Meerdere kaarten op SDcard rns310
-
- New Member
Meerdere kaarten op SDcard rns310
Net een week of wat in het bezit van een Polo 2010 met RNS310, helemaal goed zeg maar
Erg tevreden over deze unit (en de auto). Heb de Benelux gegevens op een sdcard gezet en dat is helemaal geweledig: het systeem rekent supersnel en functioneert gewoon goed.
Nu zal ik voor het werk veelvuldig in het grensgebied van NL en Duitsland aanwezig zijn. Een kaart van D is dus een welkome aanvulling, mijn werkgever (per slot heeft hij er baat bij) wil best een versie aanschaffen. Niets aan het handje en navigeren zal geen probleem zijn.
Nu is het zo dat ik deze navigatie-gegevens dus ook op die SDcard wil hebben, per slot scheelt dat wisselen van schijf of card. Nu vraag ik mij af kan dit ? Ik kan dit nergens achter halen in de gebruiksaanwijzing.
Kijk het is natuurlijk een kwestie van trial and error, maar het probleem is dat ik de originele schijven bij mijn werkgever moet laten ( fiscuskwestie) en het ook maar even een blokje om is om het te regelen ( 150 km enkele rit).
Daarboven kan het wellicht een probleem zijn dat de benelux FX v1 is en van Duitsland hebben wij V2 in bestelling staan.
Voordat ik deze exercitie uitvoer, heeft er iemand ervaring mee om op legale wijze meerdere mappen op 1 sd card te zetten ?
Ik hoor het graag !
Erg tevreden over deze unit (en de auto). Heb de Benelux gegevens op een sdcard gezet en dat is helemaal geweledig: het systeem rekent supersnel en functioneert gewoon goed.
Nu zal ik voor het werk veelvuldig in het grensgebied van NL en Duitsland aanwezig zijn. Een kaart van D is dus een welkome aanvulling, mijn werkgever (per slot heeft hij er baat bij) wil best een versie aanschaffen. Niets aan het handje en navigeren zal geen probleem zijn.
Nu is het zo dat ik deze navigatie-gegevens dus ook op die SDcard wil hebben, per slot scheelt dat wisselen van schijf of card. Nu vraag ik mij af kan dit ? Ik kan dit nergens achter halen in de gebruiksaanwijzing.
Kijk het is natuurlijk een kwestie van trial and error, maar het probleem is dat ik de originele schijven bij mijn werkgever moet laten ( fiscuskwestie) en het ook maar even een blokje om is om het te regelen ( 150 km enkele rit).
Daarboven kan het wellicht een probleem zijn dat de benelux FX v1 is en van Duitsland hebben wij V2 in bestelling staan.
Voordat ik deze exercitie uitvoer, heeft er iemand ervaring mee om op legale wijze meerdere mappen op 1 sd card te zetten ?
Ik hoor het graag !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je een 4 Gb kaartje neemt kun je daarop alle 10 cd's van heel Europa installeren
Met een kaartje van 8 Gb is nog mooier omdat je dan nog heel wat ruimte overhoudt voor MP3
Mocht je een nieuwe editie van een land aanschaffen, dan kun je die gewoon over de oude gegevens heen installeren. Daar merk je niets van
Met een kaartje van 8 Gb is nog mooier omdat je dan nog heel wat ruimte overhoudt voor MP3
Mocht je een nieuwe editie van een land aanschaffen, dan kun je die gewoon over de oude gegevens heen installeren. Daar merk je niets van
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
@ gerritje
dank je wel voor de snelle reactie. Dan ga ik (nou ja de werkgever) over tot definitieve aanschaf en maak ik even een ommezwaai naar de zaak voor installatie. (dat laatste is niet anders, schijven moeten uiteindelijk op de zaak blijven aangezien iedere losse aanschaf als belaste verstrekking gezien wordt ( wij hebben een hoop problemen met de belastingdienst agv een boekencontrole + rare acties van collega mbt hun lease wagen, ik ga dus voor die 149 euries niet mijn vingers branden)
Uit jouw antwoord maak ik ook op de media afspelen van dezelfde mediakaart waar de NAV opstaat ook mogelijk is ? Dat zou helemaal mooi zijn !
