Achteruitkabel Renault Megane Scenic
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:34
Achteruitkabel Renault Megane Scenic
Hoi,
Is er iemand die toevallig de kabel kleurcodering kent van de achterruit in de Renault megane scenic (bj 2005) welke te vinden is bij de zekeringen onder het dashbord?
Groet,
Ivo
PS helaas zit hij niet op de ISO achter de radio waar wel alle ander noodzakelijke aansluitingen zitten.
Is er iemand die toevallig de kabel kleurcodering kent van de achterruit in de Renault megane scenic (bj 2005) welke te vinden is bij de zekeringen onder het dashbord?
Groet,
Ivo
PS helaas zit hij niet op de ISO achter de radio waar wel alle ander noodzakelijke aansluitingen zitten.
RNS510 ( SW 4020)
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: Achteruitkabel Renault Megane Scenic
Daar is 'ie nooit te vinden, bij geen enkele auto.Ivo schreef: ......
PS helaas zit hij niet op de ISO achter de radio waar wel alle ander noodzakelijke aansluitingen zitten.
Waar 'ie wel zit weet ik niet, hopelijk leest WMP mee, die heeft een Scenic 2005 "binnen handbereik"
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:34
Hoi Jw,
Dat is vreemd want bij de Avensis Verso die ik heb gereden zat hij daar wel.
Wie weet weet WMP meer. Anders zal ik hem van achter moeten halen.
Groet,
Ivo
Dat is vreemd want bij de Avensis Verso die ik heb gereden zat hij daar wel.
Wie weet weet WMP meer. Anders zal ik hem van achter moeten halen.
Groet,
Ivo
RNS510 ( SW 4020)
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zat 'ie daar af fabriek?Ivo schreef:Hoi Jw,
Dat is vreemd want bij de Avensis Verso die ik heb gereden zat hij daar wel.
Wie weet weet WMP meer. Anders zal ik hem van achter moeten halen.
Groet,
Ivo
Als dat zo is moet ik m'n reactie corrigeren, oftewel: zeg nooit nooit
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:34
Ja , hij zat daar af fabriek.
Ik had alle benodigde signalen laten labelen door de garage om zo makkelijk een aansluiting te kunnen maken naar mijn eerst MS5000.
Maar ja, ik kan me ook voorstellen dat de Renault het niet heeft. Maar er zitten zo ontzettend veel draden dat ik toch de gok maar neem. Ik ga maandag ook even de dealer vragen.
Groet,
Ivo
Ik had alle benodigde signalen laten labelen door de garage om zo makkelijk een aansluiting te kunnen maken naar mijn eerst MS5000.
Maar ja, ik kan me ook voorstellen dat de Renault het niet heeft. Maar er zitten zo ontzettend veel draden dat ik toch de gok maar neem. Ik ga maandag ook even de dealer vragen.
Groet,
Ivo
RNS510 ( SW 4020)
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Maar hij zat toch zeker niet in de ISO-steker?Ja , hij zat daar af fabriek.
En als jouw dealer dat heeft gelabeld impliceert dat dan dat die draad er al af fabriek heeft gezeten of dat hij deze even voor je heeft getrokken?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:34
Klopt, hij zat NIET op de ISO stekker maar het was een kabel in een boom die als zodanig was gelabelde door de garage.
RNS510 ( SW 4020)
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Aha, dus mijn nooit is wellicht toch juist
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik denk zelfs dat je kunt stellen: Volledig juist.Aha, dus mijn nooit is wellicht toch juist
De achteruitaansluiting zit er gewoon nooit standaard als een Ready to Connect draadje
Vele van de "professionele" inbouwers die hier op dit forum voorbij zijn gekomen weten dit ook en vertellen je dan vervolgens dat het zinloos is om hem aan te sluiten.
Als er al een voorbereiding zou zijn voor de inbouw van een navigatiesysteem zoals bijv bij VAG dan is hierin voorzien dmv CAN HIGH en CAN LOW signalen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 02 jun 2005 19:22
Linker achterlicht even demonteren, daar de kleur van de plus van het achteruitrijlicht even checken welke kleurcode deze heeft, vervolgens de kunststof dorpel aan bestuurderszijde even loshalen en daar de gevonden kabel opzoeken en ff aftakken en je hebt je achteruitsignaal.
Zo heb ik het destijds gedaan bij mijn Scénic (ook nieuw type uiteraard)
Zo heb ik het destijds gedaan bij mijn Scénic (ook nieuw type uiteraard)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:34
Super FJeRIK, dat ga ik zeker doen.
Gerrit, het was ook geen Ready to Connect draadje maar een kabeltje in een boom waar ze met een dymo-tang een label op hadden aangebracht. Dit hadden ze ook gedaan voor de tacho-puls, verlichting, contante en geschakelde spanning etc etc..
