Telkens opnieuw land invoeren PC5500

AndreHellinga
New Member
New Member

Telkens opnieuw land invoeren PC5500

Bericht door AndreHellinga »

Hallo ik ben net nieuw geregistreerd, ik heet Andre Hellinga en woon eigelijk in Spanje. Heb net een andere opel aangeschaft met daarin een VDO Dayton C-IQ systeem. Heb via Navco een afstandbediening aangeschaft en via TeleAtlas de systeemsoftware MO5712. Met de nieuwe Navteq Europa 2010-2011 dacht ik helemaal klaar te zijn. Alles werkt maar elke keer als ik mijn auto start moet ik keer op keer een land invoeren. Dit vind ik tamelijk lastig en volgens mij is dit te verhelpen door e.e.a. juist in te voeren. Alleen weet ik niet hoe! Wie kan mij helpen dit op te lossen? Wie heeft of waar kan ik een Nederlandse handleiding voor mijn systeem vinden? Alvast bedankt!!!!! :D :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: Telkens opnieuw land invoeren PC5500

Bericht door JW »

Naar alle waarschijnlijkheid zijn de Accuplus en de geschakelde plus verwisseld, die zitten op A4 en A7 van de zwarte ISO A stekker.

Op A4 moet de Accuplus zitten, op A7 de geschakelde plus.
Even meten, dan weet je hoe dat zit.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AndreHellinga
New Member
New Member

Bedankt JW!!

Heb de auto met navigatie gekocht dus dacht dat t wel goed zou werken. Het zit er namelijk al in sinds aflevering van de auto nml. 2003. Ik zal t na laten kijken want zelf HELEMAAL geen verstand van electronica.

Groeten, Andre :D

P.S.: Dit deed ie eerder niet! In 1e instantie niet "vrij" en verscheen de kaart van europa op schaal 1000km, maar na de software update en nieuwe DVD 2011 is t begonnen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ik heb jouw eerste posting zó gelezen dat je elke keer opnieuw hetzelfde land moet invoeren.
Dus dat je, als je een adres in NL ingegeven hebt, en je daar naartoe hebt laten begeleiden, je de volgende keer weer NL moet invoeren, dat klopt toch?

Voorts nog de vraag of je wel goed de adressen kunt opslaan.
En staat je navi bij het starten altijd precies op de plek waar je je auto geparkeerd en uitgezet hebt?

Als die laatste twee zaken (vaak) mis gaan kun je gevoegelijk aannemen dat de A4 en A7 verwisseld zijn.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

AndreHellinga schreef: P.S.: Dit deed ie eerder niet! In 1e instantie niet "vrij" en verscheen de kaart van europa op schaal 1000km, maar na de software update en nieuwe DVD 2011 is t begonnen!
Bij de bestelling van de DVD en de Software heb je waarschijnlijk een Supercode van 16 tekens ontvangen
Deze moet je invoeren nadat de unit is geupdate en een Supercode DVD is ingelegd.
Daarbij moet er wel een positie zin berkend want anders klopt de tijd van je toestel niet en kun je helemaal geen code invoeren. Is dat wel op de juiste manier gedaan?

Ook met correct aangesloten bedrading kan het ontbreken van de supercode de oorzaak zijn!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AndreHellinga
New Member
New Member

Adres in voeren geen probleem, bij starten pijltje altijd op goede plaats. Maar zal e.e.a. laten controleren!!! Bedankt JW.

Hoop trouwens dat ik alles goed doe op jullie forum. Kan niet vinden waar ik me kan voorstellen e.d.

Groeten, Andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AndreHellinga
New Member
New Member

Gerritje schreef:
AndreHellinga schreef: P.S.: Dit deed ie eerder niet! In 1e instantie niet "vrij" en verscheen de kaart van europa op schaal 1000km, maar na de software update en nieuwe DVD 2011 is t begonnen!
Bij de bestelling van de DVD en de Software heb je waarschijnlijk een Supercode van 16 tekens ontvangen
Deze moet je invoeren nadat de unit is geupdate en een Supercode DVD is ingelegd.
Daarbij moet er wel een positie zin berkend want anders klopt de tijd van je toestel niet en kun je helemaal geen code invoeren. Is dat wel op de juiste manier gedaan?

