Ik rij een punto 60 van '93.
Ik heb nog een cruisecontrol liggen, maar die werkte in mijn oude auto alleen met een pulsdeler.
Heb weinig zin om een pulsgever te kopen. Maar logische wijs zou ik zeggen dat je hem ook kan aansluiten op de krukassensor?
Dat is ook een snelheidsafhankelijke pulsgever. Alleen dan op de omwentelingen van de krukas ipv de wielen.
Kan iemand mij vertellen op het wel op niet kan?
Alvast bedankt,
Martin
Pulsgever en krukas sensor punto '93 met pulsdeler
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 jan 2008 17:35
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Re: Pulsgever en krukas sensor punto '93 met pulsdeler
Allereerst zou ik willen zeggen "wat heeft een ABS probleem met navigatie te maken"?
Daarvoor zijn andere fora meer geschikt
Maar de vraag is hoe je erbij komt dat een krukassensor ooit gebruikt zou kunnen worden voor een systeem dat de bedoeling heeft om de omwentelingen van de wielen te beinvloeden/controleren. De krukas draait toch continu itt de wilen?
Ik zou je willen voorstellen om zelf nog eens goed na te denken over de "onzin" van dit idee
Daarvoor zijn andere fora meer geschikt
Maar de vraag is hoe je erbij komt dat een krukassensor ooit gebruikt zou kunnen worden voor een systeem dat de bedoeling heeft om de omwentelingen van de wielen te beinvloeden/controleren. De krukas draait toch continu itt de wilen?
Ik zou je willen voorstellen om zelf nog eens goed na te denken over de "onzin" van dit idee
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Re: Pulsgever en krukas sensor punto '93 met pulsdeler
In andere bewoordingen, nee dat kan niet.mvsbab schreef:Kan iemand mij vertellen op het wel op niet kan?
Immers, de motor draait constant, dus bij de verkeerslichten zie je op het scherm dat je nog steeds rijdt.
Ten tweede, wanneer de motor bijvoorbeeld 1500 toeren draait, hoe snel rij je dan ? Dat is afhankelijk van de versnelling waarin je rijdt. Ergo, het systeem kan zich niet beroepen op een betrouwbare puls, en gaat zeer onnauwkeurig werken.
tsk tsk tsk, Gerritje, rustig, het was maar een idee.Gerritje schreef:Ik zou je willen voorstellen om zelf nog eens goed na te denken over de "onzin" van dit idee
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Re: Pulsgever en krukas sensor punto '93 met pulsdeler
Het gaat niet over navigatie voorzover ik begrijp maar over cruisecontrol
Hij wil de omwentelingen van de krukas gebruiken voor cruisecontrol terwijl nu juist de snelheid van de krukas geregeld moet worden door de gemeten snelheid van de wielen.
Vandaar de kwalificatie tussen aanhalingstekens
Hij wil de omwentelingen van de krukas gebruiken voor cruisecontrol terwijl nu juist de snelheid van de krukas geregeld moet worden door de gemeten snelheid van de wielen.
Vandaar de kwalificatie tussen aanhalingstekens
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 jan 2008 17:35
Re: Pulsgever en krukas sensor punto '93 met pulsdeler
Ik refereer aan een andere (oudere) cruisecontrol die je op een toerenpuls kon zetten.
Feit is:
Cruise control gebruik je normaal gesproken in de hoogste versnelling. In z'n 5 bij bv. 3000 toeren heb je een vaste snelheid.
Bij een stoplicht draai de motor natuurlijk, maar door de rem schakelaar is de cruise dan uitgeschakeld.
Ook met een snelheidspuls, als je rijd, maar de cruisecontrol niet gebruikt, heb je een (ongebruikte) puls. (zelfde als bij een verkeerslicht)
Het maakt voor een cruisecontrol puls niet uit of je stilstaat op rijd. Als er maar een puls is bij inschakeling.
En die puls wil de cruisecontrol constant houden door gas bij of los te laten.
En of dat nu een snelheidspuls is of een toerenpuls
Ik zie eerlijk gezegd geen rede waardoor het niet zou lukken. Eén wat volgens mijn nog roet in het eten kan gooien, is het feit dat er mogelijk een stoorsignaal komt door deze aftakking op de (krukas)pulsgever.
