GPS VW universeel?

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Ludo1
New Member
New Member

GPS VW universeel?

Bericht door Ludo1 »

Momenteel ben ik bezig mijn MFD2 te vervangen voor een F920bt. Nu wil ik graag de originele VW GPS antenne icm de pioneer gebruiken. Hiervoor zijn verloopstekker te krijgen maar ik hoor tegenstrijdige verhalen. De een zegt dat de GPS-antenne universeel is, de ander zegt dat de verschillende antennes andere waarden doorgeven. Wie weet hier meer over? En specifiek, kan ik de VW GPS gebruiken voor de pioneer navi? Dit om een hoop uit- en inbouwwerk te besparen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Re: GPS VW universeel?

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bespaar je de moeite want de meegeleverde losse GPS antenne van de Pioneer werkt net zo goed, zo niet beter dan de volkomen verouderde techniek in de binnenkort toch ter ziele gaande VW haaienvin.
Ze kunnen maximaal 8 satellieten tegelijk ontvangen, geen moderne chipset, veel minder ontvangst en de afdichting is waardeloos. Maar met een verloopkabel wel te gebruiken. Al deze vaste GPS-antennes kunnen door elkaar worden gebruikt.

Gewoon dat Pioneer-ding ergens onder het dashboard verstoppen en geen centje pijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ludo1
New Member
New Member

Bericht door Ludo1 »

Dank voor je snelle reactie.
Het gaat hier echter niet om een verouderde haaievin op het dak maar een gps in een vw eos 2007 die al ergens onder het dashboard zit. Het bespaart me nl een hoop moeite om onder / achter het dashboard te klungelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En ook dan zou ik de veel betere Pioneer-antenne adviseren
Dit ook omdat de Pioneer bij een koude start sowieso al veel problemen heeft om z'n oude positie te reproduceren en dan is zo optimaal mogelijke ontvangst een pre!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”