Hallo,
Ik heb in mijn nieuwe Toyota Avensis Wagon met navigatie TNS 300 (zonder filemeldingen) gemerkt dat ik tijdens het rijden het systeem niet kan bedienen. Met de veiligheid in acht genomen zou ik graag willen dat het systeem tijdens het rijden wél bedienbaar is. De radio en airco mag ik immers toch ook tijdens het rijden bedienen. En mijn voormalige TomTom navigatie werkte ook gewoon tijdens het rijden.
Weer iemand of er een mogelijkheid bestaat om het systeem zo te programeren dat het ook tijdens het rijden te bedienen is?
Met belangstelling wacht ik de reacties af.
Groeten, JéPé
Bediening TNS 300 tijdens het rijden...
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 sep 2005 00:48
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Dat hij niet te bedienen is heeft te maken met dat het een BPM-versie is. Je hebt dan over dat model weinig of geen BPM hoeven te betalen (en was hij dus goedkoop). De eis die de overheid hierbij stelt is dat je tijdens het rijden niet moet kunnen bedienen (i.v.m. de veiligheid). Dit is bij sommige systemen op te lossen door hem aan een permanente massa te leggen. Het is technisch gezien dus wel mogelijk (of dit ook voor jouw type systeem geldt weet ik niet precies).
Toho_NL.
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 sep 2005 00:48
Bedankt voor je reactie, maar het het apparaat is welliswaar bij de nieuwe auto aangeschaft, echter in Belgie pas ingebouwd. Of heeft dat er niets mee te maken. Op internet kan hierover weinig vinden, maar ik vraag mijn garage eens even naar die permanente massa. Bedankt voor je tip.Toho_NL schreef:Dat hij niet te bedienen is heeft te maken met dat het een BPM-versie is. Je hebt dan over dat model weinig of geen BPM hoeven te betalen (en was hij dus goedkoop). De eis die de overheid hierbij stelt is dat je tijdens het rijden niet moet kunnen bedienen (i.v.m. de veiligheid). Dit is bij sommige systemen op te lossen door hem aan een permanente massa te leggen. Het is technisch gezien dus wel mogelijk (of dit ook voor jouw type systeem geldt weet ik niet precies).
Toho_NL.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 mei 2006 16:45
Mijn Toyota gararge zei dat ze geen oplossing hadden om die nare betuttelende eigenschappen van de TNS310 op te heffen.
Ik ben die betuttelingen na 3 maanden en 11000 km onderhand meer dan zat.
Ik denk dat er wel degelijk een fix is voor dit probleem.
Inmiddels heb ik ook emails verstuurd aan de NL importeur en de TNS310 frabrikant in Japan en zijn vestiging in België. http://www.aisin-aw.co.jp/en/
Ik ben benieuwd naar hun antwoord
Ik ben die betuttelingen na 3 maanden en 11000 km onderhand meer dan zat.
Ik denk dat er wel degelijk een fix is voor dit probleem.
Inmiddels heb ik ook emails verstuurd aan de NL importeur en de TNS310 frabrikant in Japan en zijn vestiging in België. http://www.aisin-aw.co.jp/en/
Ik ben benieuwd naar hun antwoord
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zie mijn reactie viewtopic.php?p=31074#31074
Vergeet het maar, die Disclaimer zullen ze nóóit weghalen.
Groet,
JW
Vergeet het maar, die Disclaimer zullen ze nóóit weghalen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 mei 2006 16:45
De antwoorden heb ik ook binnen. Ze verschuilen zich allemaal achter elkaar.Inmiddels heb ik ook emails verstuurd aan de NL importeur en de TNS310 frabrikant in Japan en zijn vestiging in België. http://www.aisin-aw.co.jp/en/
Ik ben benieuwd naar hun antwoord
Het wordt tijd dat er ook op dit gebied open source software komt.
We kunnen eeuwig discussiëren over de onveiligheid van het programmeren van je navigatiesysteem tijdens het rijden.
Gezien de hoge mate van gebruikersONvriendelijkheid van de TNS310, zou ik het als bestuurder nog niet eens aandurven om dat ding te bedienen tijdens het rijden.
Gezien mijn ervaringen met de TNS310, de back-up van zijn fabrikant en importeur, zou ik zo'n installatie dus nooit meer kopen.
Toyota heeft in een reclamespot zijn betrouwbaarheid willen onderstrepen met de slogan "Ooit een Toyota langs de kant zien staan met pech?"
Nee, maar wel een heleboel die hun TNS310 proberen te bedienen...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 jun 2006 14:21
Misschien krijgen de fabrikant extra punten ervoor, net als met de irritante gordelpiep...
Ik vond het ook best lastig als je onderweg van bestemming veranderd.