De rede waarom ik op dit forum reageer is, omdat ik geen goed forum kon vinden over pulsgevers tbv van cruise controls.
En er meerdere cruisecontrol vragen gesteld zijn, betreffende de puls op dit forum.
Samengevat:
Het betreft een simpele cruise control met pulsdeler. (ap-50)
Werkt alleen als die ingeschakeld is(natuurlijk)
Rem schakelaar schakelt cruise uit (gelukkig wel)
Inderdaad begrijp ik dat het voor een navigatie NIET gaat werken. (ivm met verkeerslichten en de versnelling)
mvg
Martin
Feit is:
Cruise control gebruik je normaal gesproken in de hoogste versnelling. In z'n 5 bij bv. 3000 toeren heb je een vaste snelheid.
Bij een stoplicht draai de motor natuurlijk, maar door de rem schakelaar is de cruise dan uitgeschakeld.
Ook met een snelheidspuls, als je rijd, maar de cruisecontrol niet gebruikt, heb je een (ongebruikte) puls. (zelfde als bij een verkeerslicht)
Het maakt voor een cruisecontrol puls niet uit of je stilstaat op rijd. Als er maar een puls is bij inschakeling.
En die puls wil de cruisecontrol constant houden door gas bij of los te laten.
En of dat nu een snelheidspuls is of een toerenpuls
Ik zie eerlijk gezegd geen rede waardoor het niet zou lukken. Eén wat volgens mijn nog roet in het eten kan gooien, is het feit dat er mogelijk een stoorsignaal komt door deze aftakking op de (krukas)pulsgever.
De rede waarom ik op dit forum reageer is, omdat ik geen goed forum kon vinden over pulsgevers tbv van cruise controls.
En er meerdere cruisecontrol vragen gesteld zijn, betreffende de puls op dit forum.
Samengevat:
Het betreft een simpele cruise control met pulsdeler. (ap-50)
Werkt alleen als die ingeschakeld is(natuurlijk)
Rem schakelaar schakelt cruise uit (gelukkig wel)
Inderdaad begrijp ik dat het voor een navigatie NIET gaat werken. (ivm met verkeerslichten en de versnelling)
mvg
Martin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Re: Pulsgever en krukas sensor punto '93 met pulsdeler
Het blift gewoon onmogelijk wat je voorstelt
Je probeert het toerental van de motor te regelen met het gemeten toerental van de motor
Je probeert het toerental van de motor te regelen met het gemeten toerental van de motor
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Re: Pulsgever en krukas sensor punto '93 met pulsdeler
De door jou voorgestelde methode voert slechts tot een motortoerenregeling maar niet tot cruisecontrol
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Re: Pulsgever en krukas sensor punto '93 met pulsdeler
Koop een externe pulsgever, monteer die bij één van de assen, dat is veel beter.
Die hele oude cruise-control (feitelijk motortoerental control) kon de hoeveelheid pulsen van de krukas wel verwerken, of een cruise-control bedoeld voor pulsen van de as ook zo veel snel opeenvolgende pulsen kan verwerken, vraag ik mij af.
Of tap de puls van de auto zelf af, de Punto 1993 staat op de lijst.
Ik ging er van uit dat er een onderdeel van een overtollige cruise-control gebruikt ging worden voor aansturing van een vaste inbouw navigatie.
Aangezien ik er naast zit, en de vraag niet echt over navigatie gaat, ben ik weg.
Die hele oude cruise-control (feitelijk motortoerental control) kon de hoeveelheid pulsen van de krukas wel verwerken, of een cruise-control bedoeld voor pulsen van de as ook zo veel snel opeenvolgende pulsen kan verwerken, vraag ik mij af.
Of tap de puls van de auto zelf af, de Punto 1993 staat op de lijst.
Ik ging er van uit dat er een onderdeel van een overtollige cruise-control gebruikt ging worden voor aansturing van een vaste inbouw navigatie.
Aangezien ik er naast zit, en de vraag niet echt over navigatie gaat, ben ik weg.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 887