe -hier is de puls af te takken van de lila/witte draad met spikkels en in de onderste witte is het achteuitsignaal af te takken van de rood/zwarte draad. De middenconsole is gemakkelijk te verwijderen via 2 schroefjes achter de li en re draaiknop en uit te klikken thv de asbak. Daarna het opbergbakje eruit en je bent er; fluitje van een cent (als je weet hoe het moet )
Voordeel: geen gezoek/lange draden te moeten trekken.
Het "hoedje" op het dashboard (waar de radio in zit) is te verwijderen dmv 2x10mm boutjes te bereiken door het bovenste ventilatierooster eruit te wippen (eerst de onderzijde eruit wippen en daarna het rooster naar beneden trekken. In dat hoedje past prima de GPS antenne; thv het geribbelde gebiedje aan de voorkant is de beste plaats cq ontvangst (7 sats !) Door 2 gaatjes aan beide zijden in de verstevigings "strips" te boren is de GPS met tiewraps gemakkelijk en stevig te bevestigen.
Puls/achteruitrijsignaal bij Corolla E11; handleiding
-
- Normal Member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Ennuh......, werkte je ouwetje gelijk goed in z'n nieuwe omgeving
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05
Wat dacht je; na een stukje rijden (ivm calibreren) als een speer ...............................op de meter nauwkeurig.(!)
Oh ja, de opstellingshoek voor de MS4200 moest nog aangepast worden in het menu. Voor dit type Corolla moet dat 9 graden zijn. Zo, als het nu niet lukt......................................
NB/ als het apparaat niet PERFECT zou functioneren had ik e.a.a nooit geposted
Oh ja, de opstellingshoek voor de MS4200 moest nog aangepast worden in het menu. Voor dit type Corolla moet dat 9 graden zijn. Zo, als het nu niet lukt......................................
NB/ als het apparaat niet PERFECT zou functioneren had ik e.a.a nooit geposted
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |