Ik heb in mijn nieuwe Volkswagen Multivan de RNS510 met premiumaansluiting. Mijn mobiele telefoon is een Samsung Galaxy S i-9000. De RNS510 werkt prima alleen was ik elke keer de gegevens van mijn telefoonboek kwijt. Op de diverse forums kon ik hierover niets terug vinden.
Als ik de telefoon opnieuw aansloot met de RNS510 (pairring) dat werden al mijn telefoonnummers ingelezen en kon ik deze ook vanaf de RNS510 kiezen. Echter nadat de telefoon was losgekoppeld van de RNS510 (dus gewoon uit de auto gaan en een kwartiertje wachten) en via Bleutooth daarna opnieuw verbinding werd gemaakt kreeg ik na een paar minumten de melding dat de RNS510 een nieuw telefoonboek had gevonden. Daarna waren (op twee adressen na) alle telefoonnummers opeens verdwenen. Bij het handmatig updaten van het telefoonboek via settings kreeg ik ook alleen die twee telefoonnummers ingelezen. Het in de settings kiezen voor adressen van SIM, Telefoon of SIM + Telefoon loste het probleem niet op.
Uiteindelijk bleek de oplossing te zitten in de Galaxy S. Deze telefoon maakt standaard gebruik van een google account voor adressen en je kunt daar bijvoorbeeld een outlook account aan toe voegen. Deze accounts updaten hun gegevens via internet of VPN-verbinding. De oplossing voor mijn prbleem was de contacten te exporteren naar de SD-kaart. Vervolgens kan je de contacten dan weer importeren naar de telefoon. Dan komt er in de lijst met contacten een nieuw icoontje bij te staan dus naast dat het een "google-contact"of een "outlook-contact" is worden alle contacten ook een "telefooncontact". Kennelijk slaat hij de google-contacten en de outlook-contacten wel ergens op in het telefoongehegen maar hebben deze toch een andere status.
Nadat ik dit had uitgevoerd op mijn Galxy S heb ik op de RNS510 gekozen voor update telefoonboek. En nu werd wel de hele lijst met contactpersonen ingelezen en blijft deze ook daarna intact als de RNS510 wordt uitgezet.
Wat ik niet snap is waarom de RNS510 bij de eerste keer via pairring wel alle adressen vanaf de telefoon kan inlezen maar bij een volgende contact alleen de google-adressen waarbij een telefoonnummer is ingevoerd. Dat blijft een misterie. Maar goed door bovenstaande "aanpassing" aan de opslag op de Galaxy is het probleem dus opgelost.
Ik weet niet of dit probleem zich ook voor doet bij andere mobiele telefoons, andere goolge-telefoons of alleen op de Galaxy-S
Probleem met telefoonboek RNS510 en Samsung Galaxy S
-
- New Member
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 431
-