Hallo allemaal
Als gevolg van inbraak in mijn auto was ik genoodzaak een nieuwe monitor voor mijn ms5000 systeem aan te schaffen.
Gelukkig kwam ik op internet een schermpje tegen n betaalbare prijs tegen.
Het valt me echter op dat het volume van de monitor een stuk lager is.
Ook wanneer ik de radio uit heb en de volume instelling op maximum zet moet ik heel goed luisteren wat er gezegd word.
Weet iemand hoe ik het volume nog kan verhogen (desnoods d.m.v. aansluiten van een extra luidsprekenr
groet
Mike
Volume te laag van ms5000 systeem
-
- New Member
-
- Senior Member
Hoi,
In de kabelboom van de MS5000, welke vanaf de computer, naar de Afstandsbediening houder loopt zit een aansluiting voor de een externe speaker. Je kan hier gewoon een speaker van een telefoon carkit op zetten. Het geluid is dan echt stukken beter.
Je kan ook even kijken of je in der instellingen van de monitor het volume van de interne speaker iets van vergroten. Je kan in de instellingen van de monitor de speaker uit zetten en ook daar het volume regelen. Wat ik me kan herinneren van mijn MS5000 dat het geliud van de interne speaker niet echt geweldig was. Ik had dus ook een externe speaker aangesloten.
In de kabelboom van de MS5000, welke vanaf de computer, naar de Afstandsbediening houder loopt zit een aansluiting voor de een externe speaker. Je kan hier gewoon een speaker van een telefoon carkit op zetten. Het geluid is dan echt stukken beter.
Je kan ook even kijken of je in der instellingen van de monitor het volume van de interne speaker iets van vergroten. Je kan in de instellingen van de monitor de speaker uit zetten en ook daar het volume regelen. Wat ik me kan herinneren van mijn MS5000 dat het geliud van de interne speaker niet echt geweldig was. Ik had dus ook een externe speaker aangesloten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik heb zelf geen problemen met de interne speaker; natuurlijk zal het welkom zijn dat hij nog iets harder kan, maar het niveau is acceptabel. Er is een instelling GALA of zoiets, waar afhankelijk van ik meen de snelheid waarmee je rijdt, het volume wordt aangepast. Ik denk dat dit het hele probleem zal oplossen.
Succes
Succes
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad, en velen weten dat niet.Fantom schreef:Hoi,
In de Gebruiksaanwijzing vind je op pagina 177 een verhaal over het instellen van de Monitor. Via de menutoets bovenop kun je in het OSD komen en het volume regelen.
Overigens ben ik het met de anderen eens, een externe speaker geeft een veel beter geluid, ik heb er zelf ook een speaker aangeknoopt die afkomstig is uit een (Siemens) Handsfreeset.
Maar als het vóór de inbraak goed genoeg was, moet het ook nu weer zó te krijgen zijn.
Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
JW,JW schreef:Inderdaad, en velen weten dat niet.Fantom schreef:Hoi,
In de Gebruiksaanwijzing vind je op pagina 177 een verhaal over het instellen van de Monitor. Via de menutoets bovenop kun je in het OSD komen en het volume regelen.
Overigens ben ik het met de anderen eens, een externe speaker geeft een veel beter geluid, ik heb er zelf ook een speaker aangeknoopt die afkomstig is uit een (Siemens) Handsfreeset.
Maar als het vóór de inbraak goed genoeg was, moet het ook nu weer zó te krijgen zijn.
Succes,
JW
Precies ik wist ff niet meer hoe je nou in het OSD menu van het scherm kon komen.
Maar je hebt gelijk als het voor de inbraak voldoende was dan moet het nu ook weer voldoende zijn. Tenminste als de speaker van het scherm helmaal eokee is. Maar goed das een ander verhaal.
Hide post links |
-
- New Member
Jullie hebben inderdaad gelijk.
Tijdens de diefstal is ook de stroom toevoer losgetrokken. Hierdoor is de computer in de febrieksinstellingen (volume nivo 0) terug gevallen
Ik had het volume nivo via de monitor op max gezet, dacht dat deze volume instelling tevens dezelfde was als de instelling die ik met de afstandsbediening kon doen. Mooi niet dus. Heb het volume met de afstandsbediening omhoog gezet en nu werkt het prima.
Thnks !!!!
Was dus eigenlijk gewoon dommigheid van mij !!!!
Tijdens de diefstal is ook de stroom toevoer losgetrokken. Hierdoor is de computer in de febrieksinstellingen (volume nivo 0) terug gevallen
Ik had het volume nivo via de monitor op max gezet, dacht dat deze volume instelling tevens dezelfde was als de instelling die ik met de afstandsbediening kon doen. Mooi niet dus. Heb het volume met de afstandsbediening omhoog gezet en nu werkt het prima.
Thnks !!!!
Was dus eigenlijk gewoon dommigheid van mij !!!!
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Mike,
Dus weer een blije MS 5000 rijder, dat verzacht een beetje de ellende, gekoppeld aan de inbraak.
Want dat blijft toch altijd zwaar kl&#!e
Groet,
JW
Dus weer een blije MS 5000 rijder, dat verzacht een beetje de ellende, gekoppeld aan de inbraak.
Want dat blijft toch altijd zwaar kl&#!e
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Nee hoor dommigheid bestaat, in de meeste gevallen, niet.glimmerman schreef: Was dus eigenlijk gewoon dommigheid van mij !!!!
Daarvoor is nou juist dit forum om iedereen te kunnen helpen met dit soort vragen.
Blij dat we hebben kunnen helpen.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1