Nee ik kan geen vinkje zetten bij toon snelheidsbegrenzing wat dan staat er niet ik moet eerst de SW updaten naar 2720 en dan heb je dat wel maar goed die gene die dat voor mij kan doen zit in Beek en Donk dat is niet even naast de deurgolfgti5 schreef:BlueEye, werkt het nu??golfgti5 schreef:@BueEye
flitspalen zullen er nooit opstaan, tenzij je de zelf gefabriceerde BMW versie erop zet, ik zou daar nooit aan beginnen, straks loopt he systeem er door vast.
wat betrefd de snelheden in beeld, bedoel je dat je op een weg rijd en er in je scherm word aangegeven hoe hard je daar mag rijden??
wel nu, dat kan je gewoon instellen;
-klik rechts op Set-up
-in het volgende scherm klik je rechtsboven op "Kaart"
-dan een vinkje zetten bij "Toon snelheidsbegrenzing".
Nieuwe DVD V6 voor de RNS 510 Touchschreen
-
- Starting Member
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Re: Nieuwe DVD V6 voor de RNS 510 Touchschreen
Ik heb het zelfde probleem met dvd V7. Ook ik kan geen vink zetten in de set up "toon snelheidsbegrenzing" Heb firmware 1100. Betreft een A model nu dan B. welke firmware zou ik er op moeten zetten daarvoor ? Zou de 1200 het wel hebben ?
Hide post links |
-
- Junior Member
De laatste officiële firmware voor de B-versie is SW1300. En die komt overeen (behalve de spraaksturing) met firmware SW26xx voor de C-versie. In de SW26xx versie wordt de toegestane maximum snelheid weergegeven.
(e.e.a. bevestigd door de VW-dealer).
(e.e.a. bevestigd door de VW-dealer).
Hide post links |
-
- New Member
Ik ben nieuw op het forum en veronderstel dus dat het item 'flitspalen' meerdere malen reeds ter sprake moet zijn gekomen. Ik heb ook die RNS510 nu bijna 3 jaar en vond het ook "heel spijtig" dat er geen melding flitspalen op te vinden was. Gezien Garmin standaard die wel toont en mijn echtgenote de goedkoopste Mio in haar wagen heeft met flitspalenmelding vind ik, gezien de prijs van de RNS510, dit ook wel mocht voorzien hebben (maar het gaat dus niet over de prijs of de functie op zich maar eerder de standpunt inname van leverancier zijnde VW/AUDI). Goed, als ik bedenk dat alle type wagens voorzien zijn van verschillende accessoires naargelang het land waar men de wagen aanschaft dacht ik misschien dat het mogelijk moest zijn om bv enkel Duitsland en Zwitserland niet te voorzien van die functie en andere landen waar het wel mag wel?
Ik ben zinnens een nieuwe gsm te kopen met gps functie (dacht aan Garmin Nuvifone A50 of A10 maar die zijn schijnbaar ook niet meer te vinden in België of toch moeilijk vrees ik). Ik kreeg o.a. een mail vandaag van een Garmin dealer dat Garmin zou stoppen met gsms ? Ben inmiddels dus geëindigd bij de Motorola Defy, maar ik wijk af.
Ik denk dus dat veel eigenaars van de RNS510 er eveneens zo over denken en misschien is de tip dus niet slecht bij evtl.aankoopgedachte ! Trouwens ik las vandaag nog op mijn zoektocht dat het wel mag in Nederland ?!
Ik ben zinnens een nieuwe gsm te kopen met gps functie (dacht aan Garmin Nuvifone A50 of A10 maar die zijn schijnbaar ook niet meer te vinden in België of toch moeilijk vrees ik). Ik kreeg o.a. een mail vandaag van een Garmin dealer dat Garmin zou stoppen met gsms ? Ben inmiddels dus geëindigd bij de Motorola Defy, maar ik wijk af.
Ik denk dus dat veel eigenaars van de RNS510 er eveneens zo over denken en misschien is de tip dus niet slecht bij evtl.aankoopgedachte ! Trouwens ik las vandaag nog op mijn zoektocht dat het wel mag in Nederland ?!
Hide post links |
-
- Senior Member
Welkom op het forum
Echter ontgaat mij volkomen wat jouw verhaal en zorgen te maken hebben met het onderwerp
Echter ontgaat mij volkomen wat jouw verhaal en zorgen te maken hebben met het onderwerp
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Junior Member
VW/Audi zet nog altijd meer voertuigen af in Duitsland (Oostenrijk en Zwitserland), dan in Nederland (en België).
Vandaar dat men zich meer richt naar de regels in die landen en er geen flitspaalwaarschuwingen in de RNS510 te vinden zijn. Uiteraard zijn er in het alternatieve circuit wel kaartversies waarop de flitspaallocaties zijn aangegeven voor de RNS510. (zonder akoestische melding overigens).
(Zo heeft mijn GTI en meerdere typen VW (nog steeds) geen Nederlandse taal in de boordcomputer).
Naast de verschillende Garmin, Mio en TomTom - modellen, waar e.e.a. wel bij mogelijk is, biedt de RNS510 weer (meer) andere mogelijkheden. O.a.: als navigatie/audiosysteem integratie in je voertuig.
Gr. Wehoo.
