Avic F-930BT met stuurbediening VW
-
- New Member
Avic F-930BT met stuurbediening VW
Ik overweeg een F-930BT aan te schaffen voor in een nieuwe Passat. Ik wilde eigenlijk eerst gaan voor een Kenwood DNX-5280BT, maar gezien alle sores die mensen met de Kenwood spullen hebben, heb ik toch maar besloten om verder te zoeken.
Afneembaar front is een must, vandaar dat ik uitkwam op de F-930BT. Ik denk dat ik al veel info gevonden heb, alleen kan ik nergens vinden hoe de radio integreet in een VW. En dan heb ik het met name over de bediening op het stuur, en het display op het dashboard. Ik begrijp dat ik daar een speciale adapter voor nodig heb, maar niemand kan me vertellen wat er dan wel en wat er niet werkt. Wellicht zijn er hier mensen die me hier antwoord op kunnen geven??
Afneembaar front is een must, vandaar dat ik uitkwam op de F-930BT. Ik denk dat ik al veel info gevonden heb, alleen kan ik nergens vinden hoe de radio integreet in een VW. En dan heb ik het met name over de bediening op het stuur, en het display op het dashboard. Ik begrijp dat ik daar een speciale adapter voor nodig heb, maar niemand kan me vertellen wat er dan wel en wat er niet werkt. Wellicht zijn er hier mensen die me hier antwoord op kunnen geven??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: Avic F-930BT met stuurbediening VW
Misschien dat je je nog even verder moet orienteren want er is van de 930BT een speciaal voor VAG bestemde versie die plug & Play op de bestaande aansluitingen past, alle functies van de Passat ondersteunt incl MFA en stuurwielbediening
Hiervoor is wel een speciale CAN adapter nodig
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor je reactie. Ik had deze inderdaad al gezien, heel erg mooi, maar... Geen afneembaar front, en dat is helaas een MustGerritje schreef:Misschien dat je je nog even verder moet orienteren want er is van de 930BT een speciaal voor VAG bestemde versie die plug & Play op de bestaande aansluitingen past, alle functies van de Passat ondersteunt incl MFA en stuurwielbediening
Hide post links |
-
- Senior Member
Volgens de site van Pioneer en de kenmerken:p0ske schreef:Bedankt voor je reactie. Ik had deze inderdaad al gezien, heel erg mooi, maar... Geen afneembaar front, en dat is helaas een Must
Verwijderbaar voorpaneel Ja (deels)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Ok, maar heb je het dan over de AVIC-F3210BT neem ik aan? Ik vind nergens wat nou exact ondersteund wordt qua MFS en bediening op het stuur. Wel begrijp ik van de pioneer site dat ik juist geen can-bus adapter nodig heb. Nadeel van dit type is het kleine scherm. Groot voordeel is inderdaad het afneembare scherm.
Kan niet zien of deze afgeleid is van de 930BT. Heb het idee dat het hier om een ouder model gaat
Kan niet zien of deze afgeleid is van de 930BT. Heb het idee dat het hier om een ouder model gaat
Hide post links |
-
- Senior Member
Hoe je nu ineens bij de 3210 komt is me een raadsel
Ik heb toch duidelijk aangegeven dat het de 9310 is
Ik heb toch duidelijk aangegeven dat het de 9310 is
Hide post links |
-
- New Member
Sorry hoor, maar ik zie nergens dat je het over de 9310 hebt. Bovendien heeft die (volgens mij) toch echt geen afneembaar front. Staat inderdaad wel op de site van pioneer inderdaad, maar dat klopt volgens mij niet.
Hide post links |
-
- Senior Member
Oops
Ik bedoel de 9310 zoals wel in mijn concept maar niet in het bericht staat
Zowel de 930BT als de 9310BT hebben een een deels afneembaar voorpaneel om diefstal te voorkomen;
http://www.pioneer.pl/nl/products/25/11 ... index.html
http://www.pioneer.eu/nl/products/25/11 ... index.html
Daarin zijn deze toestellen identiek
Het voordeel van 9310BT is dat hij 100% in een VW past, de andere alleen met speciale pasranden
Zowel de 930BT als de 9310BT hebben een een deels afneembaar voorpaneel om diefstal te voorkomen;
Het voordeel van 9310BT is dat hij 100% in een VW past, de andere alleen met speciale pasranden
Hide post links |
-
- New Member
Ah, ik dacht alGerritje schreef:Oops
Ik had inderdaad ook al gekeken naar de AVIC-F9310BT, en ook gezien dat op de Pioneer site staat dat er een deels afneembaar front op zit. Alleen als ik naar de foto van het apparaat kijk, kan ik niet ontdekken welke deel er af kan. Sterker nog, in de handleiding staat dat deze 'feature' alleen op de AVIC-F930BT zit....
