Hallo,
Sinds enkele dagen heeft onze Espace (2004, 2.2DCI) problemen met de sattelietontvangst van de ingebouwde navigatie. Het icoontje blijft rood. Inmiddels heb ik in diverse forum-topics veel verhelderende info gelezen. Maar voor mij blijven wel een paar praktische vragen over:
- Ik ga er vanuit dat de ontvangst loopt via de dakantenne. Is dat inderdaad zo?
- Het zou kunnen zijn dat hier vocht in zit oid. Bij een topic heb ik gelezen dat je dit kunt meten door de spanning en de impendantie te meten. Maar waar loopt de kabel langs waar ik die kan meten (bij de Laguna loopt deze via een achterspatbord, maar is dit ook zo bij deze Espace?
In ben benieuwd naar jullie reacties!
Alvast bedankt
Henk
ontvangst problemen in Espace IV 2004
-
- New Member
-
- Senior Member
Heb je op je dak zoiets als http://products.hirschmann.de//index.ph ... d=1,view=1 of http://products.hirschmann.de//index.ph ... d=1,view=1 ?
Dat zijn GPS Combi-antennes, het GPS gedeelte zit in die bobbel vooraan.
Doormeten is eigenlijk niet te doen, daar heb je geavanceerde apparatuur voor nodig. Wat je wel kunt (laten) doen is die antenne loshalen en kijken of 'ie droog is van binnen. Of zoiets bij jouw Espace makkelijk gaat, geen idee.
Bij mijn Xantia gaat dat wel makkelijk, die antenne is zo'n GPS 916 V FLEX en is achteraf gemonteerd, daar kun je makkelijk bij.
Groet,
JW
Dat zijn GPS Combi-antennes, het GPS gedeelte zit in die bobbel vooraan.
Doormeten is eigenlijk niet te doen, daar heb je geavanceerde apparatuur voor nodig. Wat je wel kunt (laten) doen is die antenne loshalen en kijken of 'ie droog is van binnen. Of zoiets bij jouw Espace makkelijk gaat, geen idee.
Bij mijn Xantia gaat dat wel makkelijk, die antenne is zo'n GPS 916 V FLEX en is achteraf gemonteerd, daar kun je makkelijk bij.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Uit het manuaL
Misschien dat je er iets aan hebt.
Zoals je zelf reeds suggereert is vocht hoofdoorzaak no 1 van ontvangst problemen. Het even open maken van de antennevoet is ruim voldoende om dit vast te stellen. Hemeltje even een stukje los en je kunt zo bij de bevestiging
Misschien dat je er iets aan hebt.
Zoals je zelf reeds suggereert is vocht hoofdoorzaak no 1 van ontvangst problemen. Het even open maken van de antennevoet is ruim voldoende om dit vast te stellen. Hemeltje even een stukje los en je kunt zo bij de bevestiging
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt Gerrit,
Ik denk dat ik wel iets aan deze tekeningen heb. Maar heeft iemand enige tips hoe het hemeltje los te maken. Het zit nl. haast onfrans strak vast en ik weet niet waar ik moet beginnen om hem los te maken.
Henk
Ik denk dat ik wel iets aan deze tekeningen heb. Maar heeft iemand enige tips hoe het hemeltje los te maken. Het zit nl. haast onfrans strak vast en ik weet niet waar ik moet beginnen om hem los te maken.
Henk
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij mijn Xantia Break zit er helemaal achteraan een binnenverlichting. Die is los te maken, en dan kun je er tussendoor naar de bevestiging van de antenne.
Zit er ook zoiets bij de Espace?
Groet,
JW
Zit er ook zoiets bij de Espace?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Daar zit wel een lichtunit, maar het is nog vrij ver af van de antenne. Maar ik zal het eens gaan proberen
Bedankt,
Henk
Bedankt,
Henk
Hide post links |
-
- Senior Member
Je begint met de rubber afdichtrand los te trekkenHenk62 schreef:Bedankt Gerrit,
Henk
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-