RNS 510 versie D

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
wehoo
Junior Member
Junior Member

RNS 510 versie D

Bericht door wehoo »

Dit kan toch niet. Versie D bestaat nog niet eens. En tevens met Nederlandse spraakbesturing ?????
Er wordt geproken over HW versie 41 en SW 3810, terwijl eind december 2010 HW versie 42 met SW 2720 is uitgekomen.
Bedrog???? Misleiding?????

http://link.marktplaats.nl/418511629
MODERATOR EDIT
Link aangepast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Re: RNS 510 versie D

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het klopt allemaal als een bus. Inderdaad met SDS in het Nederlands
Alleen zijn de kaarten net als de SW nog in beta uitvoering. Nieuwste SW die ik zag is 3890
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wehoo
Junior Member
Junior Member

Bericht door wehoo »

Ik kreeg zojuist al antwoord van de Duitse RNS510 blogsite.
http://187509.homepagemodules.de/t421f6 ... NS-48.html

gibt es auch (noch) nicht!

dieses Gerät ist ein umgefrickeltes RNS510 für den chinesischen Markt!!!
(siehe Tasten)

Ik denk dat de HW versie 41 niet kan kloppen met de SW 3810 versie. Bij de apparaten van december 2010 werd al HW versie 42 met SW 2720 geleverd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ze zijn er wel degelijk, al dan niet illegaal uit de fabriek in Tsjechië
Men heeft daar echt een security probleem net als met de Software die maar blijft verschijnen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wehoo
Junior Member
Junior Member

Bericht door wehoo »

En wat moet ik denken van de Nederlandse spraakbesturing. Dit is toch niet hardware- maar software gerelateerd. En zou met de nieuwere (als die al officieel is) 38xx software moeten werken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

In de 38xx SW versies zit onder :\speech\sds_nl
Kennelijk is er een aantal beperkingen aangezien bepaalde voorzieningen alleen nog maar geschikt zijn voor Golf, Touareg en Passat :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Haha, grappig, eerst zeggen op autoweek dat het niet kan en dan hier vragen of het wel kan.... :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wehoo
Junior Member
Junior Member

Bericht door wehoo »

Nou dan even nuanceren:
De link naar MP in AW ging over de combinatie D apparaat en HW en SW versie. Inclusief de mogelijkheden van de SW versie 38xx. Ik gaf daar aan mijn twijfels te hebben over de beschikbaarheid van een D apparaat (via de officiele weg??). En gaf aan dat de HW versie in combinatie met de SW versie en de advertentie tekst van 2011 niet kon kloppen.
Kortom gezegd een vage bussiness.
Wat blijkt nu: door het installeren van SW3800 wordt een C apparaat en D apparaat, softwarematig. En heeft dan spraakbesturing in NL. (ik wist niet dat dat laatste mogelijk was door de SW 38xx versie).

Inmiddels blijkt dus dat de SW38xx officieel uit is.

Maar als je nog meer fora doorleest, zul je ontdekken dat de SW 38xx verre van stabiel is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Een A,B of C versie wordt door de 38xx SW geen D-versie. Er komt alleen een D achter het typenummer te staan
De 38xx is absoluut niet bedoeld voor deze toestellen zoals eerder al genoemd en kan tot de meest dwaze toetanden lelden, incl een vroegtijdige coma welke misschien nog te redden is met een flash, maar zelfs dat is onzeker.
De SW is niet echt instabiel, maar de combinatie oude HW nieuwe SW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wehoo
Junior Member
Junior Member

Bericht door wehoo »

Klopt, het is ook precies zoals jij omschrijft. Alleen in de MP advertentie werd vermeld dat het om de nieuwste D versie ging, met HW41 en SW 38xx. En met name die combinatie vond ik verdacht. In de erbij geplaatste beeldafdrukken werd het apparaat een C versie. Je merkt hier zitten ook enkele leden van het AW forum. (GTI) En dan wordt de wereld ineens een stukje kleiner. Maar aldoende leert men en m.i. is het daarvoor bedoeld.
Thanks.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Martijn_25
New Member
New Member

Bericht door Martijn_25 »