Hide post links |
-
- New Member
@p0ske: Welke heb je uiteindelijk gekozen?p0ske schreef:Ah, ik dacht al
Ik had inderdaad ook al gekeken naar de AVIC-F9310BT, en ook gezien dat op de Pioneer site staat dat er een deels afneembaar front op zit. Alleen als ik naar de foto van het apparaat kijk, kan ik niet ontdekken welke deel er af kan. Sterker nog, in de handleiding staat dat deze 'feature' alleen op de AVIC-F930BT zit....
Hide post links |
-
- New Member
michel888 schreef:@p0ske: Welke heb je uiteindelijk gekozen?p0ske schreef:Ah, ik dacht al
Nog helemaal niets Er is maar één fatsoenlijke radio voor de vw, en dat is de rns510. Deze heeft alleen geen afneembaar front. Alle andere systemen zijn niet duidelijk in hun stuurwielbediening, en het mfd display naast de kilometerteller werkt al helemaal niet! Ik heb in ieder geval al wel de fiscon basic carkit besteld om handsfree te kunnen bellen. Deze zorgt ook voor bluetooth ondersteuning voor de stndaard radio heb ik begrepen. Wellicht werkt dit voldoende, dat ga ik eerst afwchten!
[ Posting via Android ]
Hide post links |
-
- New Member
Tja, die RNS-510 is wel vet. Ik zelf sta op het punt een nieuwe VW Caddy aan te schaffen en twijfel enorm tussen de RNS-315 af fabriek incl. multifunctie stuurwiel, of een F-9310BT. De RNS-510 lijkt mij geen optie omdat deze zo in trek is bij het dievengilde. Het is een moeilijke keuze. En zo'n Navi-Lock systeem vind ik maar niks. Dat ga ik toch een keer vergeten erop te doen en dan ..........
Ik kan er niet zo goed achter komen of dat zo'n Pioneer systeem ook gewild is. Wie kan hier mij meer over vertellen?
Ik kan er niet zo goed achter komen of dat zo'n Pioneer systeem ook gewild is. Wie kan hier mij meer over vertellen?
Hide post links |
-
- Junior Member
Heren (en dames ook),
Ik kan het niet nalaten om jullie te adviseren de Pioneer AVIC F3210BT in overweging te nemen. Adequate, duidelijke route-aanwijzingen, zowel in geluid als op het scherm, uitstekende radio-ontvangst en excellente geluidsweergave van mp3's via zowel de cd-speler als de usb-aansluiting. En past perfect in het dashboard, door de pasvorm en doordat de toetsverlichting in elke gewenste kleur is aan te passen.
Enige twee nadelen die ik heb kunnen ontdekken:
- de gebruiksvriendelijkheid van de ingebouwde carkit laat te wensen over; ik heb in ieder geval mijn Parrot CK3100 er weer tussen gemonteerd (wel Quadlock verloopkabeltjes nodig!)
- het volume van de radio/geluidsbron wordt niet automatisch aan de snelheid aangepast (in ieder geval heb ik die functie nog niet kunnen ontdekken)
Oh, en om opmerkingen daarover voor te zijn: ik heb geen enkel belang bij Pioneer of welk ander merk ook. Ben alleen erg tevreden met mijn Pioneer!
Ik kan het niet nalaten om jullie te adviseren de Pioneer AVIC F3210BT in overweging te nemen. Adequate, duidelijke route-aanwijzingen, zowel in geluid als op het scherm, uitstekende radio-ontvangst en excellente geluidsweergave van mp3's via zowel de cd-speler als de usb-aansluiting. En past perfect in het dashboard, door de pasvorm en doordat de toetsverlichting in elke gewenste kleur is aan te passen.
Enige twee nadelen die ik heb kunnen ontdekken:
- de gebruiksvriendelijkheid van de ingebouwde carkit laat te wensen over; ik heb in ieder geval mijn Parrot CK3100 er weer tussen gemonteerd (wel Quadlock verloopkabeltjes nodig!)
- het volume van de radio/geluidsbron wordt niet automatisch aan de snelheid aangepast (in ieder geval heb ik die functie nog niet kunnen ontdekken)
Oh, en om opmerkingen daarover voor te zijn: ik heb geen enkel belang bij Pioneer of welk ander merk ook. Ben alleen erg tevreden met mijn Pioneer!
Hide post links |
-
- Junior Member
Nog een belangrijk pluspunt vergeten te melden: het front is afneembaar!
Hide post links |
-
- New Member
Weet je ook hoe het zit met de verkeersinformatie? Ik zie dat het device TMC ondersteunt, maar is dat de basisversie? Of kan je hier dezelfde informatie op krijgen zoals tomtom deze bijvoorbeeld levert met HD traffic?
En nog een belangrijke: kan je hier een achteruitrij camera op aansluiten?
En nog een belangrijke: kan je hier een achteruitrij camera op aansluiten?
Hide post links |
-
- Average Member
Op de F3210 kan geen achteruitrijcamera worden aangesloten. de verkeersinformatie
is de normale tmc versie, de hd traffic is ook een abonnement dat je afsluit
is de normale tmc versie, de hd traffic is ook een abonnement dat je afsluit
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-