Ervaringen met de Becker Indiapolis 7920
-
- Average Member
Ervaringen met de Becker Indiapolis 7920
Hoi Allemaal,
als ik het verhaal over de Becker Indapolis lees op deze interessante site http://www.9dd9.de/
dan lijkt het een geweldig apparaat. Wel heb ik ergens gelezen dat het wordt geleverd met versie 1 van de navigatiesoftware (van navteq), dus je zou zeggen dat hij weer afwijkt van de HS versie 3 of LS versie 8.
Rijdt er al iemand mee rond? Ik ben benieuwd naar ervaringen over bijv. de MP3 speler, de snelheid van het apparaat enz.
Thanks!
p.s. jammer dat er van dit apparaat nog geen INFO item is.
p.s.2: maf dat alleen op de Duitstalige becker site dit apparaat alleen zichtbaar is.
als ik het verhaal over de Becker Indapolis lees op deze interessante site http://www.9dd9.de/
dan lijkt het een geweldig apparaat. Wel heb ik ergens gelezen dat het wordt geleverd met versie 1 van de navigatiesoftware (van navteq), dus je zou zeggen dat hij weer afwijkt van de HS versie 3 of LS versie 8.
Rijdt er al iemand mee rond? Ik ben benieuwd naar ervaringen over bijv. de MP3 speler, de snelheid van het apparaat enz.
Thanks!
p.s. jammer dat er van dit apparaat nog geen INFO item is.
p.s.2: maf dat alleen op de Duitstalige becker site dit apparaat alleen zichtbaar is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Indianapolis
Hoi,
Ik heb zelf net voor een Indianapolis gekozen , alleen nu nog even geduldig wachten tot deze binnen is ( versie 7923 ( groen ) is er nog niet ) en gemonteerd zit in de auto , en dan kan ik verslag doen
Maar goed je vroeg om ervaring met het apparaat en dat heb ik nog niet
Groet Menno.
Ik heb zelf net voor een Indianapolis gekozen , alleen nu nog even geduldig wachten tot deze binnen is ( versie 7923 ( groen ) is er nog niet ) en gemonteerd zit in de auto , en dan kan ik verslag doen
Groet Menno.
Hide post links |
-
- Average Member
Re: Indianapolis
Ook voor 850-870Eur?M&M schreef:Hoi,
Goh lijkt me wel een speciale ervaring en een MS5000 en een becker . Alle stemmen in koor 'nu rechts'
Hide post links |
Navigatie in koor ...
Zitten gelukkig niet allebei in dezelfde autobigdeal schreef:Goh lijkt me wel een speciale ervaring en een MS5000 en een becker . Alle stemmen in koor 'nu rechts'
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik rijd zelf met de Indianapolis rond... en tot op heden vol lof
MP3 speler werkt perfect speelt ook WMA files af!
Snelheid van berekenen en vooral van herbereken is uitstekend, maar heeft dan ook een 32 mb intern geheugen en een quad speed cd rom speler.
Wil je meer weten vraag maar...
Snelheid van berekenen en vooral van herbereken is uitstekend, maar heeft dan ook een 32 mb intern geheugen en een quad speed cd rom speler.
Hide post links |
-
- Average Member
Hoi BeckerOnline, inmiddels heb ik ook flink wat negatieve reacties gelezen over de Indianapolis.beckeronline schreef:Ik rijd zelf met de Indianapolis rond... en tot op heden vol lof
Wat me opvalt in de duitse geo en nav becker forums over de Indianapolis is:
* MP3 toont alleen een paar seconde de echte naam van het liedje; verder <foldernr><liednr>
* MP3 random is telkens de zelfde random
* Het frontje schijnt niet lekker vast te klikken (of is ondeugelijker, werd het genoemd) dan bij de Traffic pro (HS).
Wat is jouw mening hierover?
Nog een paar vragen, aangezien ik alles mocht vragen:
* Men noemt de Indianapolis ook een goedkoper uitgebrachte Traffic Pro versie. Vind jij dit ook?
* Welke versie van software heb je nou? versie 1 of 3?
* Vind jij de Indianapolis een vooruitgang t.o.v. de HS versie? Thanks 4 answering!
Hide post links |
-
- Senior Member
Zal je vragen stuk voor stuk langs gaan maar eerst even een opmerking over de software Becker begint bij ieder nieuw toestel met software te tellen bij 1.0. De Indianapolis is een nieuw type en de nieuwste software is dan ook de 1.0. Deze is vergelijkbaar met de 8.0 voor de LOW speed Becker DTM/Trafficpro en de 3.0 HIGHSPEED Becker DTM/TrafficPro.