Hoi het frontje klopt 100 % , in de nieuwe d versie zijn de knoppen PHONE vervangen door MUTE en TRAFFIC word vervangen door HOME , dit klopt zeker weten , alleen die HW 41 snap ik niet helemaal , en de d-versie is officeel pas leverbaar in nl bij de dealer in week 22 ???????. maar het frontje en opstart logo is zeker weten van de nieuwe d-versie , dus geen chinees!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member

Bericht door TangoBravo »

Het zit er dik in dat ik binnenkort een VW ga bestellen, en dan uiteraard met de RNS 510, maar moet ik nu de conclusie trekken dat als het een auto wordt die geleverd wordt vóór week 22 van dit jaar dat ik dan met een oud type RNS 510 zit opgescheept? Of zijn de verschillen niet zo bijzonder?

T B
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Bericht door emielvanham »

Enkel een nieuwe C unit met ledscherm en grotere fan kan naar d deze zijn eind vorig jaar in productie genomen..
Zowel het opstartscherm sds nl en menu layout zijn veranderd ook is de kaart v7.1 dan mogelijk deze is bijna 8gb tegen 4gb voor de gewone v7 dit zit hem in de merian autoscout gids die toegevoegd is

Ook gaan de geruchten al over de komst van google maps ala Audi A8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member

Volgende week ga ik hem bestellen, productie wordt dan waarschijnlijk in week 20 of 21, ik zal eens zien of de verkoper er al meer van weet. Ok, de gemiddelde verkoper heeft daar niet zoveel kaas van gegegeten :( maar ik denk dat ik een goeie heb getroffen die zich in zulke dingen vastbijt. :D Ik ga gewoon vragen naar de RNS 515 (geen idee of die bestaat, maar ik ben benieuwd naar zijn reactie :shock: ).

Wordt vervolgd...

T B

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

De verkoper heeft wat dit betreft, ondanks grote kennis en hulpvaardigheid, geen enkele invloed op uitvoeringsdetails die per KW22 gaan veranderen. Zelfs PON kan daar niet tussenkomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member

Hij is besteld, wordt geproduceerd in week 21 :D we gaan wel zien wat er in komt, met dat wat er nu in de folders wordt aangeprezen ben ik best wel tevreden. Mits het goed werkt uiteraard....

T B

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwr
Starting Member
Starting Member

Bericht door pwr »

emielvanham schreef:Enkel een nieuwe C unit met ledscherm en grotere fan kan naar d deze zijn eind vorig jaar in productie genomen..
hoe weet je eigenlijk zeker dat je een LED-scherm hebt??
je kan moeilijk 2 systemen naast elkaar zetten want dan zou je het natuurlijk direct zien..

heb hier C-versie met fabricage-datum 04-2010 en die heeft inderdaad een iets grotere ventilator tov. van bvb. een A-versie
kan ik er dan van uit gaan dat deze een LED-scherm heeft ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member

Ik hoorde vandaag dat er bij Volkswagen inderdaad vanaf week 22 diverse detailwijzigingen worden doorgevoerd bij diverse modellen. Mijn wagen wordt in week 21 geproduceerd. Voor mij is geen enkel probleem dat een weekje of zo naar achteren te schuiven, ik kan hem wegens vakantie toch pas een paar weken later afnemen. Zou het zin hebben om zo'n verschuiving te doen, in die zin dat er dan bijvoorbeeld nieuwere navigatietypen geleverd worden?

T B

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Aan een eenmaal bestelde wagen is absoluut niets meer te wijzigen, ook de afleverdatum niet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member

Je hebt gelijk Gerritje, als klant kun je geen wijzigingen meer aanbrengen.

Aan de andere kant.... Volkswagen doet dat wel!! Inmiddels blijkt de productieweek van mijn auto van week 21 naar week 33 te zijn verschoven!! :crybaby:

De reden die daarvoor bij navraag wordt opgegeven is: "Een aantal van de auto-onderdelen komt uit Japan en hebben óf een langere levertijd, óf een leverprobleem. Het kan zijn dat de auto toch eerder, maar ook zeker nog later gebouwd gaat worden."

