Navigatie: Columbus of TomTom

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie

Columbus of TomTom??

Peiling eindigde op 10 jun 2011 12:53

Columbus
0
Geen stemmen
TomTom
2
100%

Totaal aantal stemmen: 2

Zeverej
New Member
New Member

Navigatie: Columbus of TomTom

Bericht door Zeverej »

Volgende week vrijdag kan ik mijn nieuwe Skoda Octavia Elegance Bus.ed. ophalen. Deze wordt standaard geleverd met de Columbus Radio/Navigatie. De Columbus heb ik niet expliciet gekozen. Ik heb bij bestellen van de auto de DVD met kaarten er NIET bijbesteld, want ik heb al een TomTom.

Nu overweeg ik toch mijn TomTom in de kast te leggen en een DVD met kaarten voor mijn Columbus aan te schaffen. Ik wil geen 'gerommel' met kopieën of illegale versies, dus ik weet dat ik dan een aanzienlijk bedrag kwijt ben.

:?: Wat is jullie mening?
  • Is het verstandig om de DVD aan te schaffen voor mijn Columbus, of kan ik beter met mijn TomTom blijven werken?
  • Hoe verhoudt zich de kwaliteit van de Columbuskaarten zich t.o.v. de TomTomkaarten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Re: Navigatie: Columbus of TomTom

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als jij een beetje aardige verhouding hebt met de dealer zal deze de gevraagde DVD zonder meer voor je installeren
Dat gebeurt bij elk zich zelf respecterend bedrijf, alleen al uit concurrentieoverwegingen

Overigens kan ik in de prijslijst van de Elegance Businessline nergens vinden dat er voor een DVD extra moet worden betaald
Wel dat je voor een BT kit + MFL 500 euro moet dokken. Bizar voor iets wat men Businessline noemt!

De dekking van de Europaset op een TomTom is veel groter dan die van VAG
Bovendien moet je voor Oost Europa weer een nieuwe DVD erbij kopen en heb je alsnog een papieren kaart nodig om een route daar naartoe te berekenen omdat men zo stom is geweest om de doorgaande wegen van het niet gedekte gebied niet op te nemen. Dat kun je ook niet verwachten voor 200 euro per DVD
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Zeverej
New Member
New Member

Bericht door Zeverej »

Dank voor je reactie. De brochure van de Businessline is per 1-6 weer aangepast en daarin lees ik nu onder het uitrustingsniveau van de Elegance Business: 'Navigatiesysteem Columbus inclusief harddisk en data West-Europa'. Volgens mij is dat weer nieuw en stond dat niet in de brochure toen ik de auto bestelde. In de accessoiresbrochure staat gewoon nog dat je de DVD moet kopen. :doh:

Ben ook blij met je reactie dat de dekking van de TT-kaarten beter is. Ik denk dat ik met de vakantie mijn TT dan als reserve meeneem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zeverej schreef:Ben ook blij met je reactie dat de dekking van de TT-kaarten beter is. Ik denk dat ik met de vakantie mijn TT dan als reserve meeneem.

Ik heb niet gezegd "beter". Ik zou niet durven want het is een TeleAtlas product en daarover bestaan gerede twijfels vwb nauwkeurigheid.
Ik heb gezegd "groter" vanwege de beperkte dekking van alleen een deel van West Europa van de VAG DVD
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Zeverej
New Member
New Member

Bericht door Zeverej »

Tja, en Tele Atlas is tegenwoordig ook onderdeel van TT, dus één pot nat. Dus de dekking is groter en dat vind ik toch nog steeds een voordeel. Beter is dan niet het goede woord ervoor...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Flitsmelder op columbus infotainmentsysteem
    door F. van Schaik » 03 nov 2015 23:34 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 918