Ik heb een Renault Laguna GT van 10-2004. Hierin zit het Carminat navigatie systeem. Ik heb ook nog een VDO Dayton MS 5200 systeem liggen, zonder beeldscherm. Oorspronkelijk (2e hands) gekocht voor mijn vorige auto. Ik heb hier gelezen dat het niet al te ingewikkeld is om het bestaande Carminat systeem te vervangen voor het MS5200 systeem.
Als ik dit doe, dan vervallen de geintegreerde functies van de radio/cd speler en de boordcomputer. Beiden maken op dit moment ook gebruik van het dashboard scherm om informatie over zenders en deuren/temperatuur weer te geven. Het verlies van de informatie van de boordcomputer vind ik niet zo heel erg. Bandenspanning wordt ook in het kleine display tussen de meters weergegeven en op deuren let ik toch wel.
Mijn radio/cd speler (standaard Renault) is echter ook defect, het loopwerk van de cd is defect. Ik wil deze dus ook vervangen.
Nu de vragen die ik nog heb:
- Als ik de radio vervang voor bijvoorbeeld een type van VDO Dayton, kan ik de radiofuncties zoals zenders en RDS informatie weer terug krijgen in het dashboard scherm? Er vanuit gaande dat ik ook de MS 5200 heb geplaatst.
Is er een mogelijkheid om te temperatuursensor weer aan te sluiten? Ik heb typen gezien die deze aansluitmogelijkheid hebben. Kan deze informatie ook weergegeven worden in het dashboard scherm? Of zijn er aansluitbeperkingen in de kabelstructuur van de Renault die hierin beperken?
Ik zie een aantal 2-DIN oplossingen die me aanspreken, met name door de touch-screen functionaliteit. Is het mogelijk deze te plaatsen, waarbij het bestaande dashboard scherm navigatie weergeeft en het 2-DIN scherm de overige functies? Ik weet dat navigatie alleen bediend kan worden via de afstandsbediening en niet via het touch-screen. Moet ik dan ook voor VDO Dayton kiezen of kan een ander merk zoals Kenwood hierin ook voorzien?
En voor een Renault Laguna rijder: kan de klep nog gewoon dicht na plaatsing van een 2-DIN oplossing?
Wat kan ik met het 2e SD-card slot in de MS 5200?
Vergeet ik nog iets?