Verder is de DTM een nieuw toestel wat eigenlijk een opvolger (maar dan wel een stapje hoger geplaatst) is van de DTM uitvoering. De trafficpro gaat ook vervangen worden maar dit gebeurd medio oktober/november dit jaar.
* MP3 titel blijft gewoon in je scherm staat maar je moet dan wel de keuze in je menu hebben gezet op TITEL als je dat niet doet krijg je track nummer e.d.
* Met random heb ik geen ervaringen of dat telkens dezelfde is.... gebruik ik eigenlijk nooit. Maar wil het best voor je nakijken als je dat belangrijk vind.
* Frontje zit inderdaad wat 'strakker' dan dit van de trafficpro maar vind het niet hinderlijk gaat na een paar keer erop en eraf klikken al een stuk makkelijker. Wil het zeker niet ondeugdelijker noemen is beter afleesbaar zeker met zonlicht inval is het nog heel duidelijk leesbaar.
* Indianapolis is een nieuw type en zeker niet een goedkopere Highspeed Trafficpro is o.a. voorzien van een MP3 speler, tmc module intern met vrije keuze zender, meer vermogen enz.... Dus zeker geen uitgeklede trafficpro ofzo iets dergelijks. De trafficpro word ook vernieuwd en die word dan nog uitgebreider dan de Indianapolis.
* Iedereen heeft software versie 1 dus ik ook.....
* Denk dat je zelf de conclusie wel kan trekken als je bovenstaande info leest welk toestel ik beter, fijner e.d. vind...
Succes,
Jan
Verder is de DTM een nieuw toestel wat eigenlijk een opvolger (maar dan wel een stapje hoger geplaatst) is van de DTM uitvoering. De trafficpro gaat ook vervangen worden maar dit gebeurd medio oktober/november dit jaar.
* MP3 titel blijft gewoon in je scherm staat maar je moet dan wel de keuze in je menu hebben gezet op TITEL als je dat niet doet krijg je track nummer e.d.
* Met random heb ik geen ervaringen of dat telkens dezelfde is.... gebruik ik eigenlijk nooit. Maar wil het best voor je nakijken als je dat belangrijk vind.
* Frontje zit inderdaad wat 'strakker' dan dit van de trafficpro maar vind het niet hinderlijk gaat na een paar keer erop en eraf klikken al een stuk makkelijker. Wil het zeker niet ondeugdelijker noemen is beter afleesbaar zeker met zonlicht inval is het nog heel duidelijk leesbaar.
* Indianapolis is een nieuw type en zeker niet een goedkopere Highspeed Trafficpro is o.a. voorzien van een MP3 speler, tmc module intern met vrije keuze zender, meer vermogen enz.... Dus zeker geen uitgeklede trafficpro ofzo iets dergelijks. De trafficpro word ook vernieuwd en die word dan nog uitgebreider dan de Indianapolis.
* Iedereen heeft software versie 1 dus ik ook.....
* Denk dat je zelf de conclusie wel kan trekken als je bovenstaande info leest welk toestel ik beter, fijner e.d. vind...
Succes,
Jan
Hide post links |
-
- Average Member
Hoi Jan,
Dank voor je reactie. Hier even de links naar de negatieve berichtgeving over MP3. Die van het frontje kan ik even niet vinden.
http://80.190.252.205/forum/tid4973-sid.htm
http://navi-forum.net/board/viewtopic.php?t=12432
Fijn te horen dat jij er een stuk positiever over bent.
Overigens; nog een vraagie: moet je nou bij langere afstanden (of bijv. bij nieuw aangelegde wegen waardoor opeens een nieuwe route berekent dient te worden) regelmatig voor discjockey spelen (nav. cd erin, er weer uit..)
Dank voor je reactie. Hier even de links naar de negatieve berichtgeving over MP3. Die van het frontje kan ik even niet vinden.
http://80.190.252.205/forum/tid4973-sid.htm
http://navi-forum.net/board/viewtopic.php?t=12432
Fijn te horen dat jij er een stuk positiever over bent.
Is hier al info over bekend? ofwel: zou wachten daarop nut hebben...beckeronline schreef:De trafficpro gaat ook vervangen worden maar dit gebeurd medio oktober/november dit jaar.