Maar volgens mijn monteur bij Toyota kan er kan een schakelaartje tussengezet worden zodat hij tijdelijk het snelheids signaal niet krijgt.
Die moet ie wel hebben ivm navigatie en verbruik...en veiligheid.
Ik laat het maar zo. Ik stop liever even om het op mn gemak in te stellen.
Ik vond het ook best lastig als je onderweg van bestemming veranderd.
Maar volgens mijn monteur bij Toyota kan er kan een schakelaartje tussengezet worden zodat hij tijdelijk het snelheids signaal niet krijgt.
Die moet ie wel hebben ivm navigatie en verbruik...en veiligheid.
Ik laat het maar zo. Ik stop liever even om het op mn gemak in te stellen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Het nieuwe TNS300/310 systeem berekent de snelheid van de auto uit verkregen posities. Zodra deze boven een geprogrammeerd minimum komt wordt de bediening uitgeschakeld. (althans zo beweert mijn anonieme goed geïnformeerde zegsman). Voorwaar de meest simpele, niet te omzeilen maatregel.
Niet betuttelend maar wellicht voor sommigen, die niet gewend zijn aan dit soort begrijpelijke maatregelen om de gebruiker tegen zichzelf in bescherming te nemen, een beetje lastig.
Steeds meer fabrikanten zullen hiertoe overgaan.
Het (tijdelijk) onderbreken van de puls dmv een schakelaartje kan bij sommige systemen een oplossing bieden maar dan raakt de navigatie ook meteen van slag omdat de positie tijdelijk alleen dmv satellietontvangst wordt bepaald
Niet betuttelend maar wellicht voor sommigen, die niet gewend zijn aan dit soort begrijpelijke maatregelen om de gebruiker tegen zichzelf in bescherming te nemen, een beetje lastig.
Steeds meer fabrikanten zullen hiertoe overgaan.
Het (tijdelijk) onderbreken van de puls dmv een schakelaartje kan bij sommige systemen een oplossing bieden maar dan raakt de navigatie ook meteen van slag omdat de positie tijdelijk alleen dmv satellietontvangst wordt bepaald
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 mei 2006 15:30
Die zegsman is niet zo heel goed geinformeerd.Gerritje schreef:Het nieuwe TNS300/310 systeem berekent de snelheid van de auto uit verkregen posities. Zodra deze boven een geprogrammeerd minimum komt wordt de bediening uitgeschakeld. (althans zo beweert mijn anonieme goed geïnformeerde zegsman).
Mijn TNS300 kun je bedienen als de auto niet op contact staat. Ik raad natuurlijk iedereen af dit te doen, maar dat werkt bij alle snelheden. Het is dus zeker ook mogelijk om dit electrisch te overbruggen.
Wie heeft er een voor hem oude DVD van TNS310? Ik heb zoals gezegd nog TNS300 vanuit 2002. Gaat vaak prima, maar soms (in woonwijken) zoek ik mij wezenloos. Er moeten toch mensen zijn met een nieuwste en iets oudere DVD. Die laaste zal zeker beter zijn dat die van mij..........
Kom maar op!
Nadere info voor omzeilen beveiliging of om DVD aan te bieden:xxxxxxxxx
Edit Mod: E-mail adres verwijderd ivm SPAM
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 12 mei 2007 21:01
hoe stel je dit voor, onder het rijden contact uit ????[/i][/list][/code][/quote]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 jul 2007 00:25
Trek je systeem eruit en knip de paars/witte kabel door. Nu kan je wel de navigatie bedienen tijdens het rijden.
Als je wat nauwkeurigere informatie op je navi wil zet je er een schakelaar tussen zodat hij wel signaal heeft als je hem niet hoeft te bedienen.
Als je wat nauwkeurigere informatie op je navi wil zet je er een schakelaar tussen zodat hij wel signaal heeft als je hem niet hoeft te bedienen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Wat zit er op die paars/witte draad, is dat de puls?
Zo ja, dan is dit een "herhaling van zetten". Zie de postings van Dutchrav en Gerritje van 9 juli 2006 hierboven
Groet,
JW
Zo ja, dan is dit een "herhaling van zetten". Zie de postings van Dutchrav en Gerritje van 9 juli 2006 hierboven
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Waarmede is aangetoond dat enige kennis van bedrading niet automatisch betekent dat er ook kennis mbt navigatie aanwezig is. Inderdaad een buitengewoon onverstandig advies.Trek je systeem eruit en knip de paars/witte kabel door. Nu kan je wel de navigatie bedienen tijdens het rijden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
F930BT valt met enige regelmaat uit tijdens het rijden
door Verwijderde gebruiker 127900 » 19 aug 2017 20:10 » in Vaste Pioneer systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 590
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 531
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 255
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 487