Ook met correct aangesloten bedrading kan het ontbreken van de supercode de oorzaak zijn!
Hallo Gerritje,
Geen idee. Heb update correct uitgevoerd, motor niet gestart. Daarna DVD geplaatst en direct de SC van TeleAtlas ingevoerd. Verder niets gedaan. Code was correct volgens mijn monitor. Had ook geen handleiding dus hoop dat t zo goed was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Welke DVD gebruikte je voordat je deze aanschafte?
Als er namelijk komt te staan dat het land niet vrij is, kan dat alleen maar een zgn C-IQ DVD zijn geweest of je hebt nog geen supercode ingevoerd
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AndreHellinga
New Member
New Member

Gerritje schreef:Welke DVD gebruikte je voordat je deze aanschafte?
Als er namelijk komt te staan dat het land niet vrij is, kan dat alleen maar een zgn C-IQ DVD zijn geweest of je hebt nog geen supercode ingevoerd
idd C-IQ DVD 2004-02 Europa! ook steeds de melding land niet vrij klopt! Vervolgens software update MO5712 correct uitgevoerd en daarna de nieuwe DVD C-IQ / DVD met SC 2010-2011 Europa erin gedaan en de SC ingevoerd. Misschien de code niet of niet correct opgeslagen ofzo? Ben op zoek naar handleiding misschien staat daar iets in. Gebruik trouwens wel een kopie DVD om t origineel in goede staat te houden, kan dat t zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Als je de Supercode verkeerd had ingevoerd was deze niet geaccepteerd
Het gebruik van een kopie cd hoeft niet per definitie tot problemen te leiden maar kan wel gevolgen hebben voor de levensduur van de laserlens

Je kunt er nu vanuitgaan dat zoals JW al aan heeft gegevenm A4 en A7 verkeerd zijn aangesloten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AndreHellinga
New Member
New Member

Gerritje schreef:Als je de Supercode verkeerd had ingevoerd was deze niet geaccepteerd
Het gebruik van een kopie cd hoeft niet per definitie tot problemen te leiden maar kan wel gevolgen hebben voor de levensduur van de laserlens

Je kunt er nu vanuitgaan dat zoals JW al aan heeft gegevenm A4 en A7 verkeerd zijn aangesloten
Ok, bedankt jongens! Ik zal voortaan de originele DVD gebruiken en mijn kopie als kopie houden. Ik had ergens anders gelezen dat juist originele DVD's de lens kunnen beschadigen door de inktlaag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

De lens zit aan de onderzijde om de reflectielaag af te tasten
Als de lens beschadigt door de inkt heb je de dvd er ondersteboven in gestopt :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AndreHellinga
New Member
New Member

Gerritje schreef:De lens zit aan de onderzijde om de reflectielaag af te tasten
Als de lens beschadigt door de inkt heb je de dvd er ondersteboven in gestopt :oops:
Weet ik, ivm werk/hobby brand ik honderden cd's/dvd's weet er inmiddels aardig wat vanaf, maar door het snelle roteren kunnen verfdeeltjes losraken en de lens vervuilen en/of beschadigen, 'n kopie is zo goed als vrij van inkt en heeft dezelfde spiegelzijde als t origineel. Als je kwaliteit gebruikt maakt een kopie echt geen verschil. Ik durf te beweren dat ze vaak beter zijn dan sommige originelen. Maar goed ik zal voortaan t origineel laden. Heb inmiddels de handleiding gevonden. Ga deze eens rustig doorlezen en de bedrading na laten kijken.

Hartelijk dank voor al jullie advies heren!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Dan zou ik je willen aanraden om nog eens enkele sites te bezoeken want de reflectieeigenschappen van een goede kwlaiteit gebrande DVD komen in de verste verten niet in de buurt van een origineel. Sommige zelfs niet verder dan 30%
Heel aardig vast te stellen met programma's als DVDinfoPro en Optidrive Control. Dan schrik je trouwens ook van de kwaliteit van sommige originelen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AndreHellinga
New Member
New Member

Sinds eergisteren werkt alles correct!? Beetje raar maar waar. Snap alleen niet waarom bij de update werd aangegeven dat alle flitspalen worden gemeld. In omgeving Wanroij en Ermelo diverse werkende flitspalen tegengekomen maar geen waarschuwing van m'n systeem. :x

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • rns 510 start telkens opnieuw op
    door aydin1 » 07 jul 2017 10:15 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1163