Vandaar dat men zich meer richt naar de regels in die landen en er geen flitspaalwaarschuwingen in de RNS510 te vinden zijn. Uiteraard zijn er in het alternatieve circuit wel kaartversies waarop de flitspaallocaties zijn aangegeven voor de RNS510. (zonder akoestische melding overigens).
(Zo heeft mijn GTI en meerdere typen VW (nog steeds) geen Nederlandse taal in de boordcomputer).
Naast de verschillende Garmin, Mio en TomTom - modellen, waar e.e.a. wel bij mogelijk is, biedt de RNS510 weer (meer) andere mogelijkheden. O.a.: als navigatie/audiosysteem integratie in je voertuig.
Gr. Wehoo.
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je de nieuwe D-typen RNS510 neemt waarop de nieuwe versie 7.1 kaarten worden gebruikt, kun je geheel officiëel zelf POI's toevoegen dmv een SD kaartje. Niks geen geknoei!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Ik was gewoon op het 'free web' info aan het zoeken omtrent updates van de RNS510 (die ik aankocht omdat deze nu eenmaal hoorde bij het parkeersysteem in de Tiguan).Gerritje schreef:Welkom op het forum
De startvraag in dit item was dacht ik of je flitspalen kon laten zien op de RNS510? Ik dacht hierbij niet zoveel af te wijken van de essentie van een navigatieforum vermits mijn ongenoegen ongeveer hetzelfde is als dat van BueEye omtrent die RNS510. Ik las ook uw antwoord met enige ontsteltenis omtrent de manier van antwoorden. Dank voor het welkomstwoord -mocht dit er niet gestaan hebben had ik eerder gedacht dat ik hier niets te zoeken had volgens u.
De rest van mijn verhaal, als u dat wenst te weten, is een gevolg van het eerste feit (dat ik dacht dat het niet kon dus). Ik was aan het uitkijken om mijn oude gsm die aan vervanging toe is te vervangen door eentje die evtl. dat euvel (lees flitspalen) van de RNS510 kon verzachten. Vermits navigatie op een gps idem is als navigatie op een gsm (of niet soms?) dacht ik mijn verhaal hierbij aan te sluiten. PS die Garmin Nuvifone A5 is toch te krijgen las ik op motoblog.be waar er een uitvoerige test op staat dd van mei omtrent NAVIGATIE met de moto. De reden dat ik de Garmin Nuvifone A10 niet vond op een belgische (Garmin) webwinkel is omdat Multi Media (Saturnus) alle modellen opkocht las ik in dezelfde test.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dit is wat je schreef en dat heeft mijns inziens niets met het onderwerp van dit topic te makenmaar het gaat dus niet over de prijs of de functie op zich maar eerder de standpunt inname van leverancier zijnde VW/AUDI
Wil je legaal POI's waaronder flitspalen zelf toevoegen dan koop je een RNS510 versie D met bijbehorende CAN Gateway en met de nieuwe Sotware 39xx en de nieuwe kaarten. Dan kun je via een SD Kaart net zo veel toevoegen als je wenst
Hide post links |
-
- Junior Member
Qua prijsniveau liggen de genoemde apparaten (Garmin) m.i. niet op een lijn met de (nieuwe D-versie) RNS510. Dat is ook niet vergelijkbaar omdat de RNS510 naast navigatie een compleet audiosysteem heeft.
Maar ik begrijp dat er al een RNS510 aanwezig is. Ook hier zijn poi's toe te voegen. En wat is illegaal als je een officiële V 7.1 versie koopt. Hiervan een kopie maakt met daarop geïntegreerd (speur het internet af naar de mogelijkheden) de poi's naar eigen keuze? Op deze wijze kun je je aanwezige RNS510 blijven gebruiken, met alle voordelen ervan.
Gr. Wehoo.
Maar ik begrijp dat er al een RNS510 aanwezig is. Ook hier zijn poi's toe te voegen. En wat is illegaal als je een officiële V 7.1 versie koopt. Hiervan een kopie maakt met daarop geïntegreerd (speur het internet af naar de mogelijkheden) de poi's naar eigen keuze? Op deze wijze kun je je aanwezige RNS510 blijven gebruiken, met alle voordelen ervan.
Gr. Wehoo.
Hide post links |
-
- Senior Member
Met de aantekening dat je met 7.1 en Versie D ook een waarschuwingsignaal, naar keuze, in kunt bakken
Hide post links |
-
- New Member
Wanneer de leverancier geen flitspalenfunctie standaard inbouwt is dat toch een standpunt inname of niet ? De vraag op deze topic betrof toch juist die functie in de RNS510?Gerritje schreef:Dit is wat je schreef en dat heeft mijns inziens niets met het onderwerp van dit topic te makenmaar het gaat dus niet over de prijs of de functie op zich maar eerder de standpunt inname van leverancier zijnde VW/AUDI
Ik weet dat je de prijs niet kan vergelijken met een standaard gps toestel vandaar de melding waarom die in de auto stak (parkeerfunctie). Met die prijs bedoelde ik dat wanneer je een duur toestel aanschaft (om welke reden ook) je toch min of meer een optimaal aantal functies verwacht (die zoals ik ook zei wel op een eenvoudige/goedkope Mio te vinden zijn).
Waarom zo gevoelig doen over die flitspalenfunctie? Moest ik een wegpiraat zijn dan koop ik me wel een legale Coyote
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 10
Weergaves: 2370