Hallo,
Op het duitse forum liep ik tegen een verhaal aan waaruit blijkt dat er buitengewoon geraffineerd gemaakte valse 2005/2006 DX CD's in omloop zijn, verkocht via E-Bay. Zie http://www.navi-forum.net/board/n-t18979-0-asc-0.html
Het betreft hier CD's die niet van echt te onderscheiden zijn, waarbij zelfs teksten/nummers gegraveerd zijn op de leeszijde. Het blijkt echter dat de kaarten die er op staan van 2002/2003 zijn
Vermoedelijk hebben de falsificateurs deze kaarten gebruikt omdat TeleAtlas vanaf 2004 een heel goed copy-protect systeem toepast.
Een echte 2005/2006 bevat een file "00000001.TMP", dat is de CopyProtect file. Als die er op staat is het OK, ontbreekt die, is het foute boel
Uiteraard is TeleAtlas bezig dit aan te pakken, het zou gaan om een grote omvang
Als ik dit zo lees is dit toevallig aan het licht gekomen omdat de kaart DB niet klopt met de opdruk en gravering.
Advies daarom: kijk uit met aankopen langs deze weg, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Er zou ook een belletje moeten gaan rinkelen als er voor de helft van de prijs CD's aangeboden worden die nog maar net uitgebracht zijn.
Juridisch gezien gaat om die reden een koper niet vrijuit als hij zo'n CD blijkt te hebben.
Groet,
JW
Valse TeleAtlas kaart-CD's in omloop !!
-
- Senior Member
Valse TeleAtlas kaart-CD's in omloop !!
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
tele atlas
Hoe zit het met de navteq kaarten uit Duitsland? Ik wil een 2006-2 Benelux aanschaffen voor mijn carminat systeem bij Profundus-Vertrieb. Hint van iemand via deze website. mvg cequ
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1084