Maar goed het belangrijkste is dat er een ervaring is met een Scénic dat het signaal al ergens voor in de auto te vinden is. Het is dan nog maar een kleine stap om hem op de ISO-stekker te krijgen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Bedankt, Ivo
PS Gerritje het signaal is wel van belang i.v.m. kalibreren. Bij het achteruit rijden worden anders de tacho pulsen verkeerd geïnterpreteerd.
Gerrit, het was ook geen Ready to Connect draadje maar een kabeltje in een boom waar ze met een dymo-tang een label op hadden aangebracht. Dit hadden ze ook gedaan voor de tacho-puls, verlichting, contante en geschakelde spanning etc etc..
Maar goed het belangrijkste is dat er een ervaring is met een Scénic dat het signaal al ergens voor in de auto te vinden is. Het is dan nog maar een kleine stap om hem op de ISO-stekker te krijgen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Bedankt, Ivo
PS Gerritje het signaal is wel van belang i.v.m. kalibreren. Bij het achteruit rijden worden anders de tacho pulsen verkeerd geïnterpreteerd.
RNS510 ( SW 4020)
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
In een flink aantal van mijn postings had ik daar al op gewezen trouwens dus ik ben echt wel op de hoogte van het belang hiervan.PS Gerritje het signaal is wel van belang i.v.m. kalibreren. Bij het achteruit rijden worden anders de tacho pulsen verkeerd geïnterpreteerd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Dat zijn we toch allemaalIn een flink aantal van mijn postings had ik daar al op gewezen trouwens dus ik ben echt wel op de hoogte van het belang hiervan.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Hier spuit elf nog even...
Wij hebben hier een Scenic 2005 staan met af-fabriek alleen een combi antenne.
Echter, de Renault dealer 'weet niet'/'wilt niet zeggen' waar de relevante kabels uitkomen. (jawel, wel gevraagd)
Puls informatie is zowie zo aanwezig in deze auto, maar wederom....
Wat ik via andere wegen te weten ben gekomen, is dat de puls en andere informatie linksboven de handrem unit zit/is af te takken.
De kleurcodering heb ik helaas nog niet kunnen achterhalen.
Ten aanzien van de achteruit rij signaal, lijkt mij vooralsnog de tip van FJeRik zeer werkzaam.
Wij hebben hier een Scenic 2005 staan met af-fabriek alleen een combi antenne.
Echter, de Renault dealer 'weet niet'/'wilt niet zeggen' waar de relevante kabels uitkomen. (jawel, wel gevraagd)
Puls informatie is zowie zo aanwezig in deze auto, maar wederom....
Wat ik via andere wegen te weten ben gekomen, is dat de puls en andere informatie linksboven de handrem unit zit/is af te takken.
De kleurcodering heb ik helaas nog niet kunnen achterhalen.
Ten aanzien van de achteruit rij signaal, lijkt mij vooralsnog de tip van FJeRik zeer werkzaam.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Je zal toch als dealer veroordeeld worden tot 240 uur dienstverlening!Echter, de Renault dealer 'weet niet'/'wilt niet zeggen' waar de relevante kabels uitkomen. (jawel, wel gevraagd)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:34
Hoi WMP,
Bedankt voor je informatie.
Ik heb de tacho puls ook gevonden. Ze zijn gelukkig bij Renault zo slim geweest deze netjes op de ISO stekker van de rafdio te zetten (af fabriek). Komend weekeinde ga ik de raad van FJeRik opvolgen voor het achteruit signaal. Ik zal hier dan nog even vermelden waar ik deze heb gevonden zodat er een volledig overzicht is.
Bedankt voor je informatie.
Ik heb de tacho puls ook gevonden. Ze zijn gelukkig bij Renault zo slim geweest deze netjes op de ISO stekker van de rafdio te zetten (af fabriek). Komend weekeinde ga ik de raad van FJeRik opvolgen voor het achteruit signaal. Ik zal hier dan nog even vermelden waar ik deze heb gevonden zodat er een volledig overzicht is.
RNS510 ( SW 4020)
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:34
Kleurcode van achteruit rij verlichting was wit. Helaas zaten er meerdere witte kabels in de twee kabelbomen in de dorpel. Ik heb er een paar geprobeerd die aan de oppervlakte van de boom zichtbaar waren. Maar helaas......
Vervolgens maar zelf een draad getrokken vanaf het achterlicht en ingestoken op de ISO stekker.
Alles weer tip top OK.
Vervolgens maar zelf een draad getrokken vanaf het achterlicht en ingestoken op de ISO stekker.
Alles weer tip top OK.
RNS510 ( SW 4020)
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 02 jun 2005 19:22
De witte kabels moeten een kleurcodering hebben dmv stipjes (is soms moeilijk te zien)Helaas zaten er meerdere witte kabels in de twee kabelbomen in de dorpel
Maar iig goed om te lezen dat het met een aparte kabel trekken ook gelukt is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 724
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 780
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2280
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 605