Hallo allemaal,
Ik heb net een Golf V Variant uit 2007 gekocht.
IN de auto zit een RNS300 systeem zonder nav.
Nu zie ik op de linker achterruit volgens mij de draden van de radioantenne lopen maar op het dak zit de bekende VW -spriet.
Zelf vind ik die spriet niet zo mooi en zou m graag vervangen voor een haaienvin van VW.
Kan iemand mij vertellen of de radio idd op de ruitantenne of op de spriet zit en zo ja, kan ik dit veranderen naar een VIN?
RNS 300 GolfV en spriet op dak
-
- New Member
-
- Senior Member
Re: RNS 300 GolfV en spriet op dak
Bij mijn 207 heb ik idd ook zowel een spriet als een antenne in de achterruit.
Beide zijn aangesloten op de radio.
Ik heb mijn antenne een tijd gewisseld gehad met een haaienvin-antenne en dat werkte in principe wel.
Alleen zo'n spriet heeft een veel betere ontvangst dan een haaienvin. Zelfs met een actieve antenne-versterker ertussen was de ontvangst niet zoals het origineel.
Beide zijn aangesloten op de radio.
Ik heb mijn antenne een tijd gewisseld gehad met een haaienvin-antenne en dat werkte in principe wel.
Alleen zo'n spriet heeft een veel betere ontvangst dan een haaienvin. Zelfs met een actieve antenne-versterker ertussen was de ontvangst niet zoals het origineel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Wat je hier vertelt is of grote onzin of een vergissingrons74 schreef:Hallo allemaal,
Ik heb net een Golf V Variant uit 2007 gekocht.
IN de auto zit een RNS300 systeem zonder nav.Nu zie ik op de linker achterruit volgens mij de draden van de radioantenne lopen maar op het dak zit de bekende VW -spriet.
Een RNS300 is een navigatiesysteem met een monochroom display met pijltjes
Als het een systeem zonder navigatie zou zijn, is het een RCD300 en dat is wel heeeeeel iets anders
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Je hebt helemaal gelijk! Het is de rcd300 (shame shame).
De versie zonder nav dus en zonder tel.
Ik snap niet waarom er een spriet en raamantenne opzit en of ik zonder problemen de spriet om kan ruilen voor een vin en de radio op de ruitantenne kan laten werken
De versie zonder nav dus en zonder tel.
Ik snap niet waarom er een spriet en raamantenne opzit en of ik zonder problemen de spriet om kan ruilen voor een vin en de radio op de ruitantenne kan laten werken
Hide post links |
-
- Senior Member
De auto is destijds standaard geleverd met een radioantenne in de achterruit. De 2007 Golf V variant kent geen radioantenne in de vorm van een spriet op het dak. Alle antennes, zowel Radio, GPS als Telefoon zitten in de achterruit
De spriet moet dan een eigen bouwsel zijn . Een van fabriekswege aanwezige haaienvin is alleen voor satellite radio en dat zal er hier niet in hebben gezeten
De bij de achterruit behorende antenneversterker is een zeer storingsgevoelig apparaat en misschien daarom wel de reden dat er een spriet is gemonteerd
De spriet moet dan een eigen bouwsel zijn . Een van fabriekswege aanwezige haaienvin is alleen voor satellite radio en dat zal er hier niet in hebben gezeten
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
De bij de achterruit behorende antenneversterker is een zeer storingsgevoelig apparaat en misschien daarom wel de reden dat er een spriet is gemonteerd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Gerritje, bedankt! Aan al de Posts te zien weet je waar je over praat!
Kun jij me vertellen waar ik de draad aan moet sluiten als ik de raamantenne wil gebruiken en waar de versterker zit en of deze nu dan ook bij de spriet gebruikt wordt?
Ik ben dan als het goed werkt van plan de radio via de ruitantenne te laten draaien en voor de looks een vin erop te zetten.
De how too voor de hemel moet bij een variant wel te vinden zijn denk
Alvast bedankt!!
Kun jij me vertellen waar ik de draad aan moet sluiten als ik de raamantenne wil gebruiken en waar de versterker zit en of deze nu dan ook bij de spriet gebruikt wordt?
Ik ben dan als het goed werkt van plan de radio via de ruitantenne te laten draaien en voor de looks een vin erop te zetten.
De how too voor de hemel moet bij een variant wel te vinden zijn denk
Alvast bedankt!!
Hide post links |
-
- Senior Member
Hier de beschrijvingen
Verder kan ik je geen advies geven helaas
Verder kan ik je geen advies geven helaas
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |