(mijn eerste post)
Dag,
Ik wil een Becker Indianapolis gaan inbouwen in mijn nieuwe Grand Scenic (die ik over een week krijg).
Mijn vraag is: zit het achteruitrijsignaal in de ISO stekker (waarschijnlijk niet)
Zo niet, hoe ga ik dan te werk om dit signaal aan te bieden aan mijn nav. systeem? (er zouden twee kabels zijn aangesloten op de versnellingspook).
Kan iemand hier meer over vertellen?
Becker Indianapolis in een Grand Scenic
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 04 jan 2005 12:40
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Welkom op het forum, dit zal denkelijk niet je laatste posting zijn. Hopen we niet tenminste, want we willen straks graag jouw ervaringen horen
Op een ISO stekker zit de achteruit inderdaad niet aangesloten, die zul je moeten bijtrekken en plaatsen.
Als je 'm van je achteruitschakelaar, die normaliter op de versnellingsbak zit, afhaalt moet je de draad hebben die bij niet ingeschakelde achteruit GEEN spanning, en bij wel ingeschakelde achteruit een spanning van 12V heeft. Even meten met een voltmeter.
Het beste is die aftakking daar te maken of te kijken hoe die draad naar achteren loopt en 'm dan in het interieur aftakken. De nog wel eens gepropageerde methode om een draad vanaf de achterlichten door het interieur terug te leggen heeft als risico dat deze draad storingen op kan pikken met allerlei rare verschijnselen in de Navi tot gevolg. Niet doen dus.
Voorts neem ik aan dat ook de puls niet op de ISO stekker zit, die moet je ook opzoeken en aansluiten.
Zelf heb ik het destijds bij de aflevering van mijn nieuwe auto zó geregeld dat de garage deze aftakkingen maakte en ze ter beschikking stelde. Even netjes afgeïsoleerd natuurlijk
Misschien kun jij dat ook zo regelen, uiteindelijk weten zij precies waar die draden te vinden zijn.
Succes,
JW
Welkom op het forum, dit zal denkelijk niet je laatste posting zijn. Hopen we niet tenminste, want we willen straks graag jouw ervaringen horen
Op een ISO stekker zit de achteruit inderdaad niet aangesloten, die zul je moeten bijtrekken en plaatsen.
Als je 'm van je achteruitschakelaar, die normaliter op de versnellingsbak zit, afhaalt moet je de draad hebben die bij niet ingeschakelde achteruit GEEN spanning, en bij wel ingeschakelde achteruit een spanning van 12V heeft. Even meten met een voltmeter.
Het beste is die aftakking daar te maken of te kijken hoe die draad naar achteren loopt en 'm dan in het interieur aftakken. De nog wel eens gepropageerde methode om een draad vanaf de achterlichten door het interieur terug te leggen heeft als risico dat deze draad storingen op kan pikken met allerlei rare verschijnselen in de Navi tot gevolg. Niet doen dus.
Voorts neem ik aan dat ook de puls niet op de ISO stekker zit, die moet je ook opzoeken en aansluiten.
Zelf heb ik het destijds bij de aflevering van mijn nieuwe auto zó geregeld dat de garage deze aftakkingen maakte en ze ter beschikking stelde. Even netjes afgeïsoleerd natuurlijk
Misschien kun jij dat ook zo regelen, uiteindelijk weten zij precies waar die draden te vinden zijn.
Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 04 jan 2005 12:40
Bedankt voor de info over de "achteruit", dat wordt dus even klussen...
Over de puls: ik heb me laten vertellen (door Renault) dat in alle Renaults (Scenic?) de puls aanwezig is in de ISO stekker, dat scheelt weer
Over de puls: ik heb me laten vertellen (door Renault) dat in alle Renaults (Scenic?) de puls aanwezig is in de ISO stekker, dat scheelt weer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,mag schreef:Bedankt voor de info over de "achteruit", dat wordt dus even klussen...
Over de puls: ik heb me laten vertellen (door Renault) dat in alle Renaults (Scenic?) de puls aanwezig is in de ISO stekker, dat scheelt weer
Even een paar puls-sites gecheckt, en inderdaad, het lijkt er op dat deze Megane serie, dus ook de Scenic de puls al op pin 1 van de ISO-A heeft. Een plezierige zaak uiteraard.
Diezelfde sites laten zien dat dit meer uitzondering dan regel is bij Renault, mazzel dus in jouw geval
Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 711
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 578
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 888
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2369
-
-
Reacties: 10
Weergaves: 1075
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2715
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1127