Elk nadeel heb zijn voordeel: Dit kan wel tot gevolg hebben dat eventuele modelwijzigingen (die nog niet door Volkwagen worden genoemd, maar wel zichtbaar zijn geweest op o.a. de autobeurs in Geneve, en de RAI) wel in mijn auto worden meegenomen. (Je moet het immers positief bekijken, toch?).

T B

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Het oplopen van productievertraging door het ontbreken van onderdelen lijkt me een bijzonder complex logistiek probleem.
Er kunnen daardoor ook hele bergen onderdelen bij toeleveranciers ontstaan die nu plotseling niet meer in een ouder model gebruikt kunnen worden. Daar zal men toch vanaf willen. Misschien moet er daarom juist wel iets langer aan een "oud" model worden doorgewerkt. Dus om zonder meer te stellen dat je kans hebt nu een recenter model te krijgen vanwege deze problematiek lijkt me iets te kort door de bocht

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member

De stelling is niet van mij afkomstig maar kwam van de dealer (waarschijnlijk om het leed te verzachten). Maar aan de andere kant kreeg ik ook niet het idee dat de hele productielijn bijna 3 maanden wordt stilgelegd, dan hadden we dat vast wel in het nieuws gehoord. In mijn situatie heb ik een "paar" kruisjes gezet op de optielijst, en ik kreeg eerder de indruk dat de auto's met die specifieke opties naar achteren geschoven zijn en dat de anderen typen gewoon in productie blijven. Als dat zo is valt het wel mee met die bergen onderdelen bij toeleveranciers...

Maar wat de complexe logistieke problemen betreft, daar kan ik wel in meegaan, als in deze " Duitse" wagen, die niet eens in Duitsland gebouwd wordt, o.a. Japanse onderdelen komen...

T B

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Hang en sluitwerk komt voornamelijk uit Spanje en daar zal het probleem niet zitten maar ik kan me goed voorstellen dat de Tsjechische fabriek van VDOSiemens waar de navigatie wordt gemaakt een heleboel Japanse chips gebruikt. En daar ga je al.
Zo zullen er nog wel meer elektronische onderdelen een aanzienlijke vertraging op kunnen lopen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member

Het zijn in ieder geval de achteruitrijcamera, en de boordcomputer premium die de bottleneck lijken te zijn, en inderdaad vast nog meer electronica. De problemen zijn dan ook niet type-specifiek, vrijwel alle modellen hebben er mee te maken. Je kunt je voorstellen dat zo'n imperium daar niet happy mee is, en dat er van alles uit de kast wordt gehaald om de problemen op te lossen. Afhankelijk van de eventuele snelle of trage oplossingen zijn de levertijden dan ook geenszins zeker, het zou korter kunnen zijn, maar met hetzelfde gemak gaat het nog een stuk langer duren.

T B

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member

Volkswagen omschrijft in de specificaties de RNS 510 nu iets anders dan voorheen (voorbeeld uit de Sharan prijslijst en specificatielijst van mei 2011)

Stond er eerst:
DVD West Europa (te bestellen als accessoire)
dan staat er nu:
flash drive gevuld met routekaarten voor West Europa

en de prijs is van 2350 verlaagd naar 2250 (in de eerste prijs was de DVD van 199 opgenomen, hoe dat zit met de gevulde flashdrive staat er niet bij, maar aannemelijk lijkt dat het nu in de systeemprijs zit).

T B

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nieuwe kaarten versie 945.xxx
    door japie57 » 24 feb 2015 22:11 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 656
  • MFD2 Versie C, Update,dvd
    door jamjam » 04 mei 2016 22:37 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 776
  • Kaarten versie 2016.10 beschikbaar.
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:21 » in Garmin
    Weergaves: 712
  • Kaart en firmware versie Discovery Pro
    door rjdewit » 01 sep 2016 13:08 » in V.A.G
    Weergaves: 2227
  • Updaten Volkswagen RNS 510 (Navaudio / Ultinon versie)
    door eehbiertje » 12 nov 2016 13:05 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1506

Terug naar “V.A.G”