Blijft wel jammerlijk dat een installatie op SD een uur duurt.. (zal ook een vorm van copieerbeveiliging zijn ( vooral tegen het lenen van schijven denk ik))
dank je wel voor de snelle reactie. Dan ga ik (nou ja de werkgever) over tot definitieve aanschaf en maak ik even een ommezwaai naar de zaak voor installatie. (dat laatste is niet anders, schijven moeten uiteindelijk op de zaak blijven aangezien iedere losse aanschaf als belaste verstrekking gezien wordt ( wij hebben een hoop problemen met de belastingdienst agv een boekencontrole + rare acties van collega mbt hun lease wagen, ik ga dus voor die 149 euries niet mijn vingers branden)
Uit jouw antwoord maak ik ook op de media afspelen van dezelfde mediakaart waar de NAV opstaat ook mogelijk is ? Dat zou helemaal mooi zijn !
Blijft wel jammerlijk dat een installatie op SD een uur duurt.. (zal ook een vorm van copieerbeveiliging zijn ( vooral tegen het lenen van schijven denk ik))
Hide post links |
-
- New Member
Re: Meerdere kaarten op SDcard rns310
Nog een vraagje hierover
Onze Gerrit lijkt wel een Orakel en weet zoals ik hier weer lees alles
Ik weet dat ik nu bij aanschaf van een CD deze in de auto zelf kon overzetten naar een SD.
Dit heb ik gedaan en wel naar een 2gig, omdat ik niet wist dat de RNS310 meer aankon in geheugen kaarten.
Ik lees dat de voorkeur 8GIG SD had moeten zijn.
Met dank aan mijn zoontje die nu weet hoe je met 4 DVD's en 1 CD in de magnetron vuurwerk kunt maken.
Ik weet nu dat ik deze SD2GIG kaart kan overzetten via de pc naar een andere SD2GIG kaart en dat deze dan alleen in mijn eigen auto zal blijven werken. De vraag is kan dit ook naar een SD8GIG kaart en dat deze dan ook blijft werken ? Moet deze GIG kaart dan nog voordien eerste speciaal geformateerd worden 16 of 32 bit wel of geen fat ?
DIt omdat ik nu niet een cloon kan maken wegens verschil in het aantal GIG
grt Axell
Onze Gerrit lijkt wel een Orakel en weet zoals ik hier weer lees alles
Ik weet dat ik nu bij aanschaf van een CD deze in de auto zelf kon overzetten naar een SD.
Dit heb ik gedaan en wel naar een 2gig, omdat ik niet wist dat de RNS310 meer aankon in geheugen kaarten.
Ik lees dat de voorkeur 8GIG SD had moeten zijn.
Met dank aan mijn zoontje die nu weet hoe je met 4 DVD's en 1 CD in de magnetron vuurwerk kunt maken.
Ik weet nu dat ik deze SD2GIG kaart kan overzetten via de pc naar een andere SD2GIG kaart en dat deze dan alleen in mijn eigen auto zal blijven werken. De vraag is kan dit ook naar een SD8GIG kaart en dat deze dan ook blijft werken ? Moet deze GIG kaart dan nog voordien eerste speciaal geformateerd worden 16 of 32 bit wel of geen fat ?
DIt omdat ik nu niet een cloon kan maken wegens verschil in het aantal GIG
grt Axell
Lekker zuinig die Blue Motion van VW
Hide post links |
-
- Senior Member
Een kaart cd kan worden gebruikt om de gegevens op SD kaart te installeren. Dit kun je net zo vaak doen als je wilt
De unieke apparaatcode komt op de SD kaart t staan zodat deze uitsluitend in dat betreffende installatietoestel kan worden gebruikt. Kaartje > 2 Gb zij automatisch al FAT32. Niets aan doen dus
Je kunt er alle kaarten van Europa opzetten maar kijk uit met die van Centraal oost Europa omdat daar een domme fout in zit zoals eerder gemeld. Je hoeft Italië ook echt niet Apart te houden
Er zitten echter beperkingen aan de officiële gebruiksvoorwaarden
De unieke apparaatcode komt op de SD kaart t staan zodat deze uitsluitend in dat betreffende installatietoestel kan worden gebruikt. Kaartje > 2 Gb zij automatisch al FAT32. Niets aan doen dus
Je kunt er alle kaarten van Europa opzetten maar kijk uit met die van Centraal oost Europa omdat daar een domme fout in zit zoals eerder gemeld. Je hoeft Italië ook echt niet Apart te houden
Er zitten echter beperkingen aan de officiële gebruiksvoorwaarden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Als jij een met de navigatie geïnstalleerd 2 GB SD-kaartje op de PC kopieert naar een al dan niet onnodig geformatteerde kaart van 4 of 8 GB houd je een kaartje over waar maar 2 GB aan gegevens op past.
