Wie-o-wie kan mij behulpzaam zijn bij het volgende:
Ik ben op zoek in mijn Astra G, bouwjaar 2004, naar de tachopuls.
Volgens de "bekende tabel" zou deze linksonder voetruimte bij bestuurder op stekker X2, pin 61 (of zo) zitten.
Ik kan linksonder alleen het zekeringkastje ontdekken, geen X2 stekker.
Heeft iemand ervaring hiermee? Zit deze puls misschien ook zomaar op de bekabeling van de radio (zoals zoveel voorkomt).
Iedere reactie welkom.
Ibor
HULP GEZOCHT: Tachopuls in Astra type G (2004)
-
- Average Member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 22 jun 2007 07:54
HULP GEZOCHT: Tachopuls in Astra type G (2004)
[b]Opel Astra 2.0 DTI MS 5000 met MT 5010/01, NT2007-2[/b]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Daar kun jij veel makkelijker achter komen dan wij op afstandZit deze puls misschien ook zomaar op de bekabeling van de radio (zoals zoveel voorkomt).
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 22 jun 2007 07:54
Ook als je geen verstand van autoelectronica hebt ?????
En zo ja, hoe dan ???? (kelurcode draad, pin op stekker) geen idee waar en hoe ik dat moet zoeken.
En zo ja, hoe dan ???? (kelurcode draad, pin op stekker) geen idee waar en hoe ik dat moet zoeken.
[b]Opel Astra 2.0 DTI MS 5000 met MT 5010/01, NT2007-2[/b]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dan begin je met Search bovenaan de pagina en kijkt of er al anderen zijn die en snelheidspuls wilden testen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 18 feb 2007 18:30
Hallo Ibor,
De tachopuls zit in de iso stekker van de radio blauw/rood draad dikte is 0,35.
Succes met aansluiten.
Gr Michel
De tachopuls zit in de iso stekker van de radio blauw/rood draad dikte is 0,35.
Succes met aansluiten.
Gr Michel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 22 jun 2007 07:54
Bedankt Michel00
Draad voor achteruit en verlichting heb ik inmiddels getrokken, nu nog de radio uitbouwen en de aansluitingen realiseren.
Zal ik vandaag waarschijnlijk niet aan toe komen (druk druk en gisteren/vanmorgen een (te) heftig 60-jaren fuifje gehad ), maar ik houdt verslag van de inbouw en de resultaten wel bij in dit draadje.
Gerritje: die Searchfunctie had ik al geprobeerd (op diverse fora, ook in DE) maar leverde niet het gewenste resultaat
Draad voor achteruit en verlichting heb ik inmiddels getrokken, nu nog de radio uitbouwen en de aansluitingen realiseren.
Zal ik vandaag waarschijnlijk niet aan toe komen (druk druk en gisteren/vanmorgen een (te) heftig 60-jaren fuifje gehad ), maar ik houdt verslag van de inbouw en de resultaten wel bij in dit draadje.
Gerritje: die Searchfunctie had ik al geprobeerd (op diverse fora, ook in DE) maar leverde niet het gewenste resultaat
[b]Opel Astra 2.0 DTI MS 5000 met MT 5010/01, NT2007-2[/b]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 22 jun 2007 07:54
Ja: er zit een tachopuls op de radio-ISO stekker
Zoals beloofd: mijn verdere ervaring met de inbouw van een MS 3100:
Eerst de radio (toevallig een "oude" VDO) uitgebouwd en op zoek naar de blauw/rode draad op de ISO-stekker.
En ja hoor: zelfs twee draden
Welke nu te nemen? Eerst even meten wat er op de draden staat: op één nul volt, op de andere ongeveer 12V.
Eerst maar eens naar de Opeldealer, mogelijk dat deze mij wijzer kunnen maken.
Een vriendelijke monteur kijkt even op het bedradingsschema via de garagecomputer: de 0V is voor de afstandbediening van de originele Opel-navi, de andere is inderdaad de tachopuls.
De complete kabelboom aangesloten, incl. achteruit en dan maar proberen.
Bij de eerste poging blijkt alles al te werken. Nu de 5010/01 TMC box eraan en ook dat in één keer aan de praat.
Nu we weten dat de kabels / signalen allemaal correct zijn aangesloten, kunnen we verder met de uitruil van de PC4000 en MM3000 en hiervoor de PC5000 met MM5000 plaatsen (en maar hopen dat deze werken, het waren "krijgertjes")
Eerst de radio (toevallig een "oude" VDO) uitgebouwd en op zoek naar de blauw/rode draad op de ISO-stekker.
En ja hoor: zelfs twee draden
Welke nu te nemen? Eerst even meten wat er op de draden staat: op één nul volt, op de andere ongeveer 12V.
Eerst maar eens naar de Opeldealer, mogelijk dat deze mij wijzer kunnen maken.
Een vriendelijke monteur kijkt even op het bedradingsschema via de garagecomputer: de 0V is voor de afstandbediening van de originele Opel-navi, de andere is inderdaad de tachopuls.
De complete kabelboom aangesloten, incl. achteruit en dan maar proberen.
Bij de eerste poging blijkt alles al te werken. Nu de 5010/01 TMC box eraan en ook dat in één keer aan de praat.
Nu we weten dat de kabels / signalen allemaal correct zijn aangesloten, kunnen we verder met de uitruil van de PC4000 en MM3000 en hiervoor de PC5000 met MM5000 plaatsen (en maar hopen dat deze werken, het waren "krijgertjes")
[b]Opel Astra 2.0 DTI MS 5000 met MT 5010/01, NT2007-2[/b]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 aug 2004 17:23
Re: HULP GEZOCHT: Tachopuls in Astra type G (2004)
hoi Ibor
ik zoek ook de pulse draad maar welke moet je nou hebben die waar 12 volt op staat of 0 volt
mvg
ik zoek ook de pulse draad maar welke moet je nou hebben die waar 12 volt op staat of 0 volt
mvg
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Re: HULP GEZOCHT: Tachopuls in Astra type G (2004)
Dat kun je niet zomaar zeggen. Cantact aanzetten en buurman laten duwen
Als er nu 12 volt op staat, en je beweegt de auto enkele meters, moet deze spanning 4-8 maal verdijwen en weer terugkomen
Hetzelfde geldt voor de draad waarop nu geen spanning staat. Daar moet dan enkele malen 12 volt op komen gedurende verplaatsing
Als er nu 12 volt op staat, en je beweegt de auto enkele meters, moet deze spanning 4-8 maal verdijwen en weer terugkomen
Hetzelfde geldt voor de draad waarop nu geen spanning staat. Daar moet dan enkele malen 12 volt op komen gedurende verplaatsing
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 546
-
-
Dringend hulp gezocht Opel CD 500 MY2009/2010 Beneluxversie 2014/2015
door Paultje Poets 1979 » 06 feb 2016 22:01 » in Te Koop Gevraagd -
Reacties: 0
Weergaves: 637
-
-
-
Coördinaten inlezen met USB-stick bij Opel Astra K 2019 met Navi 900
door Ad de Laat » 19 apr 2016 20:18 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 0
Weergaves: 1590
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 623
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 645
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 2864
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1500