Hallo allemaal,
Zie hier de nieuwe Carimat-TomTom die o.a. in de Clio IV leverbaar is.
Zo heeft deze TomTom ook een gyroscoop voor nauwkeurige navigatie.
Handleiding is te downloaden van:
http://www.e-guide.renault.com/Carminat ... ffer=false
Filmpje van YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=X4FlwJpgY5s
Groeten Ben...
Nederlandse handleiding Renault Carimat TomTom
-
- Average Member
Nederlandse handleiding Renault Carimat TomTom
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Clio Estate 1.2 Tce 100 Dynamique + TomTom 7 (PDA) + Q-Starz BT-Q810 GPS muis + MS5200TSN
[img]http://www.renault.nl/img/models/CL3_PH2_K/rangepage-off.png[/img]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Ziet er heel goed uit.
Wat me vooral bevalt is dat er gebruik wordt gemaakt van gyro en sensoren en dat de bediening dmv van joystick en AB wordt verzorgd
Wat me vooral bevalt is dat er gebruik wordt gemaakt van gyro en sensoren en dat de bediening dmv van joystick en AB wordt verzorgd
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad, een heel interessant nieuw systeem. Dat bovendien voor een zeer interessante prijs zal worden aangeboden.
In Puls-aansluiting of alleen GPS, wat speelt daar mee? had ik dit systeem al genoemd, en nu is het dus op de markt gekomen.
Opvallend is inderdaad dat TomTom, zo lang een voorvechter van alléén GPS gebruik, nu toch ook komt met een combinatie en puls en gyro gebruikt.
Gelet op wat er in het manual staat over kalibratie en de lange tijd die er kan zijn om weer een GPS fix te maken als de auto met een Ferry of Slaaptrein vervoerd is, vermoed ik dat de puls en gyro dominant zijn en de GPS alleen ingeroepen wordt als het nodig wordt. Dat is dus de techniek die VDO altijd gebruikt heeft, en die techniek is nu in handen van TomTom, nadat ze twee jaar geleden het VDO ontwikkelcentrum in Eindhoven overgenomen hebben
Groet,
JW
In Puls-aansluiting of alleen GPS, wat speelt daar mee? had ik dit systeem al genoemd, en nu is het dus op de markt gekomen.
Opvallend is inderdaad dat TomTom, zo lang een voorvechter van alléén GPS gebruik, nu toch ook komt met een combinatie en puls en gyro gebruikt.
Gelet op wat er in het manual staat over kalibratie en de lange tijd die er kan zijn om weer een GPS fix te maken als de auto met een Ferry of Slaaptrein vervoerd is, vermoed ik dat de puls en gyro dominant zijn en de GPS alleen ingeroepen wordt als het nodig wordt. Dat is dus de techniek die VDO altijd gebruikt heeft, en die techniek is nu in handen van TomTom, nadat ze twee jaar geleden het VDO ontwikkelcentrum in Eindhoven overgenomen hebben
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Average Member
Dat kwartier is onder extreme omstandigheden best wel mogelijk, in de handleiding gezet om "rechtzaken" te voorkomen?!?JW schreef: Opvallend is inderdaad dat TomTom, zo lang een voorvechter van alléén GPS gebruik, nu toch ook komt met een combinatie en puls en gyro gebruikt.
Gelet op wat er in het manual staat over kalibratie en de lange tijd die er kan zijn om weer een GPS fix te maken als de auto met een Ferry of Slaaptrein vervoerd is, vermoed ik dat de puls en gyro dominant zijn en de GPS alleen ingeroepen wordt als het nodig wordt.
TomTom heeft met nieuw systeem gat in de OEM markt denk ik. Gyro, speedpuls & gps tezamen zorgen voor best mogelijke nauwkeurigheid, al ben ik best tevreden met TT op een PDA met moderne gevoelige gps-ontvanger.
Benieuwd welke hardware in de Carimat-TT zit.
Groeten Ben...
Renault Clio Estate 1.2 Tce 100 Dynamique + TomTom 7 (PDA) + Q-Starz BT-Q810 GPS muis + MS5200TSN
Hide post links |
-
- Senior Member
Mijn vermoeden: sterk gebaseerd op wat er in Ehv beschikbaar was. Daar zat de meest geavanceerde technologie op dit gebied............berkens schreef: ....Benieuwd welke hardware in de Carimat-TT zit.
Groeten Ben...
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Normal Member
Geschiedenis
Ook Blaupunkt is altijd voorstander geweest van het (mede) verwerken van on-board bewegingsinformatie, eerst met een kompas en wielsensoren en later dus tacho en gyro.JW schreef:Opvallend is inderdaad dat TomTom, zo lang een voorvechter van alléén GPS gebruik, nu toch ook komt met een combinatie en puls en gyro gebruikt.
Dat is dus de techniek die VDO altijd gebruikt heeft, en die techniek is nu in handen van TomTom, nadat ze twee jaar geleden het VDO ontwikkelcentrum in Eindhoven overgenomen hebben
Groet,
JW
Tja, en diezelfde basisdtechniek heeft Philips destijds weer overgehouden aan een samenwerking met Bosch/Blaupunkt.
Bij de vroegste Carin-systemen werden wielsensoren van de Bosch TravelPilot IDS geleverd!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
nieuwe tomtom kaart wordt niet geinstalleerd op tomtom
door de snater » 24 mei 2021 14:22 » in TomTom -