Dat is dan dus gewoon een veel te duur 2 GB kaartje geworden
Het simpelweg bestand voor bestand kopiëren naar een ander kaartje is mogelijk maar dan werkt het kaartje niet
Dat is dan dus gewoon een veel te duur 2 GB kaartje geworden
Het simpelweg bestand voor bestand kopiëren naar een ander kaartje is mogelijk maar dan werkt het kaartje niet
Hide post links |
-
- New Member
binnenkort rij ik ook in een Golf 6 met RNS-310
dus ik koop een SD-kaart van 8G
daar kan dan zowel navi software op als MP3 muziek
verbeter mij aub als ik fout ben
...
is de overdrachtsnelheid ook van belang ?
extreme SDHC ?
ultra SDHC ?
of
gewoon SDHC ?
alvast bedankt
dus ik koop een SD-kaart van 8G
daar kan dan zowel navi software op als MP3 muziek
verbeter mij aub als ik fout ben
...
is de overdrachtsnelheid ook van belang ?
extreme SDHC ?
ultra SDHC ?
of
gewoon SDHC ?
alvast bedankt
Hide post links |
-
- Senior Member
De overdrachtssnelheid is hooguit van belang bij het inlezen van de directory voor de MP3 bestanden.
Overigens, als jij binnkort een (nieuwe) Golf VI krijgt zit daar helemaal geen RNS310 meer in maar een RNS315
Overigens, als jij binnkort een (nieuwe) Golf VI krijgt zit daar helemaal geen RNS310 meer in maar een RNS315
Hide post links |
-
- New Member
THX voor de snelle reactie !
volgens offerte & bestelbon zou het toch een RNS 310 worden ...
(Wolfsburg --> België & geleverd 3e week juli)
volgens offerte & bestelbon zou het toch een RNS 310 worden ...
(Wolfsburg --> België & geleverd 3e week juli)
Hide post links |
-
- Senior Member
Alles wat hier en in Duitsland in ieder geval sinds januari in Golf 6 is geleverd is RNS315
Vreemd dat dan België gebruikt wordt als afvalputje
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb dit jaar diverse Golf type 6 afleverings klaar gemaakt maar geen met een RNS315 af-fabriek.Gerritje schreef:Alles wat hier en in Duitsland in ieder geval sinds januari in Golf 6 is geleverd is RNS315
Deze worden naar verwachting gemonteerd vanaf productieweek 22 2011 in de Golf 6.
De RNS315 wordt op dit moment geleverd in o.a.:
Transporter GP
Caddy GP
Nieuwe Jetta
Nieuwe Touran
Nieuwe Passat
Nieuwe Sharan
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]
Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik heb een golf variant in bestelling staan...deze wordt medio augustus geleverd en is besteld met een RNS 310.
Begrijp ik het goed dat dit geen RNS 310 wordt maar een RNS 315?
Begrijp ik het goed dat dit geen RNS 310 wordt maar een RNS 315?
Hide post links |
-
- Senior Member
Je krijgt een RNS315 met kaarten van geheel Europa voorgeïnstalleerd. Dit is op ditm moment V2 (2010 versie)
Onmiddellijk bedingen dat je de nieuwe SD kaart V3 (2011) gratis nageleverd krijgt zodra deze beschikbaar komt
Onmiddellijk bedingen dat je de nieuwe SD kaart V3 (2011) gratis nageleverd krijgt zodra deze beschikbaar komt
Hide post links |
-
- Starting Member
Oke,
Ik heb ff geyoutubed (is dat een werkwoord?) maar ik zie niet meteen een verschil tussen de 310 en 315.
En waar kan ik zien in een rns wat de versie van de kaart is?
Ik heb ff geyoutubed (is dat een werkwoord?) maar ik zie niet meteen een verschil tussen de 310 en 315.
En waar kan ik zien in een rns wat de versie van de kaart is?
Hide post links |
-
- Senior Member
Toch zijn de verschillen aanzienlijk
Hoewel het instructieboekje dat je bij de RNS310 krijgt ook voor de RNS315 wordt gebruikt, zul je in de tekst veelvuldig de opmerking zien dat dit niet geldt voor de RNS310. Pas dan merk je hoe spijtig het is als je geen RNS315 hebt in je nieuwe auto
Hoewel het instructieboekje dat je bij de RNS310 krijgt ook voor de RNS315 wordt gebruikt, zul je in de tekst veelvuldig de opmerking zien dat dit niet geldt voor de RNS310. Pas dan merk je hoe spijtig het is als je geen RNS315 hebt in je nieuwe auto
Hide post links |
-
- Senior Member
In het NAV menu kun je dat opvragenstitchie schreef:En waar kan ik zien in een rns wat de versie van de kaart is?