De trafficpro word ook vernieuwd en die word dan nog uitgebreider dan de Indianapolis.
Graag! Wellicht hebben die mensen het niet goed uitgezocht... want die naam was dus ook continu mogelijk schreef je al.beckeronline schreef: * Met random heb ik geen ervaringen of dat telkens dezelfde is.... gebruik ik eigenlijk nooit. Maar wil het best voor je nakijken als je dat belangrijk vind.
Overigens; nog een vraagie: moet je nou bij langere afstanden (of bijv. bij nieuw aangelegde wegen waardoor opeens een nieuwe route berekent dient te worden) regelmatig voor discjockey spelen (nav. cd erin, er weer uit..)
Ah dat is positief!beckeronline schreef:* Frontje zit inderdaad wat 'strakker' dan dit van de trafficpro maar vind het niet hinderlijk gaat na een paar keer erop en eraf klikken al een stuk makkelijker. Wil het zeker niet ondeugdelijker noemen is beter afleesbaar zeker met zonlicht inval is het nog heel duidelijk leesbaar.
Hoe bedoel je tmc module intern met vrije keuze zender? dat heeft mijn traffic pro 4720 toch ook?beckeronline schreef: * Indianapolis is een nieuw type en zeker niet een goedkopere Highspeed Trafficpro is o.a. voorzien van een MP3 speler, tmc module intern met vrije keuze zender, meer vermogen enz.... Dus zeker geen uitgeklede trafficpro ofzo iets dergelijks.
Hide post links |
-
- Senior Member
bigdeal schreef:Is hier al info over bekend? ofwel: zou wachten daarop nut hebben...beckeronline schreef:De trafficpro gaat ook vervangen worden maar dit gebeurd medio oktober/november dit jaar.
De trafficpro word ook vernieuwd en die word dan nog uitgebreider dan de Indianapolis.
Daar is wel meer info over bekend word wel een duurder toestel het is maar net wat je wilt.... Ik ga hem er wel gelijk in monteren als toestel binnen is....
Graag! Wellicht hebben die mensen het niet goed uitgezocht... want die naam was dus ook continu mogelijk schreef je al.beckeronline schreef: * Met random heb ik geen ervaringen of dat telkens dezelfde is.... gebruik ik eigenlijk nooit. Maar wil het best voor je nakijken als je dat belangrijk vind.
Nee Becker slaat complete route op in zijn geheugen je hoeft dus niet iedere keer schijf te wisselen... en als je helemaal niet wilt wisselen neem je gewoon een wisselaar....
Hoe bedoel je tmc module intern met vrije keuze zender? dat heeft mijn traffic pro 4720 toch ook?beckeronline schreef: * Indianapolis is een nieuw type en zeker niet een goedkopere Highspeed Trafficpro is o.a. voorzien van een MP3 speler, tmc module intern met vrije keuze zender, meer vermogen enz.... Dus zeker geen uitgeklede trafficpro ofzo iets dergelijks.
Nee je 4720 kiest zelf een TMC zender uit automatisch, dit kan bij de Indianapolis ook automatisch maar je kan hem ook handmatig vast zetten op de tmc zender van je eigen keuze.
Hide post links |
-
- Average Member
Goh het gaat goed met de speedtrap cd verkoop geloof ik he?beckeronline schreef:Daar is wel meer info over bekend word wel een duurder toestel het is maar net wat je wilt.... Ik ga hem er wel gelijk in monteren als toestel binnen is....
Ik las ergens dat dan de nav cd dan in de becker blijft en de muziek cd's in je kofferbak gaan (in de wisselaar) maar dat die GEEN MP3 supporten!beckeronline schreef: Nee Becker slaat complete route op in zijn geheugen je hoeft dus niet iedere keer schijf te wisselen... en als je helemaal niet wilt wisselen neem je gewoon een wisselaar....
Hide post links |
-
- Average Member
Maar uhh hoe kom je aan deze info? is dat inside info die jij hebt? of is er al info ergens online?beckeronline schreef: Daar is wel meer info over bekend word wel een duurder toestel het is maar net wat je wilt.... Ik ga hem er wel gelijk in monteren als toestel binnen is....
(nee ik ben helemaaaaaaaaaal niet nieuwsgierig )
Hide post links |
-
- Senior Member
Je hebt helemaal gelijk.... de wisselaar ondersteunt geen MP3 (sorry van mijn domheid....) Maar is wel een idee zal het naar Becker communiceren misschien is het wat voor ze....
