Goedendag iedereen op dit leuke forum, en welkom bij mijn eerste post
Ik heb op Konninginnedag een Philips Carin 420 systeem gekocht met alles er op en eraan kabels, gps antenne etc. (en voor de info 10 euro).
Vandaag aangesloten op een voeding en eens geprobeerd of er leven in zit, en jawel alles werkt, vind satellieten, cassette werkt, wat een mooi loopwerk, radio is ook erg mooi rds, en TMC. Ook vind ik het display super niet zo flashy, mooi om in te bouwen in mijn oldtimer.
Nu heb ik een paar vragen na een beetje rond lezen op dit forum.
Het puls probleem heb ik opgelost , achteruit rij signaal lukt natuurlijk ook.
De originele (denk ik) gps antenne; is daar een alternatief voor, mag deze ook buiten de auto gemonteerd worden (waterdicht), en is het metalen plaatje noodzakelijk voor een goede werking.
Het systeem; zou iemand in de buurt van Den Haag (of wat verder weg ook geen probleem) mij kunnen helpen met een systeem software update, ik heb de volgende gegevens:
serie nr: 581/00, hw nr: 01/08, SW 0200, Prod datum 98/17
Alvast super bedankt voor info of hulp, mvg DJN
Philips Carin SY420 softwate update
-
- New Member
-
- Senior Member
Re: Philips Carin SY420 softwate update
Leuk dat je zo'n oldie gescored hebt, een echte klassieker
Inderdaad, de RC759 Headunit is een prima apparaat, met een uitstekende radio.
Jij hebt een HW 0108, dat betekent dat je er geen hoge SW in kunt laden. De hoogst mogelijke voor jouw toestel is de 2.3, en die heeft eigenlijk niet zoveel meer te bieden dan de huidige 2.0.
De latere toestellen, met HW > 0108 is de SW 2.9 te gebruiken, daarmee zijn er wat meer mogelijkheden. Maar helaas, die pikt jouw systeem niet.
Als GPS antenne is elke te gebruiken die een SMB aansluiting heeft.
En die zijn er ook als dakantenne, Hirschmann levert die.
Zie ook viewtopic.php?f=21&t=10927 en de laatste posting van Marc Veen in dat draadje.
Groet,
JW
Inderdaad, de RC759 Headunit is een prima apparaat, met een uitstekende radio.
Jij hebt een HW 0108, dat betekent dat je er geen hoge SW in kunt laden. De hoogst mogelijke voor jouw toestel is de 2.3, en die heeft eigenlijk niet zoveel meer te bieden dan de huidige 2.0.
De latere toestellen, met HW > 0108 is de SW 2.9 te gebruiken, daarmee zijn er wat meer mogelijkheden. Maar helaas, die pikt jouw systeem niet.
Als GPS antenne is elke te gebruiken die een SMB aansluiting heeft.
En die zijn er ook als dakantenne, Hirschmann levert die.
Zie ook viewtopic.php?f=21&t=10927 en de laatste posting van Marc Veen in dat draadje.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
In je posting schrijf je dat je TMC hebt.
Ben je daar zeker van?
Bij mijn weten is jouw computer, met HW 0108 daar niet geschikt voor, en je moet daarvoor minimaal SW 2.5 hebben....
Groet,
JW
Ben je daar zeker van?
Bij mijn weten is jouw computer, met HW 0108 daar niet geschikt voor, en je moet daarvoor minimaal SW 2.5 hebben....
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Hoi,
Bedankt voor de info, de software update is dus niet nodig.
Over de TMC, de radio is voorbereid, kan de head unit ook met een ander (520) Carin computer gecombineerd worden of alleen met de 420/440 ?
En een dak antenne, nou nee ik ga geen gaten in het dak van mijn oldtimer boren
Maar ik denk dat ik een goede oplossing weet, moet de gps antenne vlak liggen, dan zou die onder het rubber van de achter bumper rozet kunnen, dan moet ik de rozet aanpassen maar dan zie je er verder niks van.
Als de antenne ook semi verticaal gemonteerd kan worden kan de antenne achter de parkeerkaart die daar toch moet zitten, of achter de achteruitkijk spiegel.
Mvg DJN
Bedankt voor de info, de software update is dus niet nodig.
Over de TMC, de radio is voorbereid, kan de head unit ook met een ander (520) Carin computer gecombineerd worden of alleen met de 420/440 ?
En een dak antenne, nou nee ik ga geen gaten in het dak van mijn oldtimer boren
Maar ik denk dat ik een goede oplossing weet, moet de gps antenne vlak liggen, dan zou die onder het rubber van de achter bumper rozet kunnen, dan moet ik de rozet aanpassen maar dan zie je er verder niks van.
Als de antenne ook semi verticaal gemonteerd kan worden kan de antenne achter de parkeerkaart die daar toch moet zitten, of achter de achteruitkijk spiegel.
Mvg DJN
Hide post links |
-
- Senior Member
Achter de binnenspiegel is een prima plaats voor de GPS antenne. Uiteraard wél met de bolle, dat is de ontvangst kant naar de ruit monteren. Als je een erg rechtopstaande ruit hebt moet je gewoon even uitproberen of het goed werkt.
Neem daarvoor wél voldoende tijd, het kan zomaar een half uurtje duren voordat je goed GPS ontvangst hebt, de GPS-Almanac moet eerst geladen worden.
TMC is met de 420 nogal beperkt.
In de eerste plaats omdat je je radio moet afstemmen op een zender die TMC uitzendt. En dat is nogal beperkt tegenwoordig, een aantal zenders zitten inmiddels achter een decoder, zie WS' TMC Site
Voorts omdat de wijze waarop je de TMC info kunt gebruiken bij de 420 niet erg handig is. Ik heb dat destijds ervaren met mijn systeem, ik gebruikte een 440 radio als TMC systeem voor mijn MS 5000. Dat werkte gewoon niet lekker en ik heb toen gauw een aparte TMC box gekocht.
Mijn advies is dan ook: gebruik het systeem zoals het nu is, zonder TMC dus.
Groet,
JW
Neem daarvoor wél voldoende tijd, het kan zomaar een half uurtje duren voordat je goed GPS ontvangst hebt, de GPS-Almanac moet eerst geladen worden.
TMC is met de 420 nogal beperkt.
In de eerste plaats omdat je je radio moet afstemmen op een zender die TMC uitzendt. En dat is nogal beperkt tegenwoordig, een aantal zenders zitten inmiddels achter een decoder, zie WS' TMC Site
Voorts omdat de wijze waarop je de TMC info kunt gebruiken bij de 420 niet erg handig is. Ik heb dat destijds ervaren met mijn systeem, ik gebruikte een 440 radio als TMC systeem voor mijn MS 5000. Dat werkte gewoon niet lekker en ik heb toen gauw een aparte TMC box gekocht.
Mijn advies is dan ook: gebruik het systeem zoals het nu is, zonder TMC dus.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751