Maar is het niet handiger om dat straks gewoon zelf op te zoeken in de handleiding die je krijgt?
Hide post links |
-
- New Member
Ik ben net mijn splinternieuwe golf 6 gaan afhalen, en deze is geleverd met een gewone RNS 310 (zoals ook op de bestelbon stond).. Beetje spijtig wel want had gehoopt op een RNS 315. Er staan enkel de benelux-landen op geïnstalleerd en is geleverd met een mapje met 2 cd's..
Hide post links |
-
- Senior Member
Dan heb je bij de bestelling waarschijnlijk een voorraadauto gekozen.
Nieuw gebouwde Golfs worden al maanden met de 315 uitgeleverd.
Je bent gefopt
Nieuw gebouwde Golfs worden al maanden met de 315 uitgeleverd.
Je bent gefopt
Laatst gewijzigd door wmp op 13 jul 2011 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd, svp beantwoorden via de knop linksonderaan met de tekst : "REAGEER"
Reden: Onnodige quote verwijderd, svp beantwoorden via de knop linksonderaan met de tekst : "REAGEER"
Hide post links |
-
- New Member
Toch niet, volledig zelf samengestelde 2.0l R-line met "business pack GP"S enz... Productiedatum stond op 1 juli en leverdatum 5 juli (zelf geverifiëerd op computerscherm VW dealer). Hij is uiteindelijk enkele dagen eerder geproduceerd.
Laatst gewijzigd door wmp op 13 jul 2011 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Hide post links |
-
- Starting Member
Ben benieuwd wat ik ga krijgen dan...Golf variant prod.week 29!!
Bij bestelling RNS 310...wordt dit dan toch een RNS 315?
Bij bestelling RNS 310...wordt dit dan toch een RNS 315?
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb de wagen helemaal zelf samengesteld, een witte 2.0l R-Line met "pack business gps" en nog enkele opties. Het computersysteem van VW gaf een productiedatum aan van 1 juli (= week26) en leverdatum van 5 juli bij ingave van de bestelling. Ik ben wel van België, dit heeft er mss toch mee te maken?
Laatst gewijzigd door wmp op 13 jul 2011 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat België verklaart een hoop!
Wat daar de standaard is kunnen we hier niet beoordelen
Wel is het in z'n algemeenheid zo dat zodra je "packs" aangeboden krijgt, je ervan uit moet gaan dat deze voornamelijk zijn bedoeld om overtollige voorraden kwijt te raken, en dat is meestal overjarig materiaal
Wat daar de standaard is kunnen we hier niet beoordelen
Wel is het in z'n algemeenheid zo dat zodra je "packs" aangeboden krijgt, je ervan uit moet gaan dat deze voornamelijk zijn bedoeld om overtollige voorraden kwijt te raken, en dat is meestal overjarig materiaal
Hide post links |
-
- New Member
@Gerritje
Ik heb een ultra 4gb SDHC kaart, class4 gekocht voor de RNS310.
Nu lees ik tegenstrijdige berichten of je deze kaart wel of niet kunt gebruiken om de navigatie cd-roms op over te zetten. Wat moet ik nu geloven?
Ik heb een ultra 4gb SDHC kaart, class4 gekocht voor de RNS310.
Nu lees ik tegenstrijdige berichten of je deze kaart wel of niet kunt gebruiken om de navigatie cd-roms op over te zetten. Wat moet ik nu geloven?
Hide post links |
-
- Senior Member
Allemaal quatsch
Je kunt elke SD kaart tot 32 GB gebruiken
Ik zou echter niet de snelste nemen. Daar betaal je veel voor snelhid die het systeem niet kan bieden
Met 4GB kom je heel ver, wil je heel Europa kies dan 8 GB
Je kunt elke SD kaart tot 32 GB gebruiken
Ik zou echter niet de snelste nemen. Daar betaal je veel voor snelhid die het systeem niet kan bieden
Met 4GB kom je heel ver, wil je heel Europa kies dan 8 GB
Hide post links |
-
- Starting Member
Ben ik gisteren gebeld dat mijn golf variant volgende week binnen komt en dat hij begin wk 32 opgehaald kan worden.
Dan kan deze toch nooit in week 29 geproduceerd worden?
Gerrit, vanaf welke week werd de golf variant uitgevoerd met een RNS 315 ipv RNS 310?
Dan kan deze toch nooit in week 29 geproduceerd worden?
Gerrit, vanaf welke week werd de golf variant uitgevoerd met een RNS 315 ipv RNS 310?
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 722