Hallo,
Ik heb van vrienden een ms 5000 cpl gekregen. Inbouwen was een eitje dacht ik. De enige draden die ik had aangesloten waren A4,A7 en A8. Na enige seconden had ik beeld en hij gaf ook nog de juiste locatie aan. Alleen tijdens het rijden gebeurde er helemaal niets. Nu heb ik in dit forum gelezen dat het noodzakelijk is om de A1 (zwart wit) aan te sluiten naar het signaal van de kilometerteller om zo de gps ontvanger te laten werken. U raad het al. Ik heb een renault laguna grand tour 19dci uit 2001.
Waar haal ik dat signaal vandaan. Moet ik het halve dachbord slopen of zit het misschien bij de aansluiting van de radio. (standaard renault)
Wie helpt mij uit de brand ???
Groetjes
Jos
Ingang signaal kilometerteller Renault Laguna Grand Tour
-
- New Member
-
- Senior Member
Bij de Laguna zit het tachosignaal gelukkig op de originele radio ISO stekker op punt 1 kleur wit.
Je zult buiten A4, 7 en 8 ook A3 Achteruitrijsignaal en A6 Dimlicht plus, aan moeten sluiten voor een correcte werking. De laatste twee haal je het eenvoudigst weg bij de achterlicht-unit. Als je hiervoor tweelingsnoer gebruikt pak je de signalen in één keer mee.
Je zult buiten A4, 7 en 8 ook A3 Achteruitrijsignaal en A6 Dimlicht plus, aan moeten sluiten voor een correcte werking. De laatste twee haal je het eenvoudigst weg bij de achterlicht-unit. Als je hiervoor tweelingsnoer gebruikt pak je de signalen in één keer mee.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
Reverselight signal left rearlight 6-way black connector position 1 pink.
Low beam signal behind radio ISO-connector position 6 blue
or left rearlight 6-way black connector position 3 blue.
succes
Low beam signal behind radio ISO-connector position 6 blue
or left rearlight 6-way black connector position 3 blue.
succes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0