In onderstaande draad staat wat meer over nieuw Trafficpro, stembediening is in eerste instantie niet in Nederlands.... Komt wel maar niet gelijk.
viewtopic.php?t=2017
En speedtraps gaat inderdaad heel erg goed.... maar daar kunnen we het niet mee verdienen....
In onderstaande draad staat wat meer over nieuw Trafficpro, stembediening is in eerste instantie niet in Nederlands.... Komt wel maar niet gelijk.
viewtopic.php?t=2017
En speedtraps gaat inderdaad heel erg goed.... maar daar kunnen we het niet mee verdienen....
Hide post links |
-
- Average Member
Ik snap er niets meer van
Hoi Beckeronline. Maf dat jij de enige bent die zo tevreden blijkt te zijn (nog steeds geen andere reacties) over de Indianapolis. Hier weer al een negatieve reactie.
http://www.geo24.de/forum/tid5236-sid.htm
Hide post links |
-
- Normal Member
Re: Ik snap er niets meer van
Dat heeft er wellicht mee te maken dat deze pas sinds kort op de markt is en pas in één van de verkrijgbare kleuren...bigdeal schreef:Hoi Beckeronline. Maf dat jij de enige bent die zo tevreden blijkt te zijn (nog steeds geen andere reacties) over de Indianapolis. Hier weer al een negatieve reactie.
grtz,
Edwin
Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.
Edwin
Hide post links |
-
- Senior Member
Uiteraard ben ik vol lof..... (kijk eens in mijn profiel....)
Verder zal je nog weinig reacties horen apparaat is nog maar net uit in Nederland en zoveel zijn er nog niet uitgeleverd.....
Maar het is toch heel simpel!?! Als jij het denkt dat het een slecht apparaat is dan koop je er toch geen een??? Ik kan Becker al langer als vandaag en als er echt problemen zouden zijn (ALS) dan worden die gegarandeerd snel en zeker kosteloos opgelost. Becker is natuurlijk (als dochter van Harman) geen kleine jongen en heeft een naam hoog te houden.
Verder zal je nog weinig reacties horen apparaat is nog maar net uit in Nederland en zoveel zijn er nog niet uitgeleverd.....
Maar het is toch heel simpel!?! Als jij het denkt dat het een slecht apparaat is dan koop je er toch geen een??? Ik kan Becker al langer als vandaag en als er echt problemen zouden zijn (ALS) dan worden die gegarandeerd snel en zeker kosteloos opgelost. Becker is natuurlijk (als dochter van Harman) geen kleine jongen en heeft een naam hoog te houden.
Hide post links |
-
- Average Member
Uhhh langzame routeberekeningen en afwijkingen van een aantal meters lijkt me toch meer dan een probleempje als dit echt zo zou zijn. En dan maakt het niet uit welke kleur het is.Edwin :-) schreef:Dat heeft er wellicht mee te maken dat deze pas sinds kort op de markt is en pas in één van de verkrijgbare kleuren...
Hide post links |
-
- Normal Member
Als dat structureel aan de orde is: ja! Alleen verwacht ik niet dat er al veel Indianapolissen zijn verkocht... juist omdat hij pas op de markt is en in één kleur (dit laatste kan er toe leiden dat een aantal potentiele kopers wachten tot de kleur van hun keuze ook uit is).bigdeal schreef:Uhhh langzame routeberekeningen en afwijkingen van een aantal meters lijkt me toch meer dan een probleempje als dit echt zo zou zijn. En dan maakt het niet uit welke kleur het is.
Ik heb even gekeken naar de sites die jij noemde. Op twee daarvan gaat het om de mp3 feature, waarbij ik de weergave van de ID-tag in het geheel niet spannend vind. Zoals ook anderen in dat draadje aangeven heb ik tijdens het rijden graag mijn ogen op de weg en niet op mijn navi om te kijken welke artiest ik nu hoor, op welk album dit nummer stond en wat de naam van dit nummer is...... aangezien ik hem waarschijnlijk zelf op schijf heb gezet weet ik dat alles wel
Ik denk dat het nu nog te vroeg is om te oordelen over de Indy.... eerst maar eens wachten totdat meer mensen ervaringen hebben opgedaan met de Indy. Je loopt anders het risico dat op basis van één bericht er prematuur een conclusie wordt getrokken.
grtz,
Edwin
Edwin
Hide post links |
-
- Average Member
Hoe dan ook, 90% kans dat ik hem a.s. zaterdag ga kopen. Dus ik hoop er het beste van.Edwin :-) schreef:Ik denk dat het nu nog te vroeg is om te oordelen over de Indy.... eerst maar eens wachten totdat meer mensen ervaringen hebben opgedaan met de Indy. Je loopt anders het risico dat op basis van één bericht er prematuur een conclusie wordt getrokken.
Hide post links |
-
- Normal Member
LOLbigdeal schreef:Hoe dan ook, 90% kans dat ik hem a.s. zaterdag ga kopen. Dus ik hoop er het beste van.
Laat je ons even weten wat jouw ervaringen zijn met de Indy?
grtz,
Edwin
Edwin
Hide post links |
-
- Average Member
Ach ja wie niet waagt die niet wint. Beckeronline klinkt positief maar is 1 van de weinige maar ach ik kan me niet voorstellen dat ie slechter is dan mijn 4720 (waar ik nu ook tevree over ben) en MP3 support is altijd meegenomen en dan voor 865 EUR. Daar krijg je in NL niet eens een HS 7820 voor.Edwin :-) schreef:LOL
Laat je ons even weten wat jouw ervaringen zijn met de Indy?
Wish me luck en ik hou gullie op de hoogte!
Hide post links |
Ik snap er niets meer van
Good luck , ik moet nog ff op mijn groene variant wachten , ben benieuwd naar jouw ervaringen ...bigdeal schreef:Wish me luck en ik hou jullie op de hoogte!
Hide post links |
-
- Average Member
Ik heb um, de nieuwe Becker Indianapolis 7920!
Hoi allemaal,
inmiddels heb ik van het weekend het ritje naar duitsland gemaakt (nouja ritje, ruim 4 uur heen en terug ).
Gisterenmorgen heb ik mijn 4720 dan eindelijk vervangen door de Indianapolis en al na een paar ritjes moet ik zeggen: het is een geweldig apparaat!
Beckeronline had wat dat betreft gelijk:
inmiddels heb ik van het weekend het ritje naar duitsland gemaakt (nouja ritje, ruim 4 uur heen en terug ).
Gisterenmorgen heb ik mijn 4720 dan eindelijk vervangen door de Indianapolis en al na een paar ritjes moet ik zeggen: het is een geweldig apparaat!
Beckeronline had wat dat betreft gelijk:
- * Frontje zit beter vast en klikt lekkerder vast dan de 4720
- * Laden van een route gaat super snel! (route wordt geladen, 2 seconden later: u kunt wegrijden)
- * bewust andere routes rijden waarbij route herberekend moet worden gaat zo snel dat je alleen in een flits ziet
dat er een nieuwe route berekend wordt. (heeft wel tot gevolg dat bij de A16 waar de weg een stuk verschoven is,
hij even denkt dat je op de B- weg rijdt aangezien de Navteq data ruim 3 maanden oud is!)
- * MP3 support werkt mooi! Ik heb nu standaard de titel staan. Daarboven staat folder nummer en mp3 nr in die folder. Druk je nogmaals op CD zie je alle info van de MP3. Netjes!
- * Apparaat oogt een stuk blitser! Wel is de rand om het LCD scherm heen iets dikker waardoor er een fractie meer wegvalt.
- * Ik heb in de handleiding nog niet kunnen vinden hoe ik het display inverse krijg als ik de lichten aan doe. Geen idee of deze optie er nog in zit, want de gele achtergrond wordt constant bijgelicht, wat je merkt als het donkerder wordt. Display is overigens goed af te lezen.
- * De speedlimit informatie is niet ten alle tijden correct maar meestal toch wel. Grappig dat bij een 270 graden bocht (een snelweg op) hij netjes aangeeft dat je dient af te remmen van 120 naar 80 - 60 .... leuk!
Ik heb overigens op 1 of andere manier die limits nu uitgezet (zonder in het speedlimit menu te komen) want nu zijn ze niet meer zichtbaar )
Hide post links |
Indianapolis
Veel plezier ermee Bigdeal , mooi dat je er tevreden over bent .... ik kan niet wachten tot de groene variant er is
Hide post links |
-
- Average Member
Re: Indianapolis
Wanneer is voor jou het moment daar? Lijkt me overigens ook erg mooi, de groene variant.M&M schreef:Veel plezier ermee Bigdeal , mooi dat je er tevreden over bent .... ik kan niet wachten tot de groene variant er is
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2715
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 711
-
-
-
Weergaves: 1127
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 625
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Weergaves: 853
-