MS4300 verliest bestemming bij tankbeurt

Gebruikersavatar
bickz
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:46

MS4300 verliest bestemming bij tankbeurt

Bericht door bickz »

Hallo,

Mijn vriendin heeft bij haar Kia Picanto in 2008 een MD4300 gekregen (zoals zovelen)

We hebben echter 2 problemen met dit systeem, ten eerste blijft het frontje niet goed meer zitten maar dat hebben we zelf enigszins opgelost met een reepje klitteband.

Het tweede probleem is lastiger, zodra we contact maken (zonder te starten) en een bestemming invoeren doet alles het nog prima, bij de daadwerkelijke start van de auto zie je dat alles even wegvalt maar daarna is hij de bestemming kwijt.
Dit is ook aan de orde bij een tankbeurt halverwege een trip, dient de MS4300 op een andere wijze aangesloten te worden zodat hij continue stroom heeft of is het een geheugen probleem.

Alvast bedankt voor jullie tips

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: MS4300 verliest bestemming bij tankbeurt

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het toestel moet aangesloten op een geschakelde plus 12 volt die tijdens het starten niet wegvalt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: MS4300 verliest bestemming bij tankbeurt

Bericht door JW »

Het heeft er alle schijn van dat het probleem veroorzaakt wordt door een verwisselde kontakt-plus en accu-plus, de A4 en A7 aansluitingen op de ISO-A stekker.
Daarom de vraag: slaat hij de gekozen bestemmingen wél op in het adresboek als je de auto verlaat? Als dat niet het geval is zit het in die verwisseling.

Als de bestemmingen wel netjes opgeslagen worden kan een "tijdelijke onderbreking" van de kontakt-plus bij het starten de oorzaak zijn.
Zie het verhaal daarover in Waarom een NIET onderbroken kontakt-plus?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: MS4300 verliest bestemming bij tankbeurt

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het heeft er alle schijn van dat het probleem veroorzaakt wordt door een verwisselde kontakt-plus en accu-plus, de A4 en A7 aansluitingen op de ISO-A stekker.
Aangezien de KIA een ISO aansluiting heeft die overeenkomt met de DIN norm lijkt me dit bij een 4300/4400 niet voor de hand te liggen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TNZKKA
Normal Member
Normal Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 24 mar 2005 20:52

Re: MS4300 verliest bestemming bij tankbeurt

Bericht door TNZKKA »

Hoever valt de accu-spanning tijdens de start daadwerkelijk weg, gezien de acculeeftijd?
Picanto in 2008
En hoever mag ze wegvallen om "hoog" gezien te blijven door